Är invandringen en belastning?
Anonym (Freedom) skrev 2021-07-24 11:31:05 följande:
Du tänker på detta? :..."Samtidigt måste man komma ihåg att skillnaderna mellan olika hushåll är stor och att alla inte fått del av den starka utvecklingen", skriver SEB:s privatekonom Jens Magnusson. Men visst bostadspriserna går upp. Fattas bara annat när folk tvingas söka sig till områden där risken att bli skjuten inte är lika stor.
Det är på sitt sätt bra med den lite ojämnare fördelningen av pengar. Om det lönar sig att göra bra saker så ökar drivkrafterna i samhället. Tyvärr har ju regeringen misslyckats på ett ganska tragiskt vis när dessa drivkrafter tar sig uttryck i narkotikahandel och grovt våld, men folket har röstat på den politiken och folket får vad folket vill ha. Övriga konkurrerar om de dyra bostäderna där risken att bli utsatt för hot och våld är något lägre.
Jag har inte bestämt något. Men jag konstaterar ju saker. Anser man att invandringen bör minska så är det förvirrat att rösta rödgrönt. De rödgröna kommer alltid att verka för ökad invandring och de mest våldbenägna är de man allra helst vill ha hit. Det må icke vara vad de rödgröna säger, men det är vad de gör.
Själv ser jag gärna en ökad invandring, men då vill jag ha hit kompetenta personer som kan hjälpa våra företag att växa, samt starta egna. De som gillar att skjuta mot barn med automatvapen kan stanna där de är, tycker jag då.
Isåfall påstår du att en majoritet av S-väljarna är dumma i huvudet. Så länge S regerar kommer invandringen fortsätta se ut som den gör, eller värre.
Så länge som det inte står brunblå valkorpraler utanför vallokalerna och vallar in alla som anser att invandringen bör minska i ett brunblått valbås så länge är din tes om att synsättet att invandringen bör minska är ekvivalent med en brunblå röst en smula bortsprunget från verkligheten