Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

BF Mars 2022

Happiy skrev 2021-07-07 13:10:06 följande:

Jag vill inte boka NIPT-test förens jag är säker på att det finns liv. Finns det liv kommer vi boka in ett NIPT-test i gravidvecka 10. Är det ok att jag inte berättar var? Det är på en privat klinIk. Jag är inte redo att dela så mycket om allt ännu. Kommer säker dela mer senare om allt är bra.

Hoppas det är ok?

Ja gud ingen fara. Tänkte bara så dom har tider då. Jag har bokat till v11 vilket blir i mitten på augusti men det fanns knappt några tider kvar. Jag tänker att jag garderar lite och avbokar om det blir så istället så jag vet att det finns en tid.

Men förstår. Man är ju orolig så klart. När har du tidigt ultraljud?
  • hurtänktedunu
    Elin11989 skrev 2021-07-07 13:20:53 följande:

Skönt att höra att jag inte är den enda med lite symtom

Vi verkar vara många som har ganska lika.

Jag ska ringa idag och se om jag kan boka tidigt ultraljud, jag bor i en mindre stad så jag är osäker vad som finns häromkring. KUB erbjuds alla i mitt län så det ska jag göra

Ja det är skönt att veta att vi är fler. Jag tror ju inte jag kommer få några mer symtom mer än möjligtvis lite foglossning. Vi får vänta och se.
  • hurtänktedunu
    Jez20 skrev 2021-07-07 13:35:17 följande:

Jag läste överallt att man har sitt första ultraljud i typ vecka 18? Eller har jag helt missuppfattat ? Jag har ju genomgått IVF så skulle egentligen ha ett tidigt ultraljud i vecka 7 men eftersom klinikerna är stängda så blir det när de öppnar i vecka 10! Vill också seeee!! Känner inte att jag kan tro på det riktigt förän jag har sett!!

Symptomen jag har just nu är svåra att förklara. Känner mig typ allmänt sjuk? Precis som om jag skall få en förkylning eller nått. Lite illamående, trött, hängig, huvudvärk från och till.

Ja i vissa regioner är det inte förrän rutinultraljudet man får. Men många bokar själva men IVF brukar ju få tidigare på kliniken men inte annars tror jag.
  • hurtänktedunu
    Happiy skrev 2021-07-07 15:05:43 följande:

Ja det är bra! Vi har tid i nästa vecka på fredag 16/7. Jag är så nervös! Sist vi gjorde ultraljud i gravidvecka 7, år 2020, fans det inget liv. Jag fick göra medicinsk abort. Nu ett år senare hoppas jag att vi ska få uppleva lyckan :)

Ja det förstår jag att det är nervöst. Håller verkligen tummarna för er. Vi har inte tid förrän 21/7. Hoppas det går snabbt.
  • hurtänktedunu
    Happiy skrev 2021-07-07 17:04:50 följande:

Tack! Håller tummarna för er med :) Vi får alla försöka att njuta av sommaren!

Ja jag försöker hålla mig så upptagen jag kan. Dessa veckor är det lätt då jag jobbar.

Så jobbar på dagarna sen går kvällarna snabbt speciellt som idag då vi spelar padel
  • hurtänktedunu
    Liv00 skrev 2021-07-07 21:10:21 följande:

Toppen :) och tänker du vaccinera dig så gör självklart det, pekar inga fingrar över andras beslut

Jag jobbar i vården så är vaccinerad sedan början på februari då jag tog sista sprutan. Känns bra att det gjordes för så länge sedan nu när jag blev gravid.
  • hurtänktedunu
    Liv00 skrev 2021-07-08 12:47:32 följande:

Toppen och jag väljer att inte vaccinera mig faktiskt,

Bäst att följa det man känner är rätt. Ingen annan kan ju bestämma åt en.

Men efter en historia om min kollegas vän som fick corona som gravid som blev skit dålig och där dom blev tvungna att ta ut barnet mycket tidigare vilket medförde skit dålig bebis och mamma svävar mellan liv och död så känner jag att det är klokt med vaccin.

Men så länge man övervägt allt och känner sig trygg med sitt beslut är det absolut viktigaste.

Lycka till med graviditeten.
  • hurtänktedunu
    lillinejja skrev 2021-07-08 17:38:24 följande:

Hej hej plussade igår och har bf 14/3 :) finns det någon hemlig fb-grupp? Jag vill jättegärna bli tillagd i den i så fall ???? (har inte hunnit läsa igenom hela tråden än men ska göra det så snart som möjligt) :D

Grattis.

Skriv ett meddelande till hon som startat denna tråd så hjälper hon dig
  • hurtänktedunu
    Elin11989 skrev 2021-07-08 18:05:16 följande:

Idag har jag haft första samtalet hos BM, hon tog sköldkörtel prover och vi pratade om kost, träning osv. Vi pratade också om att man om man är vaccinerad får jobba längre än till v 20 vilket jag tycker känns jätte skönt då jag gärna vill jobba så länge det går. Hon skrev också remiss för KUB. Nästa besök blir om 4 veckor. Allt kändes väldigt bra, lugn och trygg barnmorska. BF 10 mars, jag hade själv räknat ut 11 så ska ändra i bf listan

Åh så spännande. Vad bra att veta att man kan jobba längre då. Jag ville verkligen inte gå hem v.20. Och jag är fullvaccinerad så det känns skönt.
  • hurtänktedunu
    Syskonlängtann skrev 2021-07-08 19:13:04 följande:

Plussade svagt idag BIM -3, illamåendet kom sköljandes över mig när jag vaknade imorse så hade en stark magkänsla. Hoppar gärna in här! Hur kommer man med i facebookgruppen?:)

Detta är 4e försöket efter mitt utomkveds i vintras. Var så nervös att en äggledare skulle påverka våra chanser, så bara lättnaden att jag verkar kunna bli gravid känns så otroligt bra! Inte riktigt förstått det än :)

Har ni andra symptom?

Skriv meddelande till hon som startat tråden här så lägger hon till dig på Facebook.
Svar på tråden BF Mars 2022