Lojsan DN skrev 2022-11-21 17:37:03 följande:
Jag har aldrig under alla mina mf känt så i livmodern efteråt, så tror inte att det är det. Men jag kan ha fel. Mina ÄL test är svagare i dag, tänk om jag hade ÄL i går för det testet var positivt, men tempen säger nått helt annat. Fan vad jag övertänker allt just nu, stressar upp mig själv helt i onödan med.
Lustigt med denna värk, eftersom du också känner av den. Jag brukar vara så snabb med att googla fast nu har jag inte gjort det, lika bra det kanske haha.
Jaha har du överskott av östrogen? Annars äter man väl inte det? Jag skulle behöva motsatsen tror jag.
Du har säkert inte haft äl. Lita på tempen! Förmodligen ökar testen i styrka snart igen och du får riktigt positivt, fertilt sekret och efterföljande tempökning ☺️
Jag har faktiskt ingen aning, men någon vajsing är det ju med tanke på min korta lutealfas! Letrozol ökar även kvaliteten på äggen, samt främjar slemhinneuppbyggandet, vilket jag kan behöva med tanke på min fåniga pyttemens på 1,5-2 dagar 😝 Fick det när vi försökte med tvåan och fick då på försöta kuren äl tidigare i cykeln (cd 18 istället för Cd 35-45) plus 9 dagars lutealfas istället för 6-7 som jag haft ända sen första barnet. Andra cykeln fick jag äl på cd 17 och blev då gravid, så vet inte ifall jag skulle fått ännu längre lutealfas då. Känns i alla fall bra att ha en konkret plan framöver 🥳