Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Är invandringen en belastning?

nattuw skrev 2023-10-05 23:50:43 följande:
    Min fråga var hur de barn som går i en vanliga svenska skolan där personalen inte behärskar svenska klarar sig.
    Jag är övertygad om att det är viktigt att lärare i Svenska skolan har goda kunskaper i Svenska språket. Även om lärarlegitimation inte är en garanti för goda svenska kunskaper så är chansen högre än när en lärare saknar legitimation.

Tycker inte du att det är viktigt att lärare som undervisar i Svenska skolor har lärarlegitimation?

Vad tycker du om att Engelska skolan har satt det i system att inte anställa lärare med lärarlegitimation?

www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/gwen-tog-svensk-lararexamen-fick-inte-nytt-jobb-pa-ies--y9onpb

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2023-11-16 09:32:09 följande:

Och där kom SD-argumentet, som på beställning!

Det måste vara en mycket säregen kärleksrelation du har till SD eftersom du ägnar så extremt stor uppmärksamhet åt dem.
    Eller ingår du i någon hemlig PR-kampanj som du bedriver för deras räkning när du ständigt och alltid tar upp SD?

Vet du KillBill hur mycket 18 miljarder kronor är?
    Du väljer själv att ta upp ett exempel på 44 miljoner kronor.
    Klarar du ens att greppa skillnaden och relationen mellan 44 miljoner och 18 (30) MILJARDER???

Självfallet är det fel och dåligt det exemplet du tar upp (om det stämmer och om det inte följer lagen?).
    Men det är ett extremt litet fel jämfört med fel på 18 miljarder.

Varför väljer du att inte ta upp det extremt mycket större problemet med 18 MILJARDER?
    Varför väljer du gång på gång att försöka flytta fokus från de stora problemen? Varför väljer du att försöka lägga ut dina dimridåer för att dölja och förneka roten till det onda och de ofantligt stora problemen?

Vad förvånande. Du tycker alltså att det är jobbigt när man lyfter fram att en SD politiker ägnar sig åt ekumenisk brottslighet för att och undanhålla pengar som är tänkta att användas för det gemensamma tex vår välfärd..
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2023-11-16 09:32:09 följande:

Vet du KillBill hur mycket 18 miljarder kronor är?
    Du väljer själv att ta upp ett exempel på 44 miljoner kronor.
    Klarar du ens att greppa skillnaden och relationen mellan 44 miljoner och 18 (30) MILJARDER???

Det där med 18 miljarder är något som högerpolitikerna med Moderaterna i spetsen är högst ansvariga för.  Den här utvecklingen har S och V varnat för i många år medan SD och de övriga partierna var naiva..

www.svd.se/a/mQoR6v/vansterpartiet-har-tyvarr-ratt-om-valfriheten-i-valfarden

• KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2023-11-16 10:50:55 följande:

Om du menar vad du säger, varför väljer du då att INTE ta upp det extremt mycket större problemet med 18 MILJARDER när du pratar om pengar avsedda för välfärden?

Självfallet är det fel och dåligt det exemplet du tar upp (om det stämmer och om det inte följer lagen?).
    Men det är ett extremt litet fel jämfört med fel på 18 miljarder. Klarar du inte att greppa skillnaden?

Varför väljer du gång på gång att försöka flytta fokus från de stora problemen?

Varför väljer du att försöka lägga ut dina älskade SD-dimmor för att dölja och förneka roten till det onda och de ofantligt stora problemen?

För mig är det aldrig det minsta jobbigt jobbigt att ta upp de stora problemen, jag har inget behov av att lägga ut dimmor, försöka dölja och förneka roten till det onda. Det är uppenbart att det är du som har det jobbigt när någon resonerar om roten till det onda och Sveriges extremt stora problem.

För mig är det aldrig jobbigt att kritisera någon enda politiker, något enda politiskt parti, oavsett partifärg. Alla som under åren har lärt känna mig, som har läst mina inlägg, vet att jag inte drar mig för att kritisera vem som helst som jag anser förtjänar kritik, t ex såväl V-kommunister som SD-are

Missade du att jag nyss valde att positivt framhålla Socialdemokraterna?

Ingen har missat att jag t ex kritiserar både nazismen och kommunismen.
    Men du är helt ute och cyklar eftersom ingen har någonsin sett dig KillBill resonera om och erkänna att kommunismen har mördat och förföljt många miljoner fler människor än nazismen. Du tycker alltså att detta faktum är jobbigt för dig.

Jag började med att5 peka på att det är högern som har ett huvudsakligt ansvar för välfärdsbedrägerierna. 

När det gäller SD skurken som försökte försnilla 10 skattemiljoner genom att gömma 44 miljoner i skatteparadis så är det viktigt att peka på att här är det en enskild person som har försökt att lura staten på ett mycket stort belopp och att denna skurk representerar SD i Finansutskottet.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2023-11-16 13:32:27 följande:
    Vill du berätta lite mer?
    Privata bolag inom välfärdssektorn exempelvis?
    Ja ifrågasätter du att det finns privata bolag som utnyttjar systemet för att plundra välfärden?

