• Anonym (Mamma)

Sommarlov dåligt med pengar

Hej! Jag var sjukskriven flera månader pga diskbråck och problem med min blåsa samtidigt som jag blev arbetslös? (pga covid) fick ett jätte bra sommarjobb som jag hoppas få fortsätta på. Alla sparpengar är slut(hade inte jätte stor buffert) men min första lön kommer inte förens Aug(juli månad får jag akassa som knappt täcker räkningarna?. Nu är alla pengar slut och helgerna är den enda gången jag kan hitta på något med barnen. Vi har noll kr kvar till på tisdag. Vet någon om någon org som kan hjälp till typ ikväll eller imorgon så jag kan ta med barnen till ett bad (kostar typ 250kr med glass till dom också). Låter kanske jätte konstigt att fråga om det idag men jag utlyste en cykel till försäljning som är intakt och hoppades få den såld. Men det blev inte så. Barnen pratar om att bada i helgen och jag känner mig extremt stressad, ledsen och misslyckad. Barnens pappa är inte med i bilden sen något år tillbaka och bor inte kvar här. Jag har tre barn. Alla tips tas emot!!

• Svar på tråden Sommarlov dåligt med pengar
  • Anonym (Ärlighet)

Det är gratis att bada i vanliga sjöar. I övrigt är det ingen katastrof om inte ungarna kan roas mha pengar till på tisdag.

• Anonym (G)

Jobbade du inte något alls i juni?

Håller med ovan, bada gratis i närmsta sjö istället.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Ärlighet) skrev 2021-07-16 18:18:49 följande:

Det är gratis att bada i vanliga sjöar. I övrigt är det ingen katastrof om inte ungarna kan roas mha pengar till på tisdag.

Vi har för långt dit äger ingen bil. Redan tänkt på det. Finns en plaskis ca 2.5 km ifrån men den är avstängd iår.
  • Anonym (Ärlighet)
    Anonym (Mamma) skrev 2021-07-16 18:27:33 följande:
    Vi har för långt dit äger ingen bil. Redan tänkt på det. Finns en plaskis ca 2.5 km ifrån men den är avstängd iår.
    Har ni bara en cykel? Kanske finns nån ni kan låna, eller bortskänkes på nån lokal Fb-sida. Kolla på Google maps, kan finnas andra sjöar i närheten, måste ju inte vara en officiell badplats.

Worst case så får ungarna vänta till på tisdag med bad helt enkelt.
  • Anonym (--)
    Törstiga tuppen skrev 2021-07-16 18:31:38 följande:

Du har nog för dålig framförhållning. Varför kostar det 250 kr att bada?

Ska man ta sig till badet vilket kostar buss eller bil/, även inträde kostar på vissa bad plus glass, då får man vara glad att det bara går på 250kr för ts och hennes barn (inte alla har nära till sjöar eller kan ta sig utan kostnad)

Du verkar ha svårt för att kunna sätta dig in i andras situation.
    Själv har jag både pengar och nära till både sjö och en närvarande pappa till mina barn och annat men inser att det inte gäller andra

• Tow2Mater

Det är ingen rättighet att inte ha tråkigt en helg. Lär dina barn det.

• Anonym (Ges)
    Anonym (--) skrev 2021-07-16 18:39:27 följande:

Ska man ta sig till badet vilket kostar buss eller bil/, även inträde kostar på vissa bad plus glass, då får man vara glad att det bara går på 250kr för ts och hennes barn (inte alla har nära till sjöar eller kan ta sig utan kostnad)

Själv har jag både pengar och nära till både sjö och en närvarande pappa till mina barn och annat men inser att det inte gäller andra

Glassen är väl iof verkligen inte nödvändig. Just pga detta blev jag också fundersam på varför det måste kosta så mycket.

Jag förstår att alla inte har nära till en sjö. Men det var inte glasklart att det var inträde till badet när nu ts babblade om att det blir dyrt med glass
  • Törstiga tuppen
    Anonym (--) skrev 2021-07-16 18:39:27 följande:

Om man på fredagkvällen börjar försöka ragga pengar till helgen så har man ju dålig framförhållning. Jag frågade TS och inte dig varför badet kostar 250 kr.
  • Glinda från Oz

Ta bussen till närmsta sjö istället och baka något gott istället.

Svar på tråden Sommarlov dåligt med pengar