Inlägg från: Anonym (Tredje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tredje)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Hej tjejer! Länge sedan jag skrev i tråden. 
    Fick göra en abort i början av december pga MA (igen) skapades den 17. Var idag på gyn för återbesök och fick veta att ledande follikeln var 12 mm. Vet ni hur mkt den växer per dag?

• Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-01-23 10:44:20 följande:
    Beklagar missfallet! Det verkar vara ganska vanligt att man efter missfall får en ökad längtan efter barn. Man vill liksom "rätta till" det som togs ifrån en. Efter mina missfall så har jag också blivit ännu mer "besatt" av att bli gravid. 
    Håller med dig, känner igen mig själv. Efter mina två MA irad har jag ännu mer brådska att få till det. 
    (Sidonotering) hade bf på tvillingarna igår och känner bara mig kräkless att det ff inte är ngt i magen 😅
  • Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2025-01-30 11:11:22 följande:

Fick brev igår angående provsvar för proven jag lämnade i samband med sista missfallet, allt normalt. De erbjuder fortsatt utredning med ultraljudsundersökning och spolning av äggledare, så ska ringa idag eller imorgon och boka tid för det.

Såklart skönt men också frustrerande kan jag tänka mig att inte hitta någon orsak. ???? hoppas du får behålla bebis vid nästa graviditet. 
  • Anonym (Tredje)
    Hur skulle ni tolka denna kurva? Har äl skett? Temp endast gått upp med 0.2 enheter mellan dag 13 och 14. 
    Eller hände äl den 12? 
    Hade mkt smärta över bäckenet dag 13. 

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Längtanefter3) skrev 2025-02-11 10:31:17 följande:
    Vad är det här för smart app? 🥰🥰
    Det är premom appen ☺️
  • Anonym (Tredje)
    B3tt4n skrev 2025-02-18 16:43:21 följande:
    Grattis! 😍

BF i oktober som mig då?
    Bf 1/11 men födde andra barnet några dagar innan bf så tror det händer igen 
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-02-18 17:15:53 följande:
    Åh, stort stort grattis! Hade du det på känn?
    Hade det på känn när jag såg svag svag linje igår. Men man vet ju aldrig. Har haft 0 symtom 
  • Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2025-02-20 09:34:15 följande:

Grattis till er som plussat!
    Har själv BIM imorgon eller helgen, har inte "vågat" testa än 🤦?♀️ 

Otroligt strongt gjort. Är så imponerad av ni som kan hålla er. 
    Min självkontroll är Skit dålig. 😅
  • Anonym (Tredje)

Hur tycker ni tjejer den här line progression ser ut? Tycker testen varit likafan de tre senaste dagarna och möjligen blivit lägre idag (längst ner) 
  • Anonym (Tredje)

Godmorgon tjejer. Mitt test ökar inte utan verkar avta. 
    När kommer blödningen igång när hcg går ner? 
  • Anonym (Tredje)

Någon här som haft tre missfall i rad? Nu har jag inte gjort ul men kommer gyn vilja börja utreda eller gills det bara om det är gjort ultraljud?

• Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2025-02-24 11:12:36 följande:
    Är väl ungefär 50/50 vad jag förstått, bara mensen kommer igång nån gång så ska jag höra av mig till Gyn och boka tid för fortsatt utredning.... (Fått lämna massa blodprover som var normala)
    Du har påbörjat utredning?
    Vad gör dom?
    Är man rekommenderad att inte bli gravid under utredningen?
  • Anonym (Tredje)

Ok har inte alls fått fel och tar gravtest er nu till hö och vänster 😅
    Vita är apotekets testa tidigt och upplever att jag fått starkare resultat på den än premom testen. 
    De andra vita är 25 ug test 
    Längst ner är premom testet som blev gjort i morse. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida