För oss 35+ som försöker bli gravida
Men guuud, en lycka kommer sällan ensam! Grattis 1986!
Men guuud, en lycka kommer sällan ensam! Grattis 1986!
Oh nej. Började trappa ner amningen i augusti när dottern var 1,5 år. Hon åt ganska mycket då men vill ofta mysamm/mellisamma och nattsömns och det fick hon göra fram till december då jag började skära ner rejält till amning 1-2 ggr per dygn och började skippa nattamning i januari. Januari ammade hon kanske 1-2 ggr per dygn och inte mellan 22-06. Februari 1 ggr per dygn och inre någon nattamning. I mars började jag med amning en gång om dagen men också str jag började neka amning någon dag då och då i veckan så det blev amning 1 gång varje dag fem gånger i veckan, så nästan en amning varannan dag. Tror att äggen börjar mogna tre månader innan dom släpps vilket innebär att de ändringar du gör nu kommer att visa resultat om tre månader.
Jag brukar alltid ha äl på cd16-17, så jag brukar börja testa på cd13, vilket är idag. Döm om min förvåning när jag får positivt äl-test! Hoppla. Mycket äl-flytningar också. Skönt med tidig äl, så väntan blir kortare.
Hur brukar ni tänka gällande ligg runt äl? Så mycket som möjligt? Varannan dag? Vad är en okej tid för sista ligg innan äl för att chansen ändå ska vara god?Är väl säkert individuellt, men ändå kul att höra hur ni tänker.
Usch, tråkigt med neg test och tempnedgång, Bär. Tråkigt att det dröjer med bebisar för många här inne. Men som vi såg här för nån vecka sen så händer det plötsligt om man fortsätter försöka! Men jag håller med, det är såååå tråkigt att bara vänta, särskilt när man lyckats bli gravid men fått mf. Man tänker ofta om om hade varit om...
Hur gamla/gammalt är dina/ditt andra barn, Bär?
Tempen steg lite idag, gick på toan och tog ett test utan några förhoppningar men får se ett svagt streck? Får se om det syns när jag laddar upp, men det är helt klart ett streck.. Jag törs inte tro något. Måste köpa digitalt sedan!!
Tack återigen! Jag tog ett till test nyss och strecket kom direkt, så hcg har stigit under dagen 🥹 Köpt ett digitalt testa tidigt som jag tar imorgon.
Men med det positiva testen har rädslan över att få missfall kommit. Jag vet, jag borde njuta, glädjas, men att få ett missfall så sent som vi fick, trots vi såg den lilla på ultraljud i vecka 10, har tagit så hårt. Har svårt att se att jag kommer njuta denna gång. Kommer överanalysera allt. Har redan börjat. "Har jag inte lite mer ont i magen än vad jag bör ha?" osv. Trots att jag haft kraftig molvärk vid alla andra graviditeter tidigt.
Dumma huvud!!
Dumma huvud!!