Är invandringen en belastning?
Korrekt är att redan för mer än två år sedan skrev jag nedan inlägg. Det är tydligt att jag inte pratar om krig i Danmark.
Utan tvärtom påpekar jag att det INTE råder krig i Danmark.
I november 2021 konstaterade jag det självklara och mitt inlägg hade redan då en mycket tydlig koppling till trådämnet, gällande antal/mängd och belastning, citat:
?Men det som de allra flesta verkar ha glömt är att DANMARK INTE befinner sig i KRIG!
Alla s k flyktingar som kommer från Danmark är självfallet INTE att betrakta som krigsflyktingar.
De som passerar Danmark och i stället väljer att resa till Sverige har helt andra skäl att resa till Sverige än att de flyr från krig.
Den absolut vanligaste orsaken till att en massa människor väljer att resa till Sverige är givetvis för att få del av vår "gratis" välfärd och för att få del av våra skattepengar i form av bidrag, utan att dessa resenärer själva är skyldiga att bidra till välfärden?.
Jag har inte ändrat uppfattning. Men jag kan tydligt märka att under dessa två år har stödet för min uppfattning ökat under tiden som passerat. Det är många fler t ex politiker och vanliga väljare som i dag delar min uppfattning.
Numera erkänner de allra flesta att belastningen har ett direkt samband med antal/mängd,
och det är många fler som har kommit till insikten att en person som väljer att lämna Danmark för att resa till Sverige absolut inte gör detta för att fly från krig eller fly för sitt liv.
Det råder nämligen INTE KRIG i DANMARK.
Om det är eller inte är krig i Danmar eller Polen har ingenting med flyktingstatus att göra enligt flyktingkonventionen.
Så ditt påstående om att flyktingar inte kan fly från krig i andra länder än Polen och Danmark om de passerar genom Danmar eller Polen är fel då det inte stämmer med fakta.
Kan du korrigera dig själv - eller om det inte går kan du alla fall korrigera ditt falska påstående?