Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Sommarlov dåligt med pengar

Hej! Jag var sjukskriven flera månader pga diskbråck och problem med min blåsa samtidigt som jag blev arbetslös? (pga covid) fick ett jätte bra sommarjobb som jag hoppas få fortsätta på. Alla sparpengar är slut(hade inte jätte stor buffert) men min första lön kommer inte förens Aug(juli månad får jag akassa som knappt täcker räkningarna?. Nu är alla pengar slut och helgerna är den enda gången jag kan hitta på något med barnen. Vi har noll kr kvar till på tisdag. Vet någon om någon org som kan hjälp till typ ikväll eller imorgon så jag kan ta med barnen till ett bad (kostar typ 250kr med glass till dom också). Låter kanske jätte konstigt att fråga om det idag men jag utlyste en cykel till försäljning som är intakt och hoppades få den såld. Men det blev inte så. Barnen pratar om att bada i helgen och jag känner mig extremt stressad, ledsen och misslyckad. Barnens pappa är inte med i bilden sen något år tillbaka och bor inte kvar här. Jag har tre barn. Alla tips tas emot!!

• Svar på tråden Sommarlov dåligt med pengar
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Ärlighet) skrev 2021-07-16 18:18:49 följande:

Det är gratis att bada i vanliga sjöar. I övrigt är det ingen katastrof om inte ungarna kan roas mha pengar till på tisdag.

Vi har för långt dit äger ingen bil. Redan tänkt på det. Finns en plaskis ca 2.5 km ifrån men den är avstängd iår.
  • Anonym (Mamma)

Orkar inte ens sitta och förklara. 147kr inträde, bussen och en glass var det tänkt. Vi hae inte haft möjlighet varken vädermässigt eller pengar mässigt innan då jag prioriterat mat. Jag har promenerat till jobbet för att spara för buss enkel gångavstånd 3.5 km. Så jag har fan kämpat. Min cykel blev snodd för två månader sen så jag lämnar barnen med deras cyklar först varje morgon(jag går/springer bredvid) jag sökte råd. Inget annat. Jag sitter varje dag och får förklara för mina barn varför alla andra hittar på saker och inte vi. Men det beklagar jag mig inte över. det kommee inte alltid vara så här!

• Anonym (Mamma)
    neverpreggo skrev 2021-07-16 21:12:38 följande:

Jag tror att det är alldeles för tajt att få bidrag till denna helg. Beroende på vars man bor kan det finnas samarbeten med baden/andra ställen som kan göra det billigare. Eller att man kan gå från lokala föreningar eller Giving People.

Tror detsamma!
Svar på tråden Sommarlov dåligt med pengar