• ettnamn93

i dejting app så får jag reaktioner att jag inte ser svensk ut med mera

detta är lite av en gåta för mig jag är väldigt ensam känner mig utstött för det mesta, har väldigt svårt med tjejer och väldigt lite erfarenhey, men i dejting appar och online så är det annorlunda, igår matchade jag med en kvinnlig doktor, först sa hon att jag inte var svensk pågrund av min grammatik, sen sa hon att mina bilder är lånade, det tog runt en timme att få henne att förstå att det faktiskt var jag, då sa hon att jag har modelldrag, efter någon timme så förstod hon äntligen att det faktiskt var jag och nu vill hon träffas för en öl som hon bjuder på jag är så förvirrad

efter detta så matchade jag med en annan som tyckte jag inte såg svensk ut och undrade var jag kom från en annan tyckte jag såg italiensk ut här är en bild på mig helt ofiltrerad ser jag verkligen inte svensk ut?

• Svar på tråden i dejting app så får jag reaktioner att jag inte ser svensk ut med mera
  • Anonym (Jenny)

Ditt sista kort ser konstigt ut. Du har något filter på, så du ser väldigt konstgjord och onaturlig ut. Eller så är det någon zoom som gör att huvudet ser ut att vara inklippt på bilden, och hakan en halvmeter framför halsen. 
    Testa att ta ett helt vanligt kort, utan filter, och där du ler!

• ettnamn93
    Anonym (Jenny) skrev 2021-06-20 22:29:27 följande:

Ditt sista kort ser konstigt ut. Du har något filter på, så du ser väldigt konstgjord och onaturlig ut. Eller så är det någon zoom som gör att huvudet ser ut att vara inklippt på bilden, och hakan en halvmeter framför halsen. 
    Testa att ta ett helt vanligt kort, utan filter, och där du ler!

enda filter är färgfilter eftersom annars blir färgen tråkig sen att huawei slätar ut huden lite i selfie kameran så lite beauty filter men inte speciellt mycket

här är en bild som visar mer detaljer och hud imperfektioner
  • ettnamn93

och till sist en bild jag tog med min gamla xperia som inte har likadana foto algoritmer som min huawei, ingen bild jag normalt skulle visa pågrund av tråkig färg kvalite min huawei gör det bättre men det är så ofiltrerat det går gillar inte att ladda upp detta eftersom min självkänsla är redan känslig nog

• Xenia

Du ser bäst ut på det senaste tycker jag, men fortfarande för bister. Det är bäst om du ler på dejtingbilderna. O.m jag skulle våga träffa någon är det viktigt att han ser snäll ut. Rent utseendemässigt borde du ha framgång då, hur du sen är som person vet jag inte.

Lycka till med dejten!

• Anonym (XXX)

Jag tror att det främst är polisongerna (inte så modernt i Sverige) och det mörka skägget och brösthåret som gör att du ser lite utländsk ut. För det gör du. Jag skulle gissa på Östeuropa/Balkan. Men om du tar bort polisongerna, och antingen rakar bort skägger och brösthåret eller bleker det en aning, så kommer du att se mycket mer svensk ut. Lycka till!

En annan sak förresten: mer traditionella skjortfärger och -snitt kan hjälpa lite också, för att få dig att se mer svenskt konventionell ut. Och knäpp igen skjortan ordentligt! :)

• Anonym (Regntunga skyar)
    Anonym (XXX) skrev 2021-06-21 19:21:38 följande:

En annan sak förresten: mer traditionella skjortfärger och -snitt kan hjälpa lite också, för att få dig att se mer svenskt konventionell ut. Och knäpp igen skjortan ordentligt! :)

Ja precis, många svenskar klär sig ytterst fantasifullt i svart svart och återigen svart. Möjligen grått också om man vill ha någon yster färgklick (men inte för ljust bara utan mörkgrått, tack - annars blir det för mycket och det är inte bra för blodtrycket!). Svart uniform m.a.o. Ingen individualitet.
  • Anonym (S)
    ettnamn93 skrev 2021-06-20 21:12:09 följande:

Försökte här 

Bästa bilden i inlägg 12! Polisongerna hade jag inget emot men du ser ffa mycket trevligare ut! På alla andra ser du rätt bister ut tyvärr, så tänk lite på ansiktsuttrycken.
  • Karlington
    Anonym (S) skrev 2021-06-20 15:12:34 följande:

Skulle inte säga Italien, snarare någon öststat. Ett tips: stäng skjortan så man slipper se bröstkorgshåret! Det ser inte särskilt seriöst ut.

Håller med om båda synpunkterna.

Hade jag blivit frågad utan bakgrund om personen skulle jag nog gissat att TS kom från forna Jugoslavien.
  • Anonym (Jenny)
    ettnamn93 skrev 2021-06-20 23:30:41 följande:

och till sist en bild jag tog med min gamla xperia som inte har likadana foto algoritmer som min huawei, ingen bild jag normalt skulle visa pågrund av tråkig färg kvalite min huawei gör det bättre men det är så ofiltrerat det går gillar inte att ladda upp detta eftersom min självkänsla är redan känslig nog

Det fotot (i inlägg 23) såg bäst ut, men jag hade aldrig swipat höger på någon som ser så arg ut. Le ordentligt, så att man ser tänderna lite. Ett trevligt och smittande leende är det viktigaste i en killes profil, tycker jag. Killar med selfie-filter går bort!
    Jag vill ha en glad kille, inte en som vill spela farlig eller svår.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Regntunga skyar) skrev 2021-06-21 20:38:06 följande:
    Ja precis, många svenskar klär sig ytterst fantasifullt i svart svart och återigen svart. Möjligen grått också om