Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-03-08 09:59:16 följande:
en som väljer att resa från Danmark till Sverige har självfallet INTE FLYKTINGSKÄL.
Du har rätt till din åsikt.
Anser du att jag och andra (t ex majoriteten av Svenska väljare) har rätt att ha en egen åsikt trots att det är en annan åsikt än din?
Alla får ha sin egen åsikt - det är en del av det demokratiska samhället vi lever i.
Du och alla andra får dessutom tro att den åsikt man har är fakta oavsett den är eller inte är representativ för fakta.
I den demokrati vi lever i får vi dessutom diskutera och debattera öppet med varandra. Det är väl bara SDs gnällspikar som vill påstå att en öppen debatt där de bemöts med argument som påstår att de inte får ha sin åsikt
Du verkar inte ha förstått eller hålla med om flyktingkonventionens internationellt erkända och överenskomna defintition av vad som avses eller menas med ternen flykting.
Jag ser inlägget ovan att du påstår dig kunna skilja på Flyktingkonventionen och Dublinförordningen.
Ändå är det någon du försöker lura genom att blanda ihop dessa. Jag vet inte om det är dig själv du försöker lura eller om det är andra du försöker lura genom att blanda ihop två så skilda saker som Flyktingkonventionen och Dublinförordningen.
Att du och de mindre informerade du påstår dig dela uppfattning med har en åsikt att det är eller inte är krig i Danmark eller att Dublinförordningen och inte Flyktingkonventionen avgöra vem som är flyking så stämmer inte den åsikten med verkliga fakta.
Du kan ha en annan åsikt om att den mindre informarade åsikten är fakta. Det är inte ovanligt att skrikhöger och andra inom alternativhögern försöker framställa sina åsikter som fakta i någon postmodernistisk anda