Inlägg från: Anonym (Tredje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tredje)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Tog ett premom test morse, svag svag linje men behövde inte anstränga mig för att se det. Tog nu när jag kom hem från jobbet ett clearblue men trodde aldrig att det skulle snappa upp på den lilla svaga linjen. Men se! Otroligt tidigt. Äl+9 bim-5
    Bifogar båda bilderna

• Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2024-10-18 15:49:20 följande:
    Grattis!
    Tack så mycket. Har varit svårt att pricka in då maken är bortrest varannan vecka ????
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2024-10-18 17:18:10 följande:
    Grattis! Häftigt att få bekräftat så tidigt. Kände du det på dig?
    Tack! Nej inte alls. Trodde inte alls att det skulle bli positivt men har svårt för att inte testa när jag har flera test hemma 😅
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2024-10-18 18:38:25 följande:
    Det beteendet är ju inte helt obekant. 🙈😅
    Haha jo jag har förstått att det är fler än mig som har det problemet 😂
  • Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2024-10-20 08:29:29 följande:

Tog detta i morse 🤦?♀️ Det är svagt men linjen är där 😱
    Grattis! Vad roligt 😁
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Längtanefter3) skrev 2024-11-01 10:53:15 följande:

ett tag sedan jag skrev i den här gruppen nu, och känner att jag måste ventilera.

har två barn sedan tidigare 6 och 4 år.. fyller snart 38 och vi har försökt i ett år mer eller mindre? fick ett missfall i V7 för dryga året sen. 

Jag var hos gyn för en vecka sen då jag fick en ganska rejäl blödning helt utan vidare. det visade att jag har myom, en muskelknuta i livmodern. Den sitter även och potentiellt kan trycka/störa ena äggledaren, den enda jag har ont i vid ägglossning. känns helt kört nu.. någon som har erfarenhet av detta? :( 

måste invänta ny tid i december för att kolla så den inte växer ytterligare, samt diskutera eventuell operation. Tydligen finns det ett sätt att ?skala? bort myomet men läkningsprocessen kan vara lång och jag har inte resten av livet på mig :( känns som att varje månad som går innebär färre procent chans att lyckas. 
    ja det var inte så pepp men kanske finns det någon som varit med eller har detta och vill följas åt. :) 
    Tydligen är myom väldigt vanligt.. 

Ledsen att höra det. Jag har haft flera patienter med myom som lyckats bli gravida så hoppet är inte kört men kan tänka mig att det kan ta längre tid. Vad sa de på gyn om framtida graviditet?
  • Anonym (Tredje)

Fick en konstig känsla idag likt det förra MA i Juli. Får komma in på ett ul och ja. MA idag igen. V9+6 hade tid för nipt nästa vecka. Kan inte tänka på det utan att börja gråta. Har varit gravid större delen av 2024 men inget barn för det. Känner mig så besegrad

• Anonym (Tredje)
    Fjellmyran skrev 2024-12-04 18:08:22 följande:
    Näää så jävla orättvist 🥺💔 Att kroppen kan lura en och jäklas så mycket? livrädd själv varenda dag att min graviditet ska tas ifrån mig, kan inte ens föreställa mig hur du känner? Tungt. Önskar det fanns nåt att säga eller göra. 
    Tack. ❤️
  • Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2024-12-04 19:18:05 följande:
    Beklagar verkligen, förstår hur du känner det ❤️ Har själv haft tre mf i år.
    Har du fått börja med någon utredning? 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida