• Brallans

För oss 35+ som försöker bli gravida

Snorkfrökenhär skrev 2022-11-17 08:27:12 följande:
    Ooooh, spännande. Kan ju absolut vara ett plus, men jag skulle ha gjort ett nytt test för att riktigt lite på det i och med att det ser lite utsmetat ut och så. 
    Håller med dig, hade tagit ett nytt test.

Håller tummarna för det ser ju onekligen lovande ut :) 
  • Brallans
    mamma8212 skrev 2022-11-17 08:51:26 följande:
    Nyponet01 skrev 2022-11-17 06:22:26 följande:
    Tänker att du ligger ju faktiskt på gränsen till att man kan se något. Ägget kanske släppte lite senare? Har läst här om fler som dom inte sett något så tidigt. Är ju inte alltid lätt att se beroende på var fostret ligger. Brunt brukar ju vara gammalt blod.
    Jag har bara blött i min sista graviditet. Då var det som en mindre mens lösning, tror faktiskt i samma v som du. Håller tummarna iaf.  // {#emotions_dlg.flower}

Jag kunde se i min journal igår att HCG låg på 77000, och det är tom lite högre än normalt om man går efter att jag är i vecka 6. Får se med blodprovet imorgon vad det visar.. Och läkarens anteckning var som sagt att han kunde se en "fosterstruktur" men den var för liten att mäta.
    Ja, jag har ingen aning  när ägglossning var denna gången eftersom jag har slutat testa, vet inte hur många dagar plus/minus bim jag plussade heller. Och vården går ju bara efter senaste mens och det har aldrig stämt, blir alltid flyttad bakåt. 
    Jag har alla symtom kvar, och sen läkarbesöket igår har det faktiskt inte kommit mer brunt eller rosa.. Så vi får se. Jag fick iaf träffar en oerhört bra läkare, vi pratade om allt möjligt med graviditeter osv och han gjorde hela besöket väldigt "enkelt" och var inte ett dugg stressad, så som dom kan vara ibland. Så skönt.
    Jag känner mest att jag bara vill veta, vad svaret än blir. Finns där inget vill jag kunna avbryta det så alla symtom försvinner iaf.
    Låter ju jättebra ju med högt hcg och att de kunde se en fosterstruktur, håller så tummarna för dig!! 
  • Brallans
    Lojsan DN skrev 2022-11-17 10:00:49 följande:
    Jag kommer säkert göra det med, kan ju inte hålla mig 😄
    Jag slänger in alla grafer jag kan hitta och ett kort på testen (syns minimalt). 
    Men hallå vad spännande, åååååh du måste ta ett nytt test imorgon men jag tycker mig kunna ana något på de du la ut nu... Hejja hejja!!
  • Brallans
    Hannis1983 skrev 2022-11-17 10:03:04 följande:

nu blir ju bilderna helt kassa insåg jag 😂 men översta är från igår eftermiddag och den understa från i morse inte med morgonurin. 

Har jag förstått att tempen ska stiga när ÄL skett? För förra månaden stack den över 37 helt plötsligt och nu ligger den stadigt mellan 36.5-36.7 typ 😃

Jag har såna där vanliga stickor, typ billigast möjliga och när det börjar bli starkare så brukar jag ibland ta två gr per dag så jag inte ska missa stegringen när det bli positivt då det för mig kan gå ruskigt fort ibland.. huvudsaken är ju att man ligger i så att säga ;) 

Alltid skönt att kunna ha tempen med så man kan ha koll på vad som händer, hejja hejja!
  • Brallans

Hej alla 

Jag tog en paus från FF och gick ner och målade om nästan hela vår undervåning i helgen haha... nej men jag ska helt ärligt säga att jag haft en liten dipp i helgen och har helt enkelt inte orkat titta in här, magen har strulat och jag har varit allmänt less.

MEN nu är jag tillbaka och har läst igen alla sidor jag missat, jösses vad det hänt grejer här inne.. så kul! 

• Brallans
    gladtjejhej skrev 2022-11-22 09:08:45 följande:

Här kommer det. Blir så nervös att jag överanalyserar men härligt med lite hopp så får jag bara ta att jag ev blir besviken snart 😩

Ja bilden var verkligen dålig hahaha, men du såg och det är det enda som räknas plus, ååååååh vad jag håller tummarna för dig.

Blir sjukt spännande imorgon! 
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-11-22 09:59:17 följande:

Fullt förståeligt, även om vi saknat dig här ❤️

Hur går det för dig? Blött nåt mer? När är nästa uppföljning?

Hjärta Tack detsamma!

Jorå hela tiden, i helgen mer blod och hade rätt så ont i magen samt så svullnade den upp så jag såg väldigt gravid ut, tänkte att jag kanske var lite förstoppad så jag gjorde inget mer med det.. var dock nära en gång att jag åkte in... suck. 

Var och lämnade blodprov idag så läkaren borde ringa i em, känner just nu att jag vill ha ett slut på detta.. japp jag är väldigt less  Skrikandes
  • Brallans
    Hanna Gitta skrev 2022-11-22 14:04:11 följande:

I morse visade Clearblue fertilitetsmonitor HÖG fortfarande (stegring östrogen) för tionde dagen i rad. CD 19 idag. Inte haft så sen (eventuell) ÄL sedan jag började testa för 7 månader sedan. Inget fertilt sekret heller. Suck. Så jag skrev till gyn och bad att få konsultera en gynekolog via telefonen bara för att få bolla lite frågor och funderingar som vi har. Får ett oerhört kort svar att jag får prata med barnmorskan på HC (det har jag gjort för länge sedan, hon kan typ ingenting om sånt här, och definitivt mindre än mig) eller vända mig till en privat klinik. Kan man verkligen inte få rådgivning ens, det var inte så att jag efterfrågade en hel utredning direkt :) Svaret jag fick när det tog tid med senaste barnet var att vi inte får någon hjälp eftersom vi har gemensamma barn, men hade jag bytt man hade vi fått hjälp...Jag vet ju att vi kan bli gravida, så jag vill bara fråga hur vi kan optimera förutsättningarna. Hur har ni gjort? Har ni fått någon hjälp eller tips? Jag har tagit ett sånt där hemtest för att se om jag fortfarande är fertil och det såg ok ut, där följde det med ett test även för att kolla spermierna men det har vi inte kollat än. Jag är lite rädd, tänker att om det visar dåliga simmare nu så får vi ju ändå ingen hjälp, så det är bättre att inte veta haha :)

Men åter till er; har ni fått någon hjälp?

Jag har inte ens bemödat mig med att kontakta VC för hjälp då jag vet att jag kommer få dissen då vi har barn redan, Jag var ju inne på att göra en koll i somras till hösten privat isf men sen blev jag ju gravid * 3 och nu vet jag inte ens vad jag ska tro eller börja haha.. 

Jag läste ju lite själv och fick tips här i tråden och tror faktiskt jag tar de tabletterna jag kan för att optimera min ÄL och min gamla slemhinna utan att man måste ha recept :) 
  • Brallans

Tack alla för dagens pepp till mig :)

Nackdelen med att lämna blodprov på lokala VC är att jag får vänta tills imorn med svaret ringde de och sa nyss, får hålla lite koll på 1177 och se om jag kan få fatt i det... 

Något som jag funderar på och gjort de senaste dagarna är om jag ska tänka att jag haft otur nu dessa tre gånger eller om det kanske är något fel på mig som gör att jag inte kan behålla någon bebis...
    Eftersom de två tidiga missfallen kom så direkt så tänker jag att jag haft kassa ägg eller de där små blodpropparna man kan få.. denna vända tänker jag att jag haft otur..

Tänk vilka kämpar vi kvinnor är ändå, HEJJA OSS {#emotions_dlg.flower}

• Brallans
    Hanna Gitta skrev 2022-11-22 18:46:19 följande:
    Man blir ju ledsen för alla de som kämpar som inte får hjälp för att man har barn sedan tidigare, som en urvalsprocess där någon annan bestämt hur många barn man ska få...Tur att det oftast tar sig tillslut ändå. Jag läste någonstans att 80% av alla som försöker blir gravida inom 2 år, bland oss "äldre" Det känns ju hoppfullt ändå :) 

Vad äter du för tabletter?

Ja jag håller med, så sjukt orättvist!! åh det känns absolut hoppfullt, nu blev jag lite gladare Skrattande

Folsyra, EPA Glandin, Membrasin sen inositol från mens till äl och sen en liten dos bamyl från äl till mens.. skulle gärna knapra mer grejer om det hjälpte Skrikandes

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida