Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-06-18 13:12:26 följande:
Jag förstår dina känslor.
Jag har så svårt att ta in att det inte funkar. Det gick på tredje försöket med mitt första barn. Vi har kollat mina värden och AMH, och min man har lämnat prov också. De ser inga fel på de testerna. Vi ligger 2-4 ggr vid ägglossning som jag kollar med sticka, får för det mesta ÄL-sekret och får alltid temphöjning efteråt. Så jag förstår verkligen inte vad problemet är?! Varför tar det sig liksom inte.... Det är så otroligt frustrerande.
Och till råga på allt så blir man omsprungen av alla runt om som skaffar barn och lyckas på första försöket. Så orättvist.
Vi satte igång utredningen privat. Nu ska vi fortsätta den och har läkarbesök och gynundersökning bokad den 26 Juni. Så kanske kanske att vi kan få veta något eller iallafall få bekräftat att inget ser galet ut.
Jag funderar på IVF. Är det någon som har koll på om det öht gör någon skillnad mot missfall? Jag har ju blivit gravid två gånger på 10 månader men med missfall som följd. Kan IVF alls hjälpa det?
Ivf hjälper tyvärr inte mot missfallen här i Sverige. Utomlands kan man testa sina blastocyster för att bara återföra de utan genetiska avvikelser vilket ju kan vara en vanlig orsak till tidigt missfall. (Speciellt med äldre kvinna/äldre ägg)
Men det man kan göra är att utreda sig och se så att livmodern ser fin ut utan tex polyper eller andra saker som sammamväxningar osv.
Jag hoppas för er skull att utredningen leder till nått positivt ❤️