Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

BF Mars 2022

Syskonlängtann skrev 2021-07-08 19:13:04 följande:

Plussade svagt idag BIM -3, illamåendet kom sköljandes över mig när jag vaknade imorse så hade en stark magkänsla. Hoppar gärna in här! Hur kommer man med i facebookgruppen?:)

Detta är 4e försöket efter mitt utomkveds i vintras. Var så nervös att en äggledare skulle påverka våra chanser, så bara lättnaden att jag verkar kunna bli gravid känns så otroligt bra! Inte riktigt förstått det än :)

Har ni andra symptom?

Just ja symtom. Har ordentlig växtvärk i livmodern just ikväll och blir illamående om jag är hungrig och sen ont i brösten men annars inget direkt påtagligt.
  • hurtänktedunu
    Emmalucy skrev 2021-07-08 19:45:51 följande:

Nu är allt i rätt datum ordning, har blivit galen på det xD

Hahaha. Gillar hur du tänker.
  • hurtänktedunu
    Syskonlängtann skrev 2021-07-08 23:16:44 följande:

Okej men skönt att det inte är allt för påtagligt!:)

Ja det är på gott och ont. Men vet att det vart så de andra graviditeterna också.
  • hurtänktedunu
    Jez20 skrev 2021-07-09 18:15:09 följande:

Hjälp!! Jag är såå såå såå illamående heeela tiden :( är det någon som har det likadant? Eller som har några tips! Jag är ju bara i vecka 7! Hur skall det här gå... har svårt för att hålla humöret uppe och känner att jag hugger mot min stackars man pga illamåendet.

Förstår att det är jobbigt. Se till att äta lite det kan hjälpa sen finns det ju receptfritt postafen du kan testa annars kan du kontakta barnmorskan och få medicin därifrån.
  • hurtänktedunu
    Justicejusti skrev 2021-07-09 20:25:36 följande:

Börjar bli lite galen, illamåendet, konstant trötthet, metallsmak i munnen och ömma bröst och jag vet att det bara är början. Är i v.6 (5+1) med första barnet, och kan lägga till jag är 25. Och fått tid för inskrivning 3 augusti, längtar såååå mycket. Känns så långt dit. Hur kan man fördriva den tiden? har ni några tips? Har inte vågat berätta för någon än förutom min ena bästa vän. Planen är väl att berätta för föräldrarna nästa vecka, hur berättade ni? 

Ja gud dom här veckorna går så segt. Helt galet. Man får hålla sig upptagen och göra grejer för att det ska gå lite snabbare. Man tycker det går segt sen helt plötsligt är Man halvvägs. Men ja första barnet går helt klart segast.
  • hurtänktedunu
    Elin11989 skrev 2021-07-11 18:21:50 följande:

Hej. Hur mår ni andra? Jag känner mig knappt gravid, visserligen bara v 6 än men känner så lite att jag blir lite orolig, lite ömma bröst till och från och lite molvärk ibland annars inget. Tagit säkert 15 gravtest och kollat så att dom blivit starkare för att se att hcg nivån ökar och de har den gjort

Förutom lite öm i brösten och lite molvärk så är det knappt något. Kanske lite illamående någon gång men typ inget. Känner mig verkligen inte gravid någonstans. Men ultraljud om 9 dagar. Då kanske det blir mer verkligt
  • hurtänktedunu
    Elin11989 skrev 2021-07-11 18:21:50 följande:

Hej. Hur mår ni andra? Jag känner mig knappt gravid, visserligen bara v 6 än men känner så lite att jag blir lite orolig, lite ömma bröst till och från och lite molvärk ibland annars inget. Tagit säkert 15 gravtest och kollat så att dom blivit starkare för att se att hcg nivån ökar och de har den gjort

Jag är 6+2 idag
  • hurtänktedunu
    Fridaemmy skrev 2021-07-11 14:32:36 följande:

Plussade för nån dag sen efter att ha försökt sen 2015 ? hoppas bara det går hela vägen, är så orolig att de ska skita sig ..

Men stort grattis. Så kul alltså. Det kommer säkert gå bra.
  • hurtänktedunu
    Cupidus skrev 2021-07-12 11:04:43 följande:

Hur tänker ni kring KUB och NIPT?

I Sthlm får man inte göra KUB under 35år, och man kan enligt en barnmorska inte heller få remiss och göra privat då de fått order om att de inte får skicka oss yngre än 35år på remiss pga "stark oro", de kommer inte igenom liksom.

Har försökt boka 2 st KUB privat men fått svar att de inte tar emot privata kub och att man därför måste ha remiss...

Känner mig kluven, ska jag strunta i det helt eller betala en förmögenhet för NIPT (som är det enda man får boka privat).

Hur gör ni under 35år?

Jag har bokat tid för både kub och nipt i augusti så ska jag bestämma mig lite närmare för hur vi ska göra. Men antagligen blir det nipt test. Känns tryggare. Jag bokade kub privat i Västerås. Sen fanns det även på crocus i sthlm.
  • hurtänktedunu
    Cupidus skrev 2021-07-12 13:29:41 följande:

Åh tack, vilken klinik i Västerås?

Såg att Crocus endast har NIPT och ej kub :)

Lyckans heter det. Om du söker på lyckans västerås borde du hitta det. Dom har kub i alla fall.
Svar på tråden BF Mars 2022