Är invandringen en belastning?
Hur kan debatten kvävas om påståenden inte får ställas mot varandra? OM arguement som bygger på fakta inte får dras fram? nähä.. om det görs så kvävs debatten..
SDs apologeter vill oemotsagda för fram en normalisering av SD och förminska deras histora - det är tydligen det enda sättet att inte kväva debatten.. SDs apologeter tycker tydligen att SDs agitation och hets mot invandRARE ska smekas medhårs för att den ska få plats oemotsagd.
Hur många år har egentligen SDs vurmare gnällt över att de inte är oemotsagda, hur många år har egentligen SDs vurmare påstått att de som argumenterar mot ett parti impregnerat av rasism med rötter i nazism, fascism och vitmakt är de som möjliggör SDs politiska framgångar ...
I det första fallet är det inte utan att jag undrar om SDs vurmare inte kan föra fram hållbara och relevanta argument och inte heller kan skilja på rasism, invandRARE,, invandRING och migrationspolitik
I det senare fallet är det ett direkt felaktigt påstående då partier med liknanade främligsfientlighet i grannländer fått mycket större inflytande på politiken långt tidigare än i Sverige och det som skiljer är att de främlitsfientliga inte hållits kort från de etablerade partierna i dessa grannländer.
Jag säger det igen - jag är inte förvånad att jag om och om igen från samma skribent ser att SDs narrativ förs fram och att den ursäktas med SDs vurmares gnäll över att deras rasism tystas och att det är de som argumenterar mot SDs rasistiska politik som är ansvariga för SDs politiska framgångar.
Jag skildrade SD som ett missnöjesparti. Är det rasism och specifikt rasism från SD?
Inget av/från/med SD har överhuvudtaget nämnts utan jag har skildrat hur folk som har röstat på SD har sett på saken (enligt min analys och speciellt i början på SDs resa in i riksdags, kan tilläggas).
Ditt bemötande är helt off rails - alla dina tåg går dock enbart till slutstationen "Alla som inte håller med mig vurmar för SD och rasism!".
Övrigt bemöter jag inte ens då det bara är åttorna som du slirar runt i utanför rälsen.