• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)

Det spelar ingen roll vilka förklaringsmodeller och bortförklaringar du försöker hitta på.

Det är inte möjligt för dig ljuga och försöka glida undan eftersom det är så uppenbart att så snart någon medlem påpekar något av alla de mängder problem som följt av massinvandringen så invänder du och försöker argumentera emot.
    Varje gång.

Och du försöker alltid bortförklara problemen genom att lägga ut dina älskade dimridåer.

* KillBill, genom ditt beteende visar du följaktligen att du propagerar för den förda politiken med massinvandring och du anser att det har varit bra för Sverige och du vill att den ska fortsätta.

* KillBill, du tycker följaktligen att 180 utanförskapsområden är bra, du vill att de ska bli fler eftersom du vill att fler människor ska komma hit och bo i dina gillade utanförskapsområden. 

Det är omöjligt dra några andra slutsatser.

.

(Jag har ju överhuvudtaget inte skrivit något om, alltså inte alls reagerat på, ditt försök att flytta fokus till något helt annat än det jag skrev om i mitt inlägg som du själv valde att citera. Dina försök och dina undanflykter är bara pinsamma.)

KillBill skrev 2025-04-01 20:42:57 följande:
    Nej jag propagerar för reglerad invandring och det har jag alltid gjort. 

Varför reagerar du så starkt över att det dödliga våldet i vårt grannland Finland är högre än i Sverige?  Själv anser jag att vi behöver nyansera bilden över hur det ligger till och det är ett faktum att Finland med sin låga andel invandrare har större problem med dödligt våld än i Sverige. 
  • Cheers
    "Sysselsättningsgrad" är bara rent dravel vid en jämförelse med riktigt arbete.
    Fast jag är ju också sysselsatt när jag sitter och metar.
    (Gösta Bohman)

• Anonym (Krig i Danmark och Polen??)
    Cheers skrev 2025-04-01 23:39:58 följande:
    Fast jag är ju också sysselsatt när jag sitter och metar.
    (Gösta Bohman)

Ja du har på pricken rätt, han hade nog bra koll den där Gösta.

En "sysselsättning" som saknar värde för kunder, saknar värde för att försörja det gemensamma och saknar allt värde för alla konsumenter.

Men det finns garanterat exempel på invandrare som är skattefinansierade och som sitter och metar, eller är "sysselsatta" med någon annan motsvarande aktivitet, och får bidrag för detta.
    Men knappast någon s k traditionell svensk.
    De s k traditionella svenskarna förväntas i stället arbeta och dra in pengar både till sig själva och sin familj, men också till att försörja alla de som har valt att resa hit för att ta del av vår "gratis" välfärd och för att leva på bidrag.
  • nihka
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-04-01 14:23:52 följande:

Återigen väljer du uppträda med falskhet.
    Som vanligt försöker du flytta fokus, förneka sanningen och lägga ut dina dimridåer.

Du citerar mitt inlägg och skriver en kommentar.

Men vart i mitt inlägg har jag skrivit något om antal som drabbas av dödligt våld?
    Ingenstans!

I vanlig ordning väljer du KillBill medvetet att framföra lögnaktiga påståenden mot det inlägget som du citerar. Och dina lögner upprepas gång på gång.

Även om det inte går ihop med din världsbild och inte stödjer din bild av Sverige som ett djupt kriminellt och förstört land så är det faktum att Finland har mer dödligt våld än Sverige och att USA har mer dödligt vd än Finland.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-04-01 23:21:10 följande:
    Återigen upprepas dimridåer, undanflykter, nya försök att flytta fokus och att försöka dölja sanningen.

"Sysselsättningsgrad" är bara ett ynkligt påhitt, teoretiskt konstruerat för att försöka dölja och förneka den misslyckade invandringspolitiken.

Här ingår t ex massor av konstgjorda jobb som betalas med skattepengar.
    "Sysselsättningsgrad" har inget med hur många som arbetar på riktigt, hur många som försörjer sig själva genom förvärvsarbete. De relativt få som överhuvudtaget kan sägas arbeta är ofta "sysselsatta" med konstgjorda skattefinansierade jobb och till allra största delen jobb som inte på något sätt tillfredsställer någon efterfrågan eller något behov hos svenska konsumenter. Dessa jobb gör ingen egentlig nytta för någon betalande kund och inte för det gemensamma, men belastar välfärden i ännu högre utsträckning.

Sant är att bland invandrare är i dag precis som tidigare den allra största andelen något helt annat än förvärvsarbetande, den allra största majoriteten försörjer inte sig själva och framförallt är det försvinnande få som betalar netto skatt.
    I jämförelse så är det nästintill inga s k flyktingar som betalar netto skatt, nästan inga som bidrar till det gemensamma, nästan alla lever på bidrag.
    Det är mycket närmare sanningen!
    Vilket också du vet om du bara lyckas irra dig ut från dina dimmor och i stället gör ett besök i verkligheten.

En väldigt mycket högre andel s k traditionella svenskar förvärvsarbetar, försörjer sig själva genom att jobba in till sin egen lön, och nästan alla i Sverige som betalar netto skatt är s k traditionella svenskar.

Det är direkt pinsamt att jämföra någon som genom bidrag är "sysselsatt" med någon som förvärvsarbetar och levererar det som svenska kunder och konsumenter efterfrågar och behöver.
    Ditt försök till jämförelse är direkt pinsam.
    Det är bara en falsk omskrivning och bara ett sätt att försöka dölja sanningen.

Du sitter ju och gafflar ihop "statistik" baserat på vad du tycker och tror.  Sysselsättningsgrad är ett mått för sysselsättning och du har ingen aning om hur många svenskar kontra invandrare/flyktingar (din uppdelning) som är föremål för arbetsmarknadspolitiska åtgärder och hur många som lönearbetar i jobb på den öppna arbetsmarknaden.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-04-01 23:21:10 följande:
    Återigen upprepas dimridåer, undanflykter, nya försök att flytta fokus och att försöka dölja sanningen.

"Sysselsättningsgrad" är bara ett ynkligt påhitt, teoretiskt konstruerat för att försöka dölja och förneka den misslyckade invandringspolitiken.

Här ingår t ex massor av konstgjorda jobb som betalas med skattepengar.
    "Sysselsättningsgrad" har inget med hur många som arbetar på riktigt, hur många som försörjer sig själva genom förvärvsarbete. De relativt få som överhuvudtaget kan sägas arbeta är ofta "sysselsatta" med konstgjorda skattefinansierade jobb och till allra största delen jobb som inte på något sätt tillfredsställer någon efterfrågan eller något behov hos svenska konsumenter. Dessa jobb gör ingen egentlig nytta för någon betalande kund och inte för det gemensamma, men belastar välfärden i ännu högre utsträckning.

Sant är att bland invandrare är i dag precis som tidigare den allra största andelen något helt annat än förvärvsarbetande, den allra största majoriteten försörjer inte sig själva och framförallt är det försvinnande få som betalar netto skatt.
    I jämförelse så är det nästintill inga s k flyktingar som betalar netto skatt, nästan inga som bidrar till det gemensamma, nästan alla lever på bidrag.
    Det är mycket närmare sanningen!
    Vilket också du vet om du bara lyckas irra dig ut från dina dimmor och i stället gör ett besök i verkligheten.

En väldigt mycket högre andel s k traditionella svenskar förvärvsarbetar, försörjer sig själva genom att jobba in till sin egen lön, och nästan alla i Sverige som betalar netto skatt är s k traditionella svenskar.

Det är direkt pinsamt att jämföra någon som genom bidrag är "sysselsatt" med någon som förvärvsarbetar och levererar det som svenska kunder och konsumenter efterfrågar och behöver.
    Ditt försök till jämförelse är direkt pinsam.
    Det är bara en falsk omskrivning och bara ett sätt att försöka dölja sanningen.

Som vanligt så sitter du och hittar på. Är det för att du inte klarar av att debattera med korrekta sakargument?

Här är bra fakta att känna till gällande sysselsättningsgrad. De flesta jobbar minst 35 timmar per vecka och det är få som som är sysselsatta med bidrag.

Christian Lindell jobbar som utredare, inriktning näringsliv/arbetsmarknad och är expert på den här typen av statistik. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
    nihka skrev 2025-04-02 03:18:21 följande:
    Även om det inte går ihop med din världsbild och inte stödjer din bild av Sverige som ett djupt kriminellt och förstört land så är det faktum att Finland har mer dödligt våld än Sverige och att USA har mer dödligt vd än Finland.
    Det där har jag aldrig skrivit något om.

Det är fel att citera mitt inlägg, där jag har skrivit om andra saker.
    Detta är bara ett falskt beteende och ett pinsamt försök att flytta fokus.

Dessutom strider väl ert beteende mot regler eller åtminstone mot forumets riktlinjer? 

Du och den andra medlemmen får självfallet diskutera det där ämnet hur mycket ni vill.
    Men citera inte mig och mitt inlägg när ni väljer att flytta fokus till något helt annat.

Starta en egen tråd eller gör åtminstone egna fristående inlägg när ni vill diskutera detta.

Om någon vill resonera om det jag faktiskt har skrivit så är det självfallet ok att citera mitt inlägg, resonera, kritisera och diskutera det som jag faktiskt har skrivit, i stället för något man försöker inbilla sig själv om min världsbild eller vad jag tycker och tänker.

Att kritisera mig som person med mål att tysta mig och misskreditera mig för att jag har en annan åsikt är inte att följa forumets riktlinjer.
    Men att citera och välja diskutera det jag faktiskt har skrivit anser jag följer forumets riktlinjer, i stället för att medvetet bryta mot dem.
    nihka skrev 2025-04-02 03:37:17 följande:
    Du sitter ju och gafflar ihop "statistik" baserat på vad du tycker och tror.  Sysselsättningsgrad är ett mått för sysselsättning och du har ingen aning om hur många svenskar kontra invandrare/flyktingar (din uppdelning) som är föremål för arbetsmarknadspolitiska åtgärder och hur många som lönearbetar i jobb på den öppna arbetsmarknaden.
    Vi är ju överens gällande "sysselsättning". Sådan sysselsättning som att sitta och meta, och alla liknande sysselsättningar, är just bara sysselsättning.
    Men förstår du inte att sådan sysselsättning inte bidrar till det gemensamma? Förstår du inte att sådana sysselsättningar ger inget skatteunderlag till vård/skola/omsorg och för att försörja den gamla fina traditionella svenska välfärden?
    Klarar du inbilla dig själv att det finns kunder och konsumenter som är beredda betala dig för att du ska vara "sysselsatt" med att sitta och meta?

Alla som lever i verkligheten, alla som har sina ögon och öron öppna, alla som inte går på det där om att dölja och förneka sanningen, och alla som är någorlunda vid sina sinnens fulla bruk, har alla möjligheter göra sin egen bedömning och ha en egen uppfattning.

Jag har inte hänvisat till någon statistik men jag hänvisar till min och allas rätt att ha en åsikt. Särskilt när den åsikten grundar sig på verkliga upplevelser och inte på någon propaganda från pk-maffian.

Jag liksom alla som lever i verkligheten, alla vi som väljer att inte blunda och förneka sanningen, har rätt till vår åsikt, även om du känner att vår åsikt inte passar dina känslor, inte känns PK i din låtsasvärld och även om vår åsikt inte passar dig.

