• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Menar de då att livmodern var i storlek för vecka 8, men att fostret var i storlek för vecka 6? Då förstår jag lite bättre, men trodde som Fyrklöverns att livmodern slutade växa samtidigt som fostret vid ett ma. Förstår att du vill ha svar på vad som orsakar dina missfall, jag trodde inte man kunde köpa blodförtunnande utan recept?

Vi har tittat lite på privata IVF-kliniker och hos några av dem kan man boka tid för utredning direkt på hemsidan, och där fanns lediga tider redan om två veckor. Så väntetiden för utredning slipper vi, men får å andra sidan betala kalaset själva.

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2023-01-28 09:10:36 följande:
    Ja precis så menar jag :) hade ingen aning heller att den kunde fortsätta växa. 
    I treo och Trombyl är det samma aktiva substans så det går att ta treo. 

Jag har också kollat på privat utredning men det står inte så mycket info. Jag uppfattar att dom kan bistå en bit på vägen men sen måste dom hänvisa till tex Livio i en helt annan stad. Det blir en jädra körande i såfall. Men ska prata med läkaren när jag ska dit nästa gång hur länge väntetiden är. 
    Det är bland annat Livio jag har tittat på, och Nordic IVF. Båda finns hyfsat nära där jag bor, har typ samma priser och har liknande recensioner och framgång verkar det som. Vet inte om de har väntetid för att få påbörja IVF efter en utredning om det visar sig att det skulle vara något ?fel? på oss, men så kan det säkert vara.

Hur känns det nu efter ett par dagar Dalarna?
  • LJM91

Dalarna, det är lätt att vara efterklok men jag tycker inte du ska klandra dig själv alls <3 nu vet du att man kan prova treo till nästa gång, om inte annat så kommer ni ju få hjälp med utredning om varför du får missfall. Nu måste ju turen vända för er <3

Sophie, vad spännande att det snart är dags för er att börja med sprutorna :) hur känns det?

I natt drömde jag att jag plussade, tog typ tio olika test, både stickor och digitala och la upp dem en efter en på köksbordet samtidigt som jag storgrät så mycket att jag höll på att kräkas haha.. Kändes så verkligt och såklart var det ett slag i ansiktet när jag vaknade och insåg att det bara var ännu en dröm.

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2023-01-28 19:44:57 följande:
    Jag vet inte om det lilla hoppet man har innan bim eller sånna drömmar som är värst. 
    Drömmar och känslorna är så verkliga. 
    Så jag tycker drömmarna är värst. Blir lite som en mardröm när man vaknar och inser att det inte är på riktigt. 

Drömde en natt att Henry caville va förälskad i mig och visade tydligt det ;) 
    Den besvikelsen på morgonen att det va bara en dröm va hemsk xD 
    Var tvungen att googla honom, förstår att du blev besviken över att det bara var en dröm xD
  • LJM91

Hänger lite i bakgrunden här ett tag, känner att motivationen att fortsätta försöka minskar allt mer för min del tyvärr :( läser allt och är så glad över de positiva nyheterna vi har fått här i tråden den senaste tiden <3 och Dalarna jag håller tummarna så mycket att du får ett bra besked imorgon!

DALARNA: Har mest sannolikt fått 4e missfall/ma. 
    Googlar ihjäl mig med vad det kan vara, utredning, orsak och behandling. Sen slog det mig, tänk om jag hade mens 17/12 och inte genombrottsblödning. Då skulle ultraljudet förra veckan vara kanske för tidigt. Så nu lever jag på hopp och försöker intala mig ett ma.

SOPHIE: Imorgon ska jag och mannen på vårt andra besök på Livio för att träffa en barnmorska som ska gå igenom hela processen med sprutorna. Och sen på fredag eller ev. nästa måndag, beroende på när mensen kommer, så börjar vi! Detta innebär att vi sannolikt får göra vårt första äggplock i mitten på februari och kanske även insättning 😲 

CHILINS: 2 missfall och ett x. Påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet och väntar nu på svar på alla prover. 

