• Brallans

För oss 35+ som försöker bli gravida

Cocachins skrev 2023-01-26 11:17:31 följande:

Fasen vad deppigt det känns här i tråden nu för oss alla, blir ledsen, vi hade behövt ett plus här inne?! 

Äl +12 och neg test här. Inväntar mensen nu. 

Meh skit också men så länge tanten är borta så finns ju hoppet men förstår känslan när man får blankt test på äl +12 då kan likagärna mensen komma liksom.. Håller ändå tummarna för dig tills/om mensen kommer för dig. 
  • Brallans
    Symetrical skrev 2023-01-26 12:09:38 följande:
    Duktig flicka! ☺️
    Du kanske skulle se ifall du kunde få letrozol utskrivet? Skall ju öka kvaliteten på äggen 🍳 

Japp, börjar bli intressant om en 4-5 dagar. Får se om lutealfasen blir längre den här cykeln med, eller om den blir kortare igen, nu när jag inte ägglossade förrän på cd 18.. 🤔 Visst är det underbart att jag redan har räknat bort den här cykeln!!?! 😂
    Man skulle vara bundis med en gynekolog känner jag, vet knappt vem/vart man börjar om man ska kolla om man kan få något utskrivet.. haha 

Ja det blir intressant att se hur den ter sig nu men tycker absolut inte du ska räkna bort varenda jäkla cykel, men då jag är likadan så vet jag att du inte kommer lyssna på mig haha
  • Brallans
    Mariatess skrev 2023-01-26 12:11:18 följande:
    Hej alla!
    Tänkte bara tala om att jag plussade idag bim+2
    Nu håller jag tummarna för alla er andra 🤗❤️
    Wow Stort Grattis till er {#emotions_dlg.flower}
  • Brallans
    Maymom skrev 2023-01-26 13:26:05 följande:

Tycker vi alla som fått mens innan helgen är värda ett glas och får rikta en skål till denna gruppen och alla stöttande kvinnor!! Och ni som inväntar Bim, den skålen riktas även till er med hopp om plus!

Heja oss!!

Ja helt rätt, bästa gruppen! 

Kan vara så att jag skålar upp hela dunken av tacksamhet haha 
  • Brallans
    Cocachins skrev 2023-01-26 17:10:06 följande:

Jäkla skit piss helvette där kom mensen? vad less jag blir!! Och mästarbälte är jag rädd att mannen kanske precis är bortrest. Gaaah tiden rinner verkligen iväg är känslan just nu. Blev så förvånad av mensen idag för är på cd25 idag så då blev förra cykeln bara 24 dagar lång? Har aldrig haft så kort, brukar ha 26 eller 27 dagar. 

Åh lider med dig och känner verkligen igen mig i dina känslor ☹️
    Jag har haft något kortare cykel dels vid utebliven äl men främst efter mitt utomkveds, kanske är något tillfälligt bara och du är tillbaka igen nästa cykel.. 

Snorkfrökenhär skrev 2023-01-26 20:13:44 följande:
    Fan så tråkigt. Känner exakt samma, tiden går och jäkligt fort. Önskar jag hade startat mission bebis nr 3 tidigare 😩 Jag törs nästan lova att jag joinar dig och alla andra  i mensträsket imorrn typ. Tycker att jag känner nåt som liknar mensvärk nere i magen nu och tyckte kanske att det var lite ljus,ljusljuuuuusrosa på toapappret nu ikväll. Blir vin eller bubbel för mig med till helgen med andra ord 🥂😄 

Jag önskar med jag startat tidigare även fast jag vet att jag inte var redo då, snacka om att slå på den som redan ligger ner liksom.. 
    Vi ska fan lyckas alla men det kommer ta lite längre tid bara 😊
    Du tog inget test nu här på em? 
  • Brallans
    Symetrical skrev 2023-01-26 14:55:16 följande:
    Har också tänkt den tanken såå många gånger! 
    Skulle rekommendera dig att söka dig till någon privat. De brukar vara mycket mer liberala med pillertrillandet 😜

Men jag vet!! Nu får vi fan skärpa till oss! Men samtidigt inte konstigt att jag räknar med mens efter nästan ett års försök och du räknar med mf efter din historik 😆 Önskar att man vore lite mer blåögd ibland, då kunde man ju i alla fall glädjas fram tills nederlaget var ett faktum 😂
    Ja jag kanske får tuffa till mig och ta tag i det även fast jag är en gammal kärring 😆

Nej det är det faktiskt inte alls, ja fast då hade man ju blivit så ledsen varje gång och då hade jag nog inte pallat  😩
  • Brallans

Ja det låter ju logiskt, lite tid kan den ju behöva att komma igen, nästa cykel hoppas jag är som vanligt 😊

Cocachins skrev 2023-01-26 22:46:59 följande:
    Brallans skrev 2023-01-26 20:47:08 följande:

Åh lider med dig och känner verkligen igen mig i dina känslor ☹️
    Jag har haft något kortare cykel dels vid utebliven äl men främst efter mitt utomkveds, kanske är något tillfälligt bara och du är tillbaka igen nästa cykel.. 

Jag önskar med jag startat tidigare även fast jag vet att jag inte var redo då, snacka om att slå på den som redan ligger ner liksom.. 
    Vi ska fan lyckas alla men det kommer ta lite längre tid bara 😊
    Du tog inget test nu här på em? 

Jag hade ju missfall i december och första cykeln efter det blev ovanligt lång, och nu då denna cykel ovanligt kort. Så kroppen kanske kompenserar på något finurligt vis även om det inte känns helt logiskt. Men cykeln verkar helt klart vara i gungning fortfarande. Alt så hade jag ingen äl, det var ju väldigt märkligt att jag fick utslag på äl testerna i 4 dagar, det har ju aldrig heller hänt mig. Så det har inte riktigt varit som vanligt. Hoppas det kan bli som vanligt igen denna månad som kommer? 
  • Brallans
    Snorkfrökenhär skrev 2023-01-27 06:11:47 följande:

Tjohoooo, mensen har anlänt. Jag är redan inställd på nästa ägglossning och känner att nu jäklar är det inte långt kvar innan jag och maken kommer lyckas 😍 

Trevlig helg på er och jag fortsätter hejja på er 🥂💕

Japp här med, med dunder och brak mitt i natten dessutom.. nej nu jäklar måste det väl vara guldägg för hela slanten nästa gång! 

håller tummarna för er andra nu 🍾

• Brallans
    MalinJ skrev 2023-01-27 05:58:39 följande:

Förlåt nu frågar jag igen, hur var det om man tempar ca 30min innan sin tid, ska man räkna om eller är det godkänt ändå?

Provade och skriva in i ff och den ger iaf inte någon felmärkning på tiden trots tidigare. 

Jag brukar inte räkna om tempen om det är 30 min diff 😊

• Brallans
    MalinJ skrev 2023-01-27 06:49:57 följande:

Tack för svar Brallans 😃

Glömde min graf, den gick ju ner en del men den håller sig där jag har legat innan men kan kanske ha påverkats av att jag sovit lite dåligt igen.

Sen vet jag inte hur stor påverkan det har när man sover med öppen mun, fick tipset om att stänga munnen någon minut innan tempning men det glömde jag i morse.

Men jag vet inte, det känns bra denna äl, trots att jag knappt känt av den. Men vet ni vad, idag är det fredag 😃🎉

För mig har det kunnat diffa upp till 2 grader de gångerna jag testat med öppen mun direkt och när jag testat ha tempen en stund i munnen stängd innan jag slagit på den.. 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida