Är invandringen en belastning?
Din hållning är alltså att de som får avslag på sin asylansökan i Sverige ska ses som flyktingar av samma land? Jag trodde att det var just flyktingar som vi ska bevilja asyls för men rätta mig om jag har fel.
Jag har inte läst flyktingkonventionen så om du ska börja spy vid varje tillfälle som jag möjligtvis förväxlar saker eller dylikt så håll dig gärna på några armars avstånd.
Du kunde ha bildat med ett eventuellt bättre vetande men valde istället att gröpa dig själv i halsen till du spydde.
En av de saker som alternativhögern och rasister ägnat mycket möda till är att normalisera främlingsfientliga påståenden och värderingar. Jag säger igen - det är inte ovanligt att dessa rapas upp i de inlägg du producerar.
Migranters olika status och de begrepp som används finns tydligt i flyktingkonventionen - du behöver inte använda främlingsfientliga uttryck,om du nu inte ser ett speciellt värdeför dig att att använda dem
Det är för övrigt SDs fanboys som påstår flyktingarna - i flyktingkonventionens mening - som kommer genom ett grannland där det inte är krig inte är flyktingar då det inte är krig i grannlandet.
Ingen annan än SDs fanboys och du i din egen vilda fantasi blandar ihop de olika begreppen och vilken status de asylsökande har.
Resande är som sagt en term som används av främlingsfientliga för att förminska flyktingar.