Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

BF Mars 2022

Bopbopipop skrev 2021-07-16 11:58:17 följande:

Hej allesammans!

Jag plussade med andra barnet den 6/7 och bf är för närvarande 15/3.

Är det någon mer än jag som inte känner några symtom? Blir ju orolig.. med första barnet kom flertalet symtom direkt.

Inte symtom förutom brösten men vart så med alla tre graviditeter så är van
  • hurtänktedunu
    Happiy skrev 2021-07-16 12:30:11 följande:

Hej! Idag var vi på tidigt UL. Allt såg bra ut och vi fick höra hjärtljud! Jag är så lättad! Vet att allt kan hända men idag glädjer jag mig. Vi bokade NIPT-test till 17/8 och det känns bra!

BF 8/3-22

Grattis så kul
  • hurtänktedunu
    Happiy skrev 2021-07-16 15:44:54 följande:

Tack!! Håller tummarna för er och hoppas allt går bra på onsdag :)

Tack!
  • hurtänktedunu
    Emmalucy skrev 2021-07-16 16:54:09 följande:

Oj tack för tipset! Bokade du en vanlig gynekologisk ultraljud? Ser att de egentligen inte ha en riktig "boka tidig ul i graviditet" på bokningssida

Jag ringde bara och sa att jag ville boka ett tidigt ultraljud. Frågade om det skulle bli vaginalt och det verkade det vara. Så det blir nog bra. Det var inga problem och dom ställde typ inga frågor eller så utan frågade bara när jag ville komma
  • hurtänktedunu
    Flip12 skrev 2021-07-18 20:34:12 följande:

Hej! Kämpat för tredje barnet och har gått igenom missed abortion och nu är vi gravida igen. Det är mycket blandade känslor här. Ena sekunden mest orolig för att det ska bli missfall igen men sen så har jag lite ångest för vad jag ger mig in på med tre barn och hur jag ska orka med graviditeten (hyperemesis de tidigare graviditeterna). Någon som känner igen sig?

Ja lite känslan av vad fan ger jag mig in på med ett tredje barn. Känner ibland att man är helt galen.
  • hurtänktedunu
    klunkerkranich skrev 2021-07-19 21:46:42 följande:

Jag är gravid med andra barnet, v 6+0 idag. Har absolut inga symtom dock, vilket jag hade i den av mina graviditeter som lett till barn. Har även haft ett utomkvedshavandeskap där symtomen försvann i v 5/6 och några dagar senare började jag blöda. Är det någon mer som inte har några symtom eller har erfarenhet av att det skult sig väldigt mellan olika graviditeter? Ska på ultraljud på onsdag iaf men är så sjukt orolig att det ska vara utomkveds igen eller MA.

Jag har haft jätte lite symtom alla mina tre graviditeter. Två som är mina två barn och nu den tredje. Just nu är jag bara lite öm i brösten annars inget alls.
  • hurtänktedunu
    Flip12 skrev 2021-07-19 22:34:26 följande:

Haha ja precis så. Väntar du också tredje barnet?

Haha ja. Jag frågade min man här om dagen om det går att ändra sig. Han sa att det är nog lite sent påtänkt. Nej men skämt och sido det känns väldigt läskigt faktiskt även om det säkert kommer bli helt underbart.
  • hurtänktedunu
    Elli123 skrev 2021-07-20 07:27:55 följande:

Alltså har blivit sjukt nojig senaste dagarna? Tror typ inte att jag är gravid för känner inget, men gjorde ett till test i fredags som var positivt. Försöker förlita mig på att kroppen gör sitt men vill bara veta NU att det gått vägen. Vet inte heller vart jag kan vända mig för tidigt UL där jag bor, det är i Gävleborg så har någon tips får ni gärna komma med det. Tidigare har jag iallafall känt molande värk men nu känner jag INGET förutom att mina bröst har blivit dubbelt så stora typ.. hjälp en oroande tjej tack!!

Jag vet inte vart du kan vända dig där ikring. Vet bara södertälje och västerås som gör privata vul och Stockholm.

Men vad det gäller symtom har inte jag heller några typ. Brösten och ibland lite molvärk men inget annat. Vart så de tidigare två graviditeterna också och båda dom har gått super. Svårt att inte oroa sig och jag gör det trots att detta är vanligt för mig men det är nog en grej alla gör mer eller mindre. Jag har dock vul i morgon tack och lov.
  • hurtänktedunu
    Ericky skrev 2021-07-20 15:58:01 följande:

Hej på er,

Plussade idag på BIM-1 efter 12 långa månader. Vi blev gravida på 10e försöket, men fick missfall i vecka 5, så glädjen blev kortvarig. Nu hoppas vi att detta är guldägget som stannar hela vägen <3

BF är mellan 30 mars- 1 april beroende på vilken app jag kollar, så jag hakar på er tänker jag.

Enda symtomet är molvärk än så länge. Vilket jag inte hade sist, så jag tar det som ett gott tecken ;)

Grattis. Håller tummarna att den lilla stannar.
Svar på tråden BF Mars 2022