VICKAN: Alla prover för fertilitetsutredningen tagna och värdena ser ut att ligga inom det normala enligt referensintervallerna på 1177, samt brev hem om att sambons spermaprov såg bra ut. På måndag 6/2 väntar vårt första läkarbesök och det ska då även göras en gynundersökning. Jag hoppas och tror att läkaren även gör en spolning då som man gjorde på min gamla utredning med mitt ex, och eftersom min ena äggledare var blockerad då så är jag såklart extra nyfiken på hur just det ser ut nu. Vi fortsätter ändå att försöka själva så länge, så BIM är troligtvis nu på söndag 5/2. 

LJM91: Inne på försök tretton (tror jag?), försök nr fyra med letrozolbehandling.

• LJM91

Så otroligt tråkigt att höra Dalarna <3 hoppas verkligen att det går snabbt med kallelsen och att ni får bra hjälp!

Skönt att höra att hjälpen är på gång för er också chilins, hoppas att det går fort för er också <3 kunde de säga på ett ungefär hur lång väntetiden är?

• LJM91
    Chilins skrev 2023-02-03 17:05:06 följande:

svarar både dig ljm och Dalarna i samma Hjärta tack gulliga ni. det känns oerhört skönt. Vi vet ingenting om hur lång tid det tar att komma igång, man pratade om vårdgarantin och att vi bör bli kontaktade inom 3 månader men jag hoppas ju att det kommer gå mycket snabbare än så såklart. Har lust att kontakta kliniken vi blir remitterade till och fråga hur det ser ut men samtidigt vill jag inte uppta deras resurser med en sån fråga eller vara tjatig. Jag får snällt vänta på vår tur? 

Tre månader känns ju som en evighet i den här resan? Hoppas verkligen att det går fortare än så <3 förstår att du vill ringa och fråga, jag hade absolut gjort det. Tror de är väldigt förstående för att väntan är otroligt jobbig!

CD11 för mig idag och började med ägglossningstest igår, fick blinkande smiley idag. Hoppas på tidigare ägglossning denna cykeln, har tyvärr absolut noll sexlust så hoppas det hinner ändra sig. Känner ni igen er i att lusten bara stannar av så fort ägglossningen har varit och inte visar sig alls förrän nästa ägglossning? Gissar att det är vanligt i vår sits. Minns knappt hur det var när vi låg bara för att vi ville liksom?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2023-02-04 08:50:33 följande:
    När jag plussade så slutade vi typ ha sex. Har man hållt på i 1.5 år så försvinner själva lusten. 
    Men vi har bara sex kring ägglossning i stort sett. Så ni är inte ensammen över det. 
    Men önskar en dag att den kommer tillbaka som det va innan. 
    Det är samma här, vi slutar direkt efter ägglossningen. Det är ingenting vi pratar om eller så, det bara blir så xD tror vi båda tänker undermedvetet att vi sparar lusten till när det gäller, men det är nog inte riktigt så det funkar. Förr kunde vi ju ligga var och varannan dag utan att ens reflektera över det.

Hur känns det för dig Dalarna såhär dagen efter ultraljudet? <3
  • LJM91

Hoppas att behandlingen går smidigt och vad skönt att höra att din sambo har lyssnat och tagit åt sig. Då finns ju förutsättningarna för att få relationen att funka fint igen!

• LJM91

Dalarna, skönt att höra att du mår bättre nu och att det värsta verkar vara förbi, så himla orättvist att du ovanpå allt annat även skulle behöva få så ont och må så dåligt under cytotec-behandlingen :( nu måste det ju bara vara din tur att få plussa och behålla graviditeten hela vägen <3

Sophie, vad galet det känns att vara glad för din skull att mensen är här! Men lite skönt också :P hoppas verkligen att allt går smidigt med sprutorna och att det blir fullträff första gången! Känns det nervöst?

chilins, kul att höra ifrån dig <3 förstår verkligen att en paus i försöken är välbehövlig. Hur känns det för dig att stå i startgroparna för ivf?

Vickan, herregud vad orättvist att vissa regioner kräver att man har försökt i två år! Det borde ju vara samma överallt kan man tycka.. Men skönt att proverna och undersökningarna såg bra ut såhär långt, hoppas att spolningen går bra :) härligt också med förstående och sympatiska läkare!

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?