FDFMGA skrev 2021-07-19 16:56:52 följande:
Visst tror jag det.
Ulf Kristersson är ingen dumskalle. Han måste ha varit väl medveten om hur det han sa skulle uppfattas. en kort tidigare hade han till och med kritiserat Åkesson för ett liknande uttalande.
Alltså, jag tror att uttalandet var mycket väl förberett - med en klatschig inledning avsedd för att locka väljare från SD till M, med lite förmildrande lullull som svans till uttalandet - så att han inte ska stöta bort särskilt många moderater.
Alla människor behöver få känna sig behövda - så jävla kul kan det inte vara för invandrare att få höra att de är en belastning av någon som har ambitionen att bli Sveriges statsminister och som för att ha en möjlighet att uppnå målet har valt att samarbeta med ett parti vars ledare gick med i partiet då det fortfarande var nynazistiskt.
Så du tycker möjligtvis att det vore på sin plats med hashtagen #inteallainvandrare likt den #inteallamän?
Jag tycker det är sorgligt att se och speciellt när det blott handlar om partipolitk. Vem fan bryr sig? - det är bara
löjligt.
För min del hade vi alla kunnat förklara för en stor del av befolkningen - av dem som överhuvudtaget missförstår - att Sveriges största partier knappast ser
invandrare som en belastning.
Vi är för böveln ett av världens
invandrarvänligaste länder och som folk är vi ett av de
vänligaste och frommaste folkslagen på planeten - men det ska uppenbarligen och till varje pris målas
fan på väggen för socialdemokratins eviga seger (mot allt - från heder, förnuft, ekonomi, gemenskap till what the f ever).