• Brallans

För oss 35+ som försöker bli gravida

Lojsan DN skrev 2023-03-31 17:14:52 följande:
    Ja men så kanske det är, hoppas tempen skuttar i morgon då. Släng in grafen i morgon så ska jag kan få glo på den. 

Kan vara en nidis kanske, har aldrig någon typ av blödning innan mens. Jo kan förekomma en förvarning några timmar innan mensen sätter i gång. Men detta är en hel vecka innan. Aaahhh tänk om den där lilla hoppsan gav resultat. 😄
    Japp tempen skuttade upp, dock så vet jag inte om jag håller med FF om äl dagen.. hade ju nästan positivt äl test igår som ökade för att sen minska.. 

Hur ser tempen ut för dig? 
  • Brallans
    Hannis1983 skrev 2023-04-01 07:26:42 följande:

tempen sjönk inte idag 😱

Men hallå vad spännande, undrar som Lojsan om du tar något test? 

Lojsan DN skrev 2023-04-01 07:40:38 följande:

Ja den gjorde det, då måste ju ÄL skett det senaste dygnet. Men ff kanske ändrar sen om du har 3 sådana höga dagar framåt. 

I dag blev jag inte klok på min temp, men den steg i dag. Tog ett test men det var neg. 

Ja vi får se vad den säger om några dagar men nu är iaf äl förbi 😆 

kan ju vara för tidigt om den fäst när du blödde lite, fortsätter hålla tummarna! 
    MalinJ skrev 2023-04-01 07:44:28 följande:

Wow Hannis! Det måste båda gott 😍

Här kommer min, inte haft något mer blod än det lilla som kom
    igår morse. Men fortfarande rosa lr brun/rosa. Knappt något rosa hittills.
    Men förutom att det är så lite (mer som flytningar) och inget blod så känns detta som mellanblödning så jag tänker inte ta något test.

Tempen har börjat dala efter att ha gått upp igår och så har den gjort ibland innan mens, så räknar med mens om 1-2 dagar. 

Dock något sjukt är att jag vaknade med lite lätta ömma bröst idag, låter konstigt. Men ingenting är omöjligt här har jag lärt mig nu senaste månaderna 😂

Fortsätter hålla tummarna för att mensen håller sig långt borta från dig 😃
  • Brallans
    malinj83 skrev 2023-04-01 11:36:22 följande:

Åh vad spännande att följa er. Hoppas verkligen på plus för er som väntar. Vilket försök är ni alla inne på? Här är väntad ÄL inför försök 11 kring 12april.
    Ni som prövat länge vad har ni gjort för olika saker för att försöka öka fertiliteten?
    Jag har provat lite olika tillskott men kommer lägga ner det nu.
    Som jag skrev innan så försöker vi med ett syskon till sladdisen han är 1 år och 7 månader nu. Vi har väl sagt att vi försöker iallafall ett år till sen får vi se.... Men man hoppas ju slippa ta nått beslut om ett år...

Försök 12 tror jag det är nu, fyra missfall och ett x sen i höstas. 

äter membrasin, EPA Glandin och Inositol som har gjort min mens  rikligare samt tagit bort mina spottings, har även fått äl runt dag 14 istället för dag 11 som jag fick innan jag började. 

har även fått TrioBe utskrivet av Gyn att testa i tre månader innehåller b12 och folsyra. 

• Brallans
    Lojsan DN skrev 2023-04-02 06:54:53 följande:
    Här droppade tempen rejält, det fick mig att gå tillbaka Till i går och justera lite. (tog ett medelvärde av de 2 temparna igår)
    Börjat blöda lite mer i dag och tror mensen kommer igång i dag, kort lutealfas denna gången. 🥺

Jäkla skit då, nu pekar vi fingret åt denna konstiga cykel så ska nästa bannemig sköta sig. 

• Brallans
    Lojsan DN skrev 2023-04-02 10:11:02 följande:

Ja så tråkigt, men ändå inte förvånad. 

Jag har pekat finger och juckat mot denna cykeln nu ett bra tag. Så nu hoppas jag att hormonerna kommer tillbaka på sin plats och jag kan börja om. 

Är din temp fortfarande hög i dag? 

Hahahaha bästa kommentaren du levererade!!

Japp samma temp som igår så nu har FF tagit bort min äl helt, gissar på att jag får den utsatt på cd16 sen :) 
  • Brallans
    Hannis1983 skrev 2023-04-02 08:30:28 följande:

Vad tråkigt Lojsan! Nya tag ♥️

Min temp sjönk idag men inte alls mycket, har dessutom sovit lite halvknasigt så borde tagit den tidigare men var så trött. 

Men så spännande 😃

• Brallans
    Hannis1983 skrev 2023-04-03 05:37:04 följande:

Tempen sjönk lite till idag men inte alls som vanligt. enligt Ff ska mensen komma idag och den har aldrig haft fel förut så idag blir domen 🙈

Men så spännande, håller alla tummarna jag har för att mensen håller sig sjukt långt borta, si sådär 9 månader :) 
  • Brallans
    Symetrical skrev 2023-04-02 15:23:55 följande:

Hallå bästa tjejerna!

Så trist att höra om struliga cykler, mellanblödningar och tempras 👎🏼😝

Själv är jag på cd 16 (tror jag, har så sjukt dålig koll den här cykeln 😆) och är nu på väg upp till fjällen. Har känningar och ew, så misstänker utifrån dem att äl är om ett par dagar. Får se om vi får till något försök alls den här cykeln, med tanke på att halva släkten är med 🤪 Känner mig sådär lite lagom otaggad, så det får bli som det blir.
    Over and out..

Ha en fantastisk ledighet :) 

Det får bli som det blir ;) 
  • Brallans
    Symetrical skrev 2023-04-03 16:17:12 följande:
    Brallans skrev 2023-04-03 08:37:33 följande:
    Ha en fantastisk ledighet :) 

Det får bli som det blir ;) 

Tack finingar! 😘

Fick sjukt nog till en snabbis innan när barnen var ut och lekte i snön och de andra var iväg. Har massa ew och fällknivsstatus, så borde var äggdropp när som!
    Shit, high five och bra jobbat 😁
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida