Är invandringen en belastning?
För att vi inte tar tag i frågan. Kommer du ihåg REVA? Stoppades så fort den fick kritik från vänsterns aktivister.
Ygeman lovade ju att utvisa de 80000 som de illegala beräknades utgöra då men av det blev intet. Det handlar bara om att prioritera. Det är DÄR det brister. Den politiska viljan. Det är inte SVÅRT.
Polisen griper dem. De utvisas.
Just jag har nog gott om erfarenhet av de jävligaste av jävliga länder så jag underskattar nog inte "hur jävligt det är" men jag har svårt att se vad det skulle spela för roll för svensk politik på området.
Sverige hade en moderat justitieminister när Reva, efter kritik avslutades.
Migrationsverket fattar varje år beslut om ett stort antal återvändandeärenden. De flesta som fått avslag på uppehållstillstånd lämnar landet frivilligt men om det finns risk för att personer inte har för avsikt att lämna landet frivilligt hanterar polisen verkställigheten. År 2019 lämnade 90% av Migrationsverkets beslutade återvändandeärenden landet.
Visst har segregation och bristfällig integration resulterat i stora problem med kriminalitet men man får inte glömma att det bara är någon procent av invandrarna som hamnar i kriminalitet. de allra flesta gör det inte.