Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Är invandringen en belastning?

Anonym (Absolut) skrev 2021-07-15 10:09:17 följande:
    Gå inte på denna fint snälla ni som läser dessa inlägg vi har fortfarande högst invandring i Norden och inte ens om Finland.Norge,Danmark räknas som ett land så kommer dom över våra nivåer 
    Ett totalstopp nu borde vara självklart eller att dom som kommer hit kan visa att dom klara sig ekonomiskt själva utan att vara bidragstagare så dom välkomna men tyvärr lär inte detta ske inom iaf 1år ca sunt förnuft har försvunnit från landet helt enkelt med nuvarande regering
    Ok, vad stämmer inte i mitt inlägg? Om du inte kan påvisa fel är det snarare dig som man inte ska lyssna på. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-15 10:16:31 följande:
    Fråga dig istället vad mitt svar betyder så hittar du det?
    I ditt inlägg specifiserar du inte vad som är fel i mitt inlägg så var god att svara på frågan. 
  • KillBill
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-15 09:59:21 följande:

Det är en belastning 675000 bidragstagare av utländsk härkomst behövs mer fakta
    Vi skulle stoppat våra gränser det som började i början av 2013 .
    Jämför man tex bidragstagare med övriga  Nordiska länder som. inte alls ligger på våra nivåer Danmark,Norge,Finland,Island x4 så illa är det.

??Vi har tyvärr ingen metod heller för att få ordning på problemet då dom som kommit hit är Många ggr så dåligt utbildade att dom börjar grundskolan och knappast lär bli något vi kan räkna in som skattebetalare i framtiden.
    Så ni som är födda på 60talet och framåt har en tuff framtid då kassakistan för pensioner tex är lika tomma som antalet besökare i våra kyrkor idag.

??Det fanns ett part som hela tiden varnat för denna utveckling men kallats för rasister av etablissemanget dvs de övriga partierna idag är deras politik kopierad rakt av och man försöker bevisa att vi tar avstånd från fortsatt invandring .
    ?Humbug skulle jag säga så min röst kommer för första gången gå till ett parti som vill landet väl som vågar säga sanningen även om etablissemanget hånat dom.

Kan du inte svara på min fråga varifrån dina uppgifter kommer och förklara de märkliga kommentarerna i ditt inlägg?

• KillBill
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-15 11:02:30 följande:
    Om invandringen inte är en belastning är det mao mycket illa att asylinvandringen är nere på låga nivåer, eller hur?

Nu haltar din logik betänkligt. Asylinvandring har aldrig varit en fråga om tärande eller närande. Syftet med att Sverige ger asyl är att ge skydd åt människor som flyr från till exempel krig, tortyr och förföljelse.

• KillBill
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-15 12:21:57 följande:

Att inte polletten kan rullan in i mynthålet är för mig en gåta

Vi kan inte fortsätta ska det vara så svårt att greppa hur synd vi än tycker det är så är vårt egna problem så stort idag att vi måste säga stopp vi har alldeles för många områden som är utsatta där människor bönar och ber om att få flytta därifrån dom behöver asyl hjälp dom först om någon .
    Dagens politik är det största skämtet och SD har haft rätt hela tiden förnekelse är den största bedriften till undergång 

Det är patetiskt att du försöker flytta fokus till mig när det är du som inte klarar av att besvara enkla frågor . 

- Vad är fel i mitt inlägg (#114)?
    - Varifrån kommer har du hämtat uppgifterna om antalet bidragstagare (#115)?
    - Kan du förklara dina märkliga kommentarer i inlägg (#115)?

• KillBill
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-15 13:10:30 följande:

Kan varken se ,höra eller ta in sanningen otroligt 

Du har fortfarande obegripligt nog inte besvarat mina enkla frågor.  Tror du att du kan beskylla folk för att ha fel utan att tala om vad som är fel?

Du gör dig till åtlöje genom att redovisa vad som skulle vara fel med mitt inlägg. 

• KillBill
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-16 09:14:01 följande:
    Du har fått länk av mig. Kan du kommentera i sak?

Frågan var ställd till Anonym Absolut. Är du och Anonym Absolut samma person? Vad menade du då med kommentaren "behövs mer fakta"?

