Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Är invandringen en belastning?

Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-07-10 14:47:10 följande:
    Nej, du kommer verkligen inte längre med dina försök att flytta fokus och dölja och förneka sanningen.

Läs åtminstone det jag skriver när du väljer att citera mig.

Som sagt:
    försök åtminstone förstå innebörden i stället för att hitta på dina egna dunkla och dimmiga hittepå.

Låt oss alla återgå till trådens ämne. Du borde också göra det i stället för att ständigt syssla med dina försök att flytta fokus till något annat,
    i stället för att välja att föda dina dunkla motiv och chafsa med mig.

Gällande trådens ämne:

Ja, invandringen är en belastning.

Att invandringen är en belastning erkänns numera öppet och framgår tydligt i den sittande regeringens budget och framgår lika tydligt i det andra (S) regeringsalternativets förra budget och i deras senaste skuggbudget. 

Att invandringen är en belastning erkänner idag samtliga riksdagspartier som har någon position av betydelse, nästan alla riksdagens politiker av någon betydelse erkänner det.

Och t o m BRÅ (!) är numera tydliga gällande detta faktum.
    Kriminaliteten är helt uppenbart en fruktansvärd och katastrofal belastning.

Denna förändring är total jämfört med för bara några år sedan då de flesta av alla nämnda fortfarande försökte dölja och förneka sanningen.
    I dag går det inte längre att förneka och i dag hjälper inga dunkla dimridåer, det är ändå tydligt att invandringen är en belastning.

Jag är tydlig med att jag pratar inte om gruppen invandrare, jag generaliserar inte om individerna. Ansvaret för denna belastning kan inte läggas främst på individerna, på invandrarna, utan ansvaret ligger främst på Sveriges så totalt misslyckade invandringspolitik.

"Kriminaliteten är helt uppenbart en fruktansvärd och katastrofal belastning"
    No shit, Sherlock Skrattande 

Du fattar ju inte vad du snackar om.  Så här ligger det till om man flyr från ett krig i sitt hemland (exempelvis Ukraina) och söker skydd i Sverige så betraktas man som flykting oavsett om man dessförinnan har passerat Polen eller Danmark.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-07-10 15:07:17 följande:
    Om det skulle vara sant att jag inte vet vad jag snackar om så är jag ju i mycket gott sällskap...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

UNHCR: 

"Flyktingar är människor som flyr från väpnade konflikter eller förföljelse. I slutet av 2021 fanns det 27,1 miljoner flyktingar i världen.

Deras livssituation är så farlig och desperat att
    de tvingas fly över en gräns för att söka skydd i ett närliggande land.

Därmed blir de erkända som flyktingar med tillgång till hjälp från stater, UNHCR och andra organisationer.

-- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Om du anser att UNHCR har fel i det av mig citerade så rekommenderar jag dig att vända dig till dem.

KilliKill;
    på förekommen anledning frågar jag dig, klarar du förstå UNHCR:s ord och innebörden i följande?

att söka skydd i ett närliggande land

Du är pinsam och gör bort dig. UNHCR anser att det räcker med att man flytt pga. av krig och eller förföljelse och befinner sig utanför sitt hemland  för att definieras som flykting. Att flyktingen har passerar fler gränser innebär inte att flyktingen inte längre skulle vara flykting. Detta framgår av följande information från UNHCR: 

www.sverigeforunhcr.se/vem-ar-flykting

I övrigt definieras vem som är flykting i EU av Genevekonventionen och EUs kvalifikations direktiv. 
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-07-10 15:46:05 följande:

UNHCR:

Flyktingar är människor som flyr från väpnade konflikter eller förföljelse. I slutet av 2021 fanns det 27,1 miljoner flyktingar i världen.

Deras livssituation är så farlig och desperat att de tvingas fly över en gräns för att söka skydd i ett närliggande land. Därmed blir de erkända som flyktingar med tillgång till hjälp från stater, UNHCR och andra organisationer.

Notera alltså särskilt:

att söka skydd i ett närliggande land

Därmed blir de erkända som flyktingar

Ovan är korrekt och komplett citerat. Detta är ingen tolkning utan det är ett korrekt citat.

Källa:   KÄLLA:   KÄLLA: !!!
    www.sverigeforunhcr.se/vem-ar-flykting

Fortfarande gäller att om du och dina vänsterblivna propagandister har gått vilse i era egna dimridåer, så vilsna i er egen grumlighet så att ni vill försöka anklaga dem för att ha fel, så får ni vända er till UNHCR.

