• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

En liten uppdatering från mig, fick mängder med fertilt sekret idag bara pang bom, ingenting i morse men vid första toalettbesöket på jobb strax innan lunch fick jag torka tre gånger för att få torrt xD tog en ägglossningssticka efter jobb men den var i princip blank, så det dröjer nog ett tag till i alla fall. Men dock var tempen uppe på 36,55 i morse vilket kändes lite skumt, har i princip aldrig så hög temp innan ägglossningen. Är på CD13 idag så känns inte så sannolikt att jag skulle ha ägglossat igår. Får väl se hur tempen utvecklas :)

• LJM91

Glömde en grej, drömde ytterligare en dröm om att jag plussade i natt. Börjar nästan bli tröttsamt :P tog test efter test och grät av lycka varje gång de där två strecken dök upp. Måtte det bara bli verklighet någon gång..

• LJM91

Usch vad tråkigt att du skulle behöva bli sjuk Sophie, hoppas att du mår bättre idag! Hur funkar det med sprutorna, är det läskigt eller känns det okej?

Här vet jag inte riktigt vad som pågår med tempen, den var låg igen igår men idag sköt den ännu högre. Har inte haft positivt ägglossningstest och har testat två gånger om dagen.. Men brukar aldrig ha såhär hög temp innan ägglossningen?

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2023-02-08 16:23:54 följande:

Sophie; mår du bättre dig? Va det en biverkning eller magsjuka du fick? 

Ljm; va konstigt att du ska få hög temp innan ägglossning. Har äl testen börjat bli lite starkare eller är det blankt? 

Ägglossningstesten är starkare nu, i morse näst intill positivt och ikväll tyckte jag teststickan till clear blue advanced var positiv men gubben blinkande ändå. Var likadant förra månaden så börjar tro att det är fel på hållaren? Använder samma som förra månaden. Återkommer med bild på testerna :)
  • LJM91

Dessa på första bilden är testen från i morse, här nedanför testen från ikväll. Tycker stickorna är starka men inte riktigt positiva, däremot tycker jag att clear blue-stickorna ser ut som de brukar göra när gubben blir fast? Får väl se hur morgonens test ser ut och tempen också, känner att jag har lite svårt att lita på tempen bara när den har varit så knasig ett par dagar. Fortfarande massor av äggvitesekret i alla fall så det är väl ett gott tecken.

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2023-02-08 20:22:42 följande:

Ljm; de ser nästan positivt ut :) 
    Så förhoppningsvis är dom det imorgon bitti :D 
    Hur har ni fått till med liggandet? 
    Jag får inte ha sex pga infektions risk men planlägger liggandet. Det är så otaggandet och osexigt, har verkligen inte saknat det. 

Hoppas det :) vi hade sex i lördags och ikväll så inte helt optimalt om nu ägglossningen redan har varit med tanke på min konstiga temp, får se hur det ser ut framöver. Orkar inte varannan dag längre så det får bli som det blir nu. Fokus på dagarna kring ägglossningen i första hand :P

Förstår att du inte har saknat det planerade liggandet. Hur länge måste du vänta med sex? Och hur mår du nu? <3
  • LJM91

Morgonens sticka, ännu starkare nu tycker jag. Clear blue blinkade fortfarande.. Tempen åkte ner till 36,02 så gårdagens superhöga var nog en tillfällighet.
  • LJM91

Ikväll var stickan näst intill blank, så förhoppningsvis missade jag bara peaken under natten eller kanske på förmiddagen idag. Vi hade sex igår kväll och tänkte försöka locka sambon ikväll också :P om inte tempen går upp sen får jag väl börja testa med ägglossningstesten igen. Är på CD16 idag så hade varit rimligt med ägglossning ikväll eller imorgon, om nu peaken har varit under natten/förmiddagen.

Usch Dalarna, kan relatera till stressen över att en kollega är gravid. Klart man påverkas av det, det blir så tydligt att någon annan får det man själv så gärna vill ha liksom. Bävar för den dagen någon i min närhet blir gravid, har en nära vän som började försöka i januari och misstänker att en annan kommer börja försöka snart då hon har hintat lite. Vill inte ens tänka på det..

• LJM91

Tempen var 36,75 idag så jag hoppas ägglossningen var igår. Vågar inte ropa hej än så länge eftersom tempen har varit knäpp i ett par dagar. Får se hur den utvecklas under helgen :)

Skickar dig en stor kram Dalarna, vet precis hur det känns <3 fick en kommentar av en vän igår, i stil med ?du kommer förstå när du får egna barn? och jag kände bara ja men tack typ. Det var inget illa menat men aj vad ont det gör.

Hoppas att illamåendet går över snart Sophie. Vet du om det vara en biverkning av sprutorna? Så spännande med ultraljud idag, håller tummarna för många fina äggblåsor! Håll oss uppdaterade <3

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?