Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2023-11-16 10:50:55 följande:
Om du menar vad du säger, varför väljer du då att INTE ta upp det extremt mycket större problemet med 18 MILJARDER när du pratar om pengar avsedda för välfärden?
Självfallet är det fel och dåligt det exemplet du tar upp (om det stämmer och om det inte följer lagen?).
Men det är ett extremt litet fel jämfört med fel på 18 miljarder. Klarar du inte att greppa skillnaden?
Varför väljer du gång på gång att försöka flytta fokus från de stora problemen?
Varför väljer du att försöka lägga ut dina älskade SD-dimmor för att dölja och förneka roten till det onda och de ofantligt stora problemen?
För mig är det aldrig det minsta jobbigt jobbigt att ta upp de stora problemen, jag har inget behov av att lägga ut dimmor, försöka dölja och förneka roten till det onda. Det är uppenbart att det är du som har det jobbigt när någon resonerar om roten till det onda och Sveriges extremt stora problem.
För mig är det aldrig jobbigt att kritisera någon enda politiker, något enda politiskt parti, oavsett partifärg. Alla som under åren har lärt känna mig, som har läst mina inlägg, vet att jag inte drar mig för att kritisera vem som helst som jag anser förtjänar kritik, t ex såväl V-kommunister som SD-are
Missade du att jag nyss valde att positivt framhålla Socialdemokraterna?
Ingen har missat att jag t ex kritiserar både nazismen och kommunismen.
Men du är helt ute och cyklar eftersom ingen har någonsin sett dig KillBill resonera om och erkänna att kommunismen har mördat och förföljt många miljoner fler människor än nazismen. Du tycker alltså att detta faktum är jobbigt för dig.
Jag började med att5 peka på att det är högern som har ett huvudsakligt ansvar för välfärdsbedrägerierna.
När det gäller SD skurken som försökte försnilla 10 skattemiljoner genom att gömma 44 miljoner i skatteparadis så är det viktigt att peka på att här är det en enskild person som har försökt att lura staten på ett mycket stort belopp och att denna skurk representerar SD i Finansutskottet.