Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

BF Mars 2022

Idag gjorde vi ett vul. Fick se en liten bebis med ett tickande hjärta. Känns så bra. Nu kanske man kan fatta att det är något där inne.

• hurtänktedunu
    Emmalucy skrev 2021-07-21 17:56:21 följande:

Vad bra! Grattis! Då kan man slappna av en bit :) hur var det på kliniken? Ska dit på fresag

Trevliga läkare. Inget att klaga på.
  • hurtänktedunu
    Ellendellen skrev 2021-07-23 14:17:59 följande:

Tack för tipset om sveamottagningen. Fick tid för VUL vecka 31, då kommer jag vara i 7+3. Ni som varit där, hur var kliniken?

Trevlig klinik. Trevlig läkare. Snabbt besök. Kollade bebisen att hjärtat slog och att den satt där den skulle och sen så det inte var något annat i äggledare eller så.
  • hurtänktedunu
    Emmalucy skrev 2021-07-23 16:48:28 följande:

Menar du den i Södertälje? Var där Imorse, fräsch lokal, trevligt bemött av alla, det är en manlig gynekolog (ibland är det inte bekväm för vissa men jag tycker alla är proffs) han var mycket trevlig, frågade lite allmänt sen gjorde vi ul och jag fick en bild hem (inte mycket att se, jag blev mått som 6+2 och jag trodde 6+5 men aja) var väldigt glad att @hurtanktedunu tipsat om det! :)

Jag fick träffa en kvinna. Så det fanns också tydligen
  • hurtänktedunu
    Sarisen8888 skrev 2021-07-25 17:13:35 följande:

Hej!

Har BF 10/3 vill gärna vara med i facebookgruppen ????

Skriv till hon som startar tråden.
  • hurtänktedunu
    Emmalucy skrev 2021-07-26 13:51:11 följande:
    Hej tjejer! Jag kan inte släppa tankarna om min tidig ul förra veckan, det är första barnet för mig så jag har noll koll på graviditetslivet och undrar om någon härinne kan ha svar :)

Jag fick ul på vad jag trodde var 6v5d, men gynekologen sa att jag skulle vara runt 6w2d pga min kort LP? Som enligt mig ska inte spela roll i bebisens utveckling. Lilla bönen var 0.56cm, vilket enligt varenda sida jag har kollat, är 6v5d, som jag trodde. Men på ul står det 6w2. Bestämde han de veckor och dagar innan vi började, eller räknade maskinen dagarna efter storleken? Känner mig förvirrad över storleken, enligt alla sidor och appar så är 6w2d typ halva storleken än vad jag blev mått, och jag kan inte släppa känslan av att bli rånad av min 7+0 igår när han bytt dagarna.
    Jag tar alltid tidiga ul med en nypa salt. Så tidigt är det svårt att mäta exakt. Jag fick också mindre på mitt vul men hon mätte jätte konstigt så jag kommer fortsätta räkna på mitt enligt Sista mens sen får rutinen bestämma bf slutgiltigt
  • hurtänktedunu
    Kommissariebeck skrev 2021-08-05 08:13:51 följande:

Bf mars 15/3, första barnet. Är i vecka 9 (8+2), hur gör man för att gå med i fbgruppen?

Skriv till hon som startat tråden i ett privat meddelande
  • hurtänktedunu
    Ellendellen skrev 2021-08-04 17:58:13 följande:

Jag fick idag se ett litet hjärta ticka, 7+2, så skönt efter att tre missed abortions. Jag går gärna med i facebookgruppen, hur gör man?

Se ovan
  • hurtänktedunu

Sjukt jobbig dag. Började jobba idag och hoppades på att dölja graviditeten ett tag och det verkar inte bli några problem då uppblåstheten försvann men jag känner mig så totalt ogravid nu. Vill bara spola tiden lite. Så man kan börja känna lite fosterrörelser. Hatar dessa veckor. Ultraljud nästa tisdag dock men det känns som en evighet. Någon mer som känner så?

• hurtänktedunu
    Ericky skrev 2021-08-09 14:31:24 följande:

Japp. Vecka 7 och avtagande symtom här med. Känner mig inte gravid. Så var tvungen att ta ett gravtest där jag fortfarande är supergravid bara för att lugna mig... här där jag bor kan man inte heller boka tidigt UL, så jag funderar på att åka 2 h bort för att göra ett sådant om 1-2 veckor.. fattar inte hur jag ska klara mig till KUB vecka 12 annars.

Nej gud. Jag förstår att det känns långt bort. Jag är ju ändå i v11. Så jag har lite drygt en vecka kvar till ul.
  • hurtänktedunu
    Jez20 skrev 2021-08-10 21:21:40 följande:

Jag har semester denna veckan men när jag kommer tillbaka nästa vecka funderar jag på att säga upp mig! Jag jobbar bara som timmis så det hjälper inte riktigt att ha i framtiden (med gravidpening osv) ändå. Jobbar i ett väldigt utsatt arbete och är inte vaccinerad än..

Mina gravidsymptom försvann i 2 dagar så jag fick hybris och gjorde massa planer de kommande dagarna men sen kom illamåendet som en slapp in the face tillbaka och jag ångrade aaaaaallt haha! Så gravid symptomen kan nog komma och gå! Men vad skönt att du mår bra just nu iaf! Och har UL nästa vecka!

Ja det låter ju som ett klokt beslut i sånt fall. Vad skulle du göra istället då?

Ja alltså Jag är ju van att ha noll symtom så det löser sig nog. Längtar tills tisdag dock haha
  • hurtänktedunu
    klunkerkranich skrev 2021-08-11 07:57:46 följande:

Hej alla! Igår gick fick vi se inte ett utan två pickavde hjärtan på ultraljud i v 9+1! Är i chock! Har en 1,5-åring hemma också?har begärt att få gå med i fb-gruppen för att kunna prata av mig lite men inte blivit insläppt än. Var det till ta man skulle skriva?

Gud så kul grattis!!!!
  • hurtänktedunu
    Nexis skrev 2021-08-11 06:31:16 följande:

Hade äntligen tidigt ultraljud igår och fick se sprattel och ett pickande hjärta, så skönt! Allt såg bra ut, men jag är visst i v 11 redan (10+2). Är fortfarande konstant illamående men hoppas det avtar snart, börjar bli påfrestande att inte kunna äta.. :)

Men så härligt. Vilken vecka trodde du att du var i?
  • hurtänktedunu
    Flip12 skrev 2021-08-11 15:27:19 följande:

Är det någon här inne som ska ta NIPT? När jag läser om det så kan man ta från vecka 10+0 men mvc säger det är bättre att ta senare. Jag hittar inte den infon på nätet. Undrar om de har den rutinen för att spara på sina egna resurser.

Vi ska ta nipt. På ett ställe stod det helst från v12 men vi kommer göra det på 11+3 och det stället vi valde så stod det inget om det heller. Står ju från 10+0 så förstår inte varför man ska vänta egentligen
Svar på tråden BF Mars 2022