Du har också rätt till din åsikt, oavsett hur vansinnig vi i verkligheten anser att den är.
    Vad är din åsikt gällande att jag och alla vi som anser oss leva i verkligheten, med öppna ögon, anser du att vi ska tystas och att vi inte har rätt att ha en åsikt?

Om du på saklig grund kan visa att något av det jag skriver rent faktamässigt skulle vara fel så lovar jag att korrigera mig.
    Jag vågar avge detta löfte, jag vågar lova att hålla mitt löfte, till skillnad mot dig och dina vänsterblivna kamrater.
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-04-02 11:07:03 följande:
    Vi är ju överens gällande "sysselsättning". Sådan sysselsättning som att sitta och meta, och alla liknande sysselsättningar, är just bara sysselsättning.
    Men förstår du inte att sådan sysselsättning inte bidrar till det gemensamma? Förstår du inte att sådana sysselsättningar ger inget skatteunderlag till vård/skola/omsorg och för att försörja den gamla fina traditionella svenska välfärden?
    Klarar du inbilla dig själv att det finns kunder och konsumenter som är beredda betala dig för att du ska vara "sysselsatt" med att sitta och meta?

Alla som lever i verkligheten, alla som har sina ögon och öron öppna, alla som inte går på det där om att dölja och förneka sanningen, och alla som är någorlunda vid sina sinnens fulla bruk, har alla möjligheter göra sin egen bedömning och ha en egen uppfattning.

Jag har inte hänvisat till någon statistik men jag hänvisar till min och allas rätt att ha en åsikt. Särskilt när den åsikten grundar sig på verkliga upplevelser och inte på någon propaganda från pk-maffian.

Jag liksom alla som lever i verkligheten, alla vi som väljer att inte blunda och förneka sanningen, har rätt till vår åsikt, även om du känner att vår åsikt inte passar dina känslor, inte känns PK i din låtsasvärld och även om vår åsikt inte passar dig.

Du har också rätt till din åsikt, oavsett hur vansinnig vi i verkligheten anser att den är.
    Vad är din åsikt gällande att jag och alla vi som anser oss leva i verkligheten, med öppna ögon, anser du att vi ska tystas och att vi inte har rätt att ha en åsikt?

Om du på saklig grund kan visa att något av det jag skriver rent faktamässigt skulle vara fel så lovar jag att korrigera mig.
    Jag vågar avge detta löfte, jag vågar lova att hålla mitt löfte, till skillnad mot dig och dina vänsterblivna kamrater.
    Du visar prov på djup okunnighet när du jämställer att meta med det som avses med det ekonomiska nyckeltalet sysselsättningsgrad. Det är tydligt att du inte vet du snackar om..
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
    KillBill skrev 2025-04-02 07:25:13 följande:
    Som vanligt så sitter du och hittar på. Är det för att du inte klarar av att debattera med korrekta sakargument?

Här är bra fakta att känna till gällande sysselsättningsgrad. De flesta jobbar minst 35 timmar per vecka och det är få som som är sysselsatta med bidrag.

Christian Lindell jobbar som utredare, inriktning näringsliv/arbetsmarknad och är expert på den här typen av statistik. 
    "Sysselsättning" skulle alltså innebära att 97% arbetar minst 35 timmar i veckan...

Det bor mer än 700 000 människor i våra 180 utanförskapsområden!

(Som jämförelse bor det 605 000 människor i Sveriges näst största stad Göteborg...)

Ok, så vi ska tro på att alla vuxna människor som befinner sig i och som som dagligen cirkulerar runt i våra 180 utanförskapsområden, 97% av dessa förvärvsarbetar, utför arbete som är till nytta under minst 35 timmar i veckan, betalar netto skatt och bidrar till det gemensamma Sverige???

Den som känner sådana märkliga behov får ju försöka inbilla sig själv det...

Men försök inte inbilla mig och alla som lever i verkligheten att något sådant skulle kunna stämma.

Om du inbillar dig något sådant så kanske du ska ta och öppna ögonen och göra ett besök ute i verkligheten.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?