Är invandringen en belastning?
Läs åtminstone det jag skriver när du väljer att citera mig.
Som sagt:
försök åtminstone förstå innebörden i stället för att hitta på dina egna dunkla och dimmiga hittepå.
Låt oss alla återgå till trådens ämne. Du borde också göra det i stället för att ständigt syssla med dina försök att flytta fokus till något annat,
i stället för att välja att föda dina dunkla motiv och chafsa med mig.
Gällande trådens ämne:
Ja, invandringen är en belastning.
Att invandringen är en belastning erkänns numera öppet och framgår tydligt i den sittande regeringens budget och framgår lika tydligt i det andra (S) regeringsalternativets förra budget och i deras senaste skuggbudget.
Att invandringen är en belastning erkänner idag samtliga riksdagspartier som har någon position av betydelse, nästan alla riksdagens politiker av någon betydelse erkänner det.
Och t o m BRÅ (!) är numera tydliga gällande detta faktum.
Kriminaliteten är helt uppenbart en fruktansvärd och katastrofal belastning.
Denna förändring är total jämfört med för bara några år sedan då de flesta av alla nämnda fortfarande försökte dölja och förneka sanningen.
I dag går det inte längre att förneka och i dag hjälper inga dunkla dimridåer, det är ändå tydligt att invandringen är en belastning.
Jag är tydlig med att jag pratar inte om gruppen invandrare, jag generaliserar inte om individerna. Ansvaret för denna belastning kan inte läggas främst på individerna, på invandrarna, utan ansvaret ligger främst på Sveriges så totalt misslyckade invandringspolitik.
No shit, Sherlock
Du fattar ju inte vad du snackar om. Så här ligger det till om man flyr från ett krig i sitt hemland (exempelvis Ukraina) och söker skydd i Sverige så betraktas man som flykting oavsett om man dessförinnan har passerat Polen eller Danmark.