Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

BF Mars 2022

Jag hade helt missat denna tråden. Satt och väntade på en mars tråd. Haha. Men nu så.

Jag plussade på bim -7 och har varit testoman sedan dess. Svårt att låta bli.

Det gick på första försöket och är vårt tredje barn. Dom äldre är 7 och 4.5 år gamla så blir en liten sladdis.

Som många av er nämnt redan så har jag också vart med i fb grupper för båda barnen. Det är helt fantastiskt så jag är gärna med på fb.

Grattis till alla plus!!!

• hurtänktedunu

Glömde ju skriva att jag har bf 5 mars.

Någon som har några symtom?

Någon mer än mig som har kontrollbehov. Har redan bokat ett tidigt ultraljud i v.9 och sen bokat kub i slutet på augusti eftersom vår region inte erbjuder det.

• hurtänktedunu
    Cupidus skrev 2021-06-30 10:18:56 följande:

Hej vad kul!

Jag har inga direkta symtom mer än ont i körtlarna i brösten, vilket jag alltid har innan mens.... Känns konstigt att inte alls må illa eller så men det är ju så tidigt så antar att det kan komma haha. 

Kanske sticker till där nere supersnabbt ibland men hade också lika gärna kunnat vara innan mensen-symtom. Men testade grav-test även i morse med ett svagt streck så håller mig lugn 

Har du några symtom? 

Det hinner säkert komma. Jag mådde lite illa första veckan men inte nu. Men jag har inte mått illa någon av dom två tidigare graviditeterna mer än enstaka gång. Så förväntar mig inte det nu heller.

Nu har jag ont i brösten och brännande känsla i bäckenet. Samma som förra gångerna. Men har du passerat bim än?
  • hurtänktedunu
    Cupidus skrev 2021-06-30 11:55:40 följande:

Okej vad skönt att slippa det!

Nej ska ha mens imorgon egentligen så är väldigt tidigt ännu!

Ja det har vart skönt att slippa med tanke på att man vet hur det kan vara. Men jag kan ta vilka symtom som helst så länge bebis mår bra. Har bokat tid för ultraljud 25 juli så hoppas vi få se ett tickande hjärta.

Åh vad spännande. Jag kände att det var skönt när man passerat bim men jag testade ju typ en vecka innan. Så väntan var lång.

Är det första barnet för er?
  • hurtänktedunu
    Ennam skrev 2021-06-30 20:11:34 följande:

Hej! BF 7/3 här, plussade BIM -3! Hoppas kunna följas åt i fb-grupp! ???????? Grattis till era andra som plussat också ????

Ala01 skrev 2021-06-30 20:18:43 följande:

Hej! Här plussades det igår, bim-3. Är gärna med i en fb grupp och följs åt ????

Jez20 skrev 2021-06-30 20:42:22 följande:

Hej!

Jag är gravid efter mitt första IVF! Hade testdag idag och det var ett starkt plus! Beräknat på min senaste mens så är BF 4e mars! Jag följs gärna åt!

Grattis!!! Vad roligt att vi verkar bli några stycken. Vi får se om ts startat någon grupp på fb redan.
  • hurtänktedunu
    Jez20 skrev 2021-06-30 22:54:14 följande:

Jag följs gärna åt här inne på familjeliv :) är inte riktigt redo att gå ut med att jag är gravid så här tidigt så vill vara anonym ^^ så om där är någon som vill följas här så säg gärna till <3

Jag tänkte stanna här också så kan vi följas. Fb gruppen kan man ju avvakta lite med utan problem. Man kan nog hoppa in när man vill.
  • hurtänktedunu
    Melan skrev 2021-07-01 12:20:47 följande:

Hej på er!

Jag har följt tråden lite på avstånd ett par dagar. Jag plussade svagt på midsommarafton. BIM ca 29 juni. Känns himla overkligt för det var inte ens meningen? Jag trodde inte ens att jag kunde få barn. Idag var jag till barnmorskan på hälsosamtal, snabba ryck här tydligen! BF enligt barnmorskan är 3 mars, men jag tror mer på runt 7 mars.

Jag vet inte om jag fått några symtom än men har lite molvärk såklart. Varit tröttare än vanligt och har en konstig känsla i magen, inte illamående utan typ mer som att man kräktes dagen innan.

Grattis. Men oj vad tidigt ni har inskrivning där.

Jag tror mer på ditt bf. Jag hade bim 26/6 och har bf 5 mars. Så 7 låter troligare.

Molvärk har jag också. Fått alla gånger. Brukar vara ett bra tecken. Tänker att det är växtvärk.
  • hurtänktedunu
    Jez20 skrev 2021-07-01 13:22:28 följande:

Hej igen ^^ såg din fråga nu! Ja det är vårt första! Och vi har kämpat i 3 år! Men nu har jag plussat för första gången någonsin och det känns helt jäkla overkligt. Trodde inte på det förän läkaren på kliniken blev helt överlycklig i telefonen :p då slog det mig!

Men gud vad underbart att höra. Första plusset. Det är ju stort. Så himla kul.
  • hurtänktedunu
    Mymlan19 skrev 2021-07-01 13:48:03 följande:

Plussat (väldigt svagt) BIM-2. Vågar inte tro riktigt än men jag hoppas att det är på riktigt ????. BF blir 11/3. Har en dotter född juli-20 så blir andra barnet för oss.

Följs gärna åt i en fb grupp men en privat. Känns tidigt att gå ut med det för allmänheten redan.

Grattis!!! Så himla kul med alla plus.
  • hurtänktedunu
    Tussan94 skrev 2021-07-01 14:10:22 följande:

Grattis till alla er som nydligen plussat :)

Jag har startat en grupp, den är helt dold. Går inte att söka på och syns inte för någon annan än de som är med!

Den har även ett lite mer diskret namn så om någon skulle se i ens telefon kopplas det inte direkt till att det är en BF Mars 2022 grupp :)

Skriv ett pm till mig så förklarar jag hur vi går till väga för att jag ska kunna bjuda in till gruppen :)

Kommer hålla den något mindre, kanske 50 personer beroende på hur många som vill vara med!

Jag skickar pm
Svar på tråden BF Mars 2022