nihka skrev 2025-04-02 03:37:17 följande:
Du sitter ju och gafflar ihop "statistik" baserat på vad du tycker och tror. Sysselsättningsgrad är ett mått för sysselsättning och du har ingen aning om hur många svenskar kontra invandrare/flyktingar (din uppdelning) som är föremål för arbetsmarknadspolitiska åtgärder och hur många som lönearbetar i jobb på den öppna arbetsmarknaden.
Vi är ju överens gällande "sysselsättning". Sådan sysselsättning som att sitta och meta, och alla liknande sysselsättningar, är just bara sysselsättning.
Men förstår du inte att sådan sysselsättning inte bidrar till det gemensamma? Förstår du inte att sådana sysselsättningar ger inget skatteunderlag till vård/skola/omsorg och för att försörja den gamla fina traditionella svenska välfärden?
Klarar du inbilla dig själv att det finns kunder och konsumenter som är beredda betala dig för att du ska vara "sysselsatt" med att sitta och meta?
Alla som lever i verkligheten, alla som har sina ögon och öron öppna, alla som inte går på det där om att dölja och förneka sanningen, och alla som är någorlunda vid sina sinnens fulla bruk, har alla möjligheter göra sin egen bedömning och ha en egen uppfattning.
Jag har inte hänvisat till någon statistik men jag hänvisar till min och allas rätt att ha en åsikt. Särskilt när den åsikten grundar sig på verkliga upplevelser och inte på någon propaganda från pk-maffian.
Jag liksom alla som lever i verkligheten, alla vi som väljer att inte blunda och förneka sanningen, har rätt till vår åsikt, även om du känner att vår åsikt inte passar dina känslor, inte känns PK i din låtsasvärld och även om vår åsikt inte passar dig.
Du har också rätt till din åsikt, oavsett hur vansinnig vi i verkligheten anser att den är.
Vad är din åsikt gällande att jag och alla vi som anser oss leva i verkligheten, med öppna ögon, anser du att vi ska tystas och att vi inte har rätt att ha en åsikt?
Om du på saklig grund kan visa att något av det jag skriver rent faktamässigt skulle vara fel så lovar jag att korrigera mig.
Jag vågar avge detta löfte, jag vågar lova att hålla mitt löfte, till skillnad mot dig och dina vänsterblivna kamrater.