För oss 35+ som försöker bli gravida
Grattis till plus Cocachins ❤️ Jag hoppas på joina plus-klubben i morgon haha, ska testa tidigt då... Som vanligt
Appropå vad man avstår... Jag slutade med allt i början men när det tar tid så orkar jag inte. Dricker ofta Red Bull, dricker vin på helgerna, tränar knappt och har övervikt för första gången i mitt liv, jag har alltid varit mager men nu är jag i nån form av "mellantid" Lever i en bubbla, orkar inte ta tag i något i väntan på graviditet - fast det blir moment 22 för jag bör ju ta tag i hälsan för att lättare bli gravid?! Fast ingen av varken barnmorskan eller gynläkaren har sagt något om det. Hur tänker ni?
Jag slutade helt med koffein i juni förra året (förutom svart te ibland) och det har gjort att jag sover mycket bättre, så är glad att det kom något gott ur detta evighetsförsökande att bli gravid 😆 Unnar mig absolut ett par glas vin på helgen om jag känner för det, även om det är efter äl.
I övrigt förstår jag verkligen känslan av att vara i en bubbla, det känns lite som att man satt mycket på paus i väntan på att bli gravid. Försöker dock att leva som vanligt och det blir verkligen lättare och lättare för varje cykel som går utan att det tar sig.