-
Tack för peppen fina du <3 det är ändå en lättnad att höra att det inte måste vara kört bara för att det känns precis som att mensen ska komma. Jag har ju lång lutealfas också, 16 dagar, så tänker att det faktiskt inte borde vara konstigt att jag skulle hinna få symptom innan BIM om jag någon gång lyckas bli gravid. Är på ÄL+14 idag så jag skulle ju kunna ta ett test, men vågar inte :PFyrklöverns skrev 2023-01-22 16:50:09 följande:Jag förstår verkligen, man blir så trött på att analysera till sist. Ja precis jag hade samma symtom som innan BIM. Nu brukar jag inte ha väldigt mycket tecken på att mensen kommer men brösten brukade vara lite ömma vissa månader och likaså i denna graviditet, det var inget ovanligt med känslan i brösten utan snarare väldigt blygsamt som det brukar vara innan mensen kommer. I livmodern kändes det hela tiden som att mensen är på gång dagarna innan och än idag känns det så. Lite som mensvärk, lite som att det kör i magen. Tänkte bara säga även om det inte skulle vara något för dig denna månaden så kan det bli precis som vid vilken månad som helst innan BIM även den månaden när du plussar :)
-
Känner också att jag vill behålla hoppet in i det sista :) tack för tumhållningen!Fyrklöverns skrev 2023-01-22 19:33:37 följande:Självklart <3 Verkligen inte kört, tänk på att det är samma hormon, progesteronet, som är högt och står för många av symtomen både vid pms och graviditet. Det är definitivt fullt möjligt att du kan ha fått symtom redan för flera dagar sedan. Ett test hade också förmodligen visat nu, men förstår dig. Besvikelsen av ett negativt test är ofta värre än att vänta in mensen, då lever hoppet kvar ändå in i det sista. Jag hoppas så att detta är er månad! <3 :)
Sophie, kommer förmodligen inte att testa förrän på BIM. Tänker varenda månad att nu ska jag ta mod till mig för att slippa de här jobbiga sista dagarna innan BIM där jag kastas mellan hopp och förtvivlan, men jag fegar alltid ur xD -
Vi är många här som tempar, kan verkligen rekommendera det :) skönt att få bekräftat att ägglossningen verkligen har varit. Jag förstår din frustration om oregelbundna och långa cykler helt och hållet, jag själv hade allt mellan 35-65 dagars cykler under förra året. Jag fick ägglossningsstimulerande utskrivet av en privat gynekolog och har därefter ägglossat kring CD18 varje månad, än så länge. Så om dina cykler fortsätter vara oregelbundna eller långa så vill jag verkligen rekommendera att kolla upp om du också kan få ägglossningsstimulerande.Nellygirl93 skrev 2023-01-22 20:42:31 följande:
LJM91: Tack! 🥰 Jag kör FLO appen! Och ÄL test! Men sedan jag slutade med prev medel så har min kropp haft svårt att återhämta sig till normala cykler, så de skenar allt mellan 20-60 dagar 😅 så det har varit svårt att hänga med. Men hoppas nu efter 7-8 mån att kroppen börjar hamna någorlunda i fas då jag haft 45-42 dagars cykler senaste 2 gångerna. Så enligt FLO bör jag ha ägglossning typ NU men ÄL testerna ekar blankt ????
hur gör ni? Är det någon som kör med temp? Hört att det är det mest tillförlitliga för att veta att ÄL överhuvudtaget ens skett!
Sophiee92: Tack 😊 Ja precis! Tänker att jag hakar på där jag känner att utbyte finns! Hoppas vi alla kan tillföra något till varandra! 🙏🏼
-
Tror att de flesta här i tråden använder Fertility friend :)Nellygirl93 skrev 2023-01-22 21:18:42 följande:
Åh jättebra tips! Tack! Det ska jag absolut göra om det inte blir bättre inom 1-2 cykler!
Kul! Jag har mkt att lära kring tempandet! Använder ni nån app för att se grafer eller noterar ni själva?
-
Skönt att du fick tid så snabbt, vilken bra barnmorska du har hittat :) ska bli spännande att höra hur långt gången du är!Dalarna91 skrev 2023-01-23 17:37:54 följande:
Då har jag fått ultraljud på torsdag 14;45.
Först så blev min remiss nekad på sjukhuset. Vet inte varför. Så barnmorskan ringde och pratade med dom. Fick ultraljudet :D fast måste köra till en annan stad då det inte finns tider där jag bor. Så nu hoppas jag tiden denna vecka går fort!!
Hur går det för dig ljm?
BIM imorgon eller onsdag och brösten känns lite smått ömma idag, så antar att mensen är på ingång som vanligt. Orkar knappt bli besviken längre.. -
Vickan, svårt att tyda din graf tycker jag. Skulle nog chansa på att ägglossningen var CD16, men är absolut inte säker.
Dalarna, förstår att det är mycket oro och ångest för dig just nu. Hoppas av hela mitt hjärta att du får lugnande besked på ditt ultraljud imorgon <3 hur dags ska du dit?
BIM igår eller idag för min del, igår kom det ingen mens och i morse satte jag in menskoppen för att slippa konfronteras med blod under jobbdagen. Än så länge har jag inte haft tillstymmelsen till mensvärk så kan inte låta bli att hoppas lite. Men vet att jag har lurats av det förr. -
Tack för era tumhållningar finaste gänget, mensen är tyvärr här. Orkar inte ens bli ledsen längre, känner mest frustration nu. Varför kan det aldrig hända oss?
Hoppas innerligt på mer positivt besked från dig om en stund, Dalarna <3 -
Neeeej Dalarna fan också :( hoppades så otroligt mycket för din skull! Nu måste ni ju verkligen ha rätt till utredning <3
-
Känner igen mig lite i det där, orkar inte ens bli ledsen över mensen för det känns liksom orimligt att det skulle kunna ha varit på något annat sätt. Som att det inte är möjligt att det ska gå på något annat vis för oss än att mensen ska fortsätta dyka upp månad efter månad. Sen är det såklart inte samma sak som att få missfall, det förstår jag ju. Hoppas av hela mitt hjärta att ni får svar på vad som orsakar missfallen och att det är något som går enkelt att åtgärda <3Dalarna91 skrev 2023-01-26 15:49:44 följande:
Detta va inte så roligt. Har just nu inga ord eller tårar. Känns som detta är våran typiska tur.
-
Är det inte i vecka åtta man ska kunna se hjärtljud Dalarna? Jag kan ha fel, men har för mig att det är så.
Sophie, vi pratade igår om hur vi ska göra men kom fram till att vi fick ägglossningsstimulerande för sex cykler och vi har bara gjort tre, så vi kommer nog avvakta tills de sex försöken har passerat. Sen började jag fundera på om vi kanske ska försöka oss på att boka tid för utredning i alla fall, för att vara redo för nästa steg när vi inte har fler chanser med ägglossningsstimulerande. Sen drar jag mig lite för att söka hjälp pga min övervikt. Vet inte hur det är när man går privat som vi isåfall kommer göra, men jag kan tänka mig att det kommer vara ett samtalsämne i alla fall. Känns otroligt jobbigt om de skulle påtala att det kan vara därför vi inte lyckas.