Att någon är beroende av bidrag betyder inte att man bara lever på bidrag utan kan betyda att man tagit ut bidrag vid något tillfälle t.ex. bostadsbidrag. 

Min uppfattning är densamma som Ulf Kristerssons för bara ett par månader sedan där han ansåg att man inte "generaliserande ska prata om människor som en belastning" (detta var Ulfs kommentar på att SD ledaren manat att invandringen innebär en social, kulturell eller ekonomisk belastning).
    Nu har Ulf på bara några månader svängt i 180 grader och och springer numera Jimmies ärenden som någon slags springpojke. 

Jag tycker att det är tragiskt att se Moderaterna som tidigare var ett statsbärande parti som utgjorde en röst för alla att springa nationalisternas och de främlingsfientligas ärenden. Snacket om von Papen blir bara mer och mer passande.  

• KillBill
    Anonym (G) skrev 2021-07-17 12:51:19 följande:
    Så är det. Och kriminella vet hur lät tdet är att blåsa naiva Sverige. De vet också hur löjligt låga straffen är här och därför avskräcker det inte att åka fast.

Tänk dig några är på ett svenskt fängelse jämfört med att leva i ett kaosland långt bort.

Vet vad jag hade valt. På svenska fängelse är det lugn och ro samt rent och snyggt. Du kan motionera, läsa böcker och göra mkt annat.

Som att bo på hotell jämfört med att leva i Irak.

"Livstidsstraffet är ett tidsobestämt straff och det är det strängaste straffet i både Sverige och Danmark. I båda länderna är straffet stadgat för särskilt allvarliga brott, men tillämpas i praktiken bara för mord. Straffet ska dock inte tolkas bokstavligen. I Sverige avtjänar livstidsdömda i regel mellan 18 och 25 år, medan livstidsdömda i Danmark avtjänar ca 14,5 år.

Det är omständigheterna i varje enskilt fall ligger till grund för utdömandet av livstids fängelse. Vidare utdöms det i Sverige fler livstidsstraff än i Danmark"

www.lunduniversity.lu.se/lup/publication/4449879
  • KillBill
    mari123 skrev 2021-07-17 15:45:40 följande:
    Men kan du förklara varför det kommer "flyktingar" hit från T EX Somalia när regeln ju är att man ska söka asyl i "första fredliga land"? Är det ett spel med människors liv och VARFÖR i så fall?

Sverige har skrivit under FN:s flyktingkonvention. Det betyder bland annat att Sverige ska pröva varje persons ansökan om asyl individuellt.  Det du tänker på är Dublinförordningens regler om att en flykting ska söka skydd i det första säkra land som den kommer till.

Migrationsverket kontrollerar varje flykting som söker asyl i Sverige och undersöker bl.a. om flyktingen varit registrerad i något land innan Sverige. Har flyktingen det eller om Migrationsverket kan bevisa att ett annat land ska pröva asylskälen så skickas flyktingen till det landet. Är flyktingen inte registrerad i något land sedan tidigare eller om Sverige inte kan bevisa att ett annat land ska pröva asylskälen (det första säkra landet) måste Sverige pröva flyktingens asylansökan.

Det är ofta svårt att bevis vilket som var det första säkra landet och i praktiken så tar andra länder bara emot flyktingar som tidigare varit registrerade i det landet.

Att många lfyktingar tidigare kommit från Somalia kan delvis förklaras av att det sedan tidigare finns många somaliska flyktingar i Sverige och att asyllagstiftingen tidigare var mer generös. Den skärpta asyllagstiftninge 2015 har resulterat i färre asylansökanden och mindre anhöriginvandring från Somalia. 

• KillBill

En tidningsartikel som många hör i tråden borde läsa.

Citat: Tio år efter massakern på Utøya finns hatet kvar. Men det har breddats och fått en ny fasad. På ett paradoxalt sätt gjorde Anders Behring Breivik det möjligt att uttrycka sig allt grövre om kvinnor, invandrare, muslimer utan att behöva klassas som extrem, skriver Björn Wiman.

www.dn.se/kultur/bjorn-wiman-de-som-hatade-da-de-hatar-fortfarande/

Svar på tråden Är invandringen en belastning?