Ni borde klara förstå att jag har ingen möjlighet, och ingen lust, göra något åt att du/ni har något märkligt behov av att försöka påstå att UNHCR skulle ha fel.

Jag för min egen del är övertygad att UNHCR har rätt i det citerade, oavsett vad du/ni tycker om detta.

Korkat av dig att inte läsa allt som UNHCR skriver i frågan. Längre ner på samma sida som du hänvisar till kan man läsa följande: 

• KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-07-10 15:46:05 följande:

Det mest patetiska med din argumentation är att det inte är UNHCR som definierar vem som är flykting i Sverige och EU. Sverige och EU utgår från  Genevekonventionen och EUs kvalifikations direktiv som jag har länkat till tidigare. 
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-07-10 17:13:06 följande:
    Varje gängkriminell kostar skattebetalarna 23 miljoner kronor.

Det lär ska finnas minst 1 000 kända gängkriminella i Sverige,
    alltså kostnader på minst 23 miljarder kronor varje år.

Motsvarande 230 miljarder kronor på bara tio år!
    Nu svamlar du. Kostnaden beräknas uppgå till 23 miljoner på 15 år dvs kostnaden är 1/15 del så hög som du påstår (drygt 1,5 Mdr)..

• KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-07-10 17:42:44 följande:
    Ja, fel av mig. Min uppräkning på tio år stämmer inte.

Men att dessa 1 000 gängkriminella kostar det svenska samhället 23 Mrd kronor är gott och väl tillräckligt.

Och det räcker för att visa att det kommer vara omöjligt att inom överskådlig tid betala tillbaka denna skuld för att i stället förvandlas till att positivt bidra till den Svenska välfärden.

Särskilt tydligt när vi beaktar att
    Hela gängkriminaliteten sammanräknad beräknas nu omsätta 150 miljarder kronor i Sverige, varje år.
    150 000 000 000 kr.
    Etthundrafemti tusen miljoner kronor.

Är invandringen, läs den misslyckade invandringspolitiken, en belastning?
    Behöver man ens ställa frågan?
    Du upprepar påståendet om 23 Mdr för gäng kriminella  men den kostnaden gäller för 15 år. Den korrekta årliga kostnaden är 1,5 Mdr. 

Som jämförelse kan nämnas att den svarta ekonomin i Sverige (folk som gör affärer utan att skatta) beräknas omsätta upp till 300 - 600 miljarder per år.  Här går staten miste om skatteintäkter på mellan 120 och 240 miljarder per år. 
  • KillBill
    En med många djupa tankar skrev 2024-07-10 17:43:03 följande:

Även de kan ha identifierat  vissa sakförhållanden och problem i Sverige som jag också  vill ta upp, även om deras världsbild skiljer sig radikalt från min.

Jag har sett en siffra på 12% och att 20% av barnen har den bakgrunden. Här i stan, speciellt i vissa grupper släpps det inte så mycket som du kanske tror. Speciellt somalierna är oerhört strikta. Jag har sett hijaber på 4-5 åringar, till och med yngre tror jag. Även andra generationen är påverkad av social kontroll.

Sedan har ju jag i o f s ett annat perspektiv på islam än alt-högern i den meningen att jag vill vara med och föra evangeliet, det glada budskapet, både till muslimer och till sekulariserade svenskar-däribland just den 100% sekulära alt-högern. Rent andligt sett står jag ju för något annat än både islam och alt-höger.

En grupp som jag värnar om är äkta konvertiter från islam till den kristna tron. Vi hade en våg för några år sen här i stan med konverteringar, och vad gäller den gruppen har migrationsverket gjort en del fel då de bedömt ansökningar, eftersom migrationsverkets etniskt svenska tjänstemän ibland är "religiösa analfabeter", och inte känner till något om kristen tro-därav helt absurda frågor som ställts till asylsökande, och bedömningar utifrån ren okunskap.

Vad har du för källa för ditt påstående om 12-20? Det låter nämligen inte sannolikt. 
  • KillBill

Max Gustafson ger som vanligt bra perspektiv på samhället.

• KillBill
    En med många djupa tankar skrev 2024-07-11 12:40:25 följande:
    Tänk, jag tycker precis  tvärtom vad gäller MG. En hel del av hans samlade produktion innehåller som jag ser det i princip lögner.
    Kan du ge exempel? Du måste hålla med om att bilden i inlägg #2627 är träffande gällande hur vissa svenska män beter sig.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?