En anledning till att det blivit så ar de valfrihetsreformer som SD och högerpartierna vurmar för och som gjort det möjligt för i princip vem som hest att starta en vårdcentral  eller en vaccinationsmottagning.  En annan anledning är att samma höger med stöd av SD drivit igenom en minskad kontroll av mindre bolag tex. tagit bort kravet på revisorer.  SD och högerpartierna har varit riktigt naiva i detta. 

• KillBill
    nattuw skrev 2023-11-16 23:51:55 följande:
    Jag tycker att det är viktigt att lärare som undervisar i svenska skolor behärskar svenska och de ämnen de skall undervisa i.

Lärarlegitimationer var bara ett sätt att försöka få det att se ut som om något gjordes åt den svenska skolans sjunkande kvalité samtidigt som förfallet har tillåtits fortsätta. När den svenska skolan höll internationell klass fanns det inga lärarlegitimationer eftersom de inte behövdes.

För övrigt så noterar jag att du inte vill uttala dig om hur de barn som går i en vanliga svenska skolan där personalen inte behärskar svenska klarar sig.
    Lärarlegitimation behövdes inte förr i tiden för då hade  i princip alla lärare adekvat utbildning. Därefter genomförde högerpartierna  marknadiseringen av svensk skola och idag drivern många aktiebolag driver skolor för att maximera sina vinster. Det är skolor som i högre grad anställer lärare utan adekvat utbildning och det gör att lärarlegitimationer idag fyller ett viktigt syfte. 

Om du läser en gång till så ser du att jag skriver att jag är övertygad om att det är viktigt att lärare i skolan har goda kunskaper i Svenska språket och med det menade jag att det är skadligt för elever om lärare i  skolan inte behärskar svenska, Jag trodde du skulle förstå detta.. 
  • KillBill
    nattuw skrev 2023-11-20 14:35:10 följande:
    Ditt svar på frågan om hur bra barn som går i en vanlig svensk skola där personalen har bristande kunskaper i Svenska var: "En stor andel av "lärarna" på Engelska skolan behärskar inte det svenska språket och saknar dessutom svensk lärarbehörighet."

Så på en fråga om svensk skolor började du svamla om engelska skolan. Och du har fortfarande inte svarat på frågan om hur de barn som går i en vanlig svensk skola där personalen inte behärskar svenska klara sig.
    Jag är uppriktigt förbluffad över att du inte förstår detta inlägg. Så svårt är det väl inte?
    KillBill skrev 2023-11-17 09:44:13 följande:
    Lärarlegitimation behövdes inte förr i tiden för då hade  i princip alla lärare adekvat utbildning. Därefter genomförde högerpartierna  marknadiseringen av svensk skola och idag drivern många aktiebolag driver skolor för att maximera sina vinster. Det är skolor som i högre grad anställer lärare utan adekvat utbildning och det gör att lärarlegitimationer idag fyller ett viktigt syfte. 

Om du läser en gång till så ser du att jag skriver att jag är övertygad om att det är viktigt att lärare i skolan har goda kunskaper i Svenska språket och med det menade jag att det är skadligt för elever om lärare i  skolan inte behärskar svenska, Jag trodde du skulle förstå detta.. 

• KillBill
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-11-20 16:55:40 följande:
    Den som förstörde den svenska skolan var Göran Persson som drev igenom kommunaliseringen av skolan.

Det inget som skadat svensk skola så mycket som marknadsskolan som den moderatledda regeringen introducerade i början av 90-talet.  I övrigt anser ditt favoritparti Moderaterna att det är bra att skolan är en kommunal angelägenhet..

• KillBill
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-11-20 18:40:26 följande:

Ja, nu är jag inte så bokstavstroende som du. Jag tänker själv och följer ingen partipiska. Att jag röstar på Moderaterna har jag hittills gjort i brist på bättre alternativ.  Vi får se vad det blir nästa gång. 

Magdalena är dock helt otänkbar för mig efter hennes hanterande av El Haj, en socialdemokratisk riksdagsman som tillåts vara kvar i partiet, trots att han bröt mot partiets order och gick på en konferens som av många anses vara relaterad till Hamas.

Dessutom den konstiga historien om svärdottern, är hon ens hans svärdotter? Enligt Ratsit är hon ogift. 

Som sagt var El Haj har fördömt Hamas i både media och i riksdagsmotioner. I övrigt kan vi konstatera att ditt sätt att argumentera håller en rätt låg nivå.. 

• KillBill
    nattuw skrev 2023-11-22 07:23:03 följande:
    Jag är, tyvärr, inte förvånad över att du inte vill svara på frågan om hur barn som går i en vanlig svensk skola där personalen inte behärskar svenska klarar sig.
    Skojar du eller? Jag har i flera inlägg förklarat hur viktigt det är för elever i Sveriges skolor att lärarna behärskar svenska.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?