Brallans skrev 2022-11-07 14:12:13 följande:
Tack, ni är så fina mot mig så jag blir helt gråtig
Ja jag tror kroppen kommer behöva återhämta sig en cykel om inte annat, vet inte ens om man vågar försöka igen direkt.. vad tror ni andra?
Jag har ju redan börjat blöda lite, alltså får lite blod när jag torkar mig och enligt läkaren så kanske det inte ens blir mer blödning denna gång, sjukt oklart allting.
Medicinen som man får som ska framkalla missfallet i detta fall innehåller cellgifter, säkert inte mkt men så pass mkt att man ska avstå från graviditet samt alkohol och lite annat i tre månader.. jag som ogärna stoppar i mig en massa skit efter min nervskada kände bara nej nej nej till den medicinen.
Om du får välja själv skulle jag också valt op. Dels slipper man stoppa i sig gifter och dels blir man av med den defekta äggledare. Har förstått att risken för fler x är större ifall man inte opererar, just för att ett befruktat ägg kan fastna i gammal ärrvävnad om det lossar från den sidan. Bättre då att eliminera den risken. Häftigt med kroppen är ju också att den friska äggledaren kan plocka upp ett ägg som släpps från äggstocken utan äggledare, så chanserna att bli gravid skall inte påverkar märkbart med bara en äggledare ❤️
Sa de att det var upp till dig om du ville ha op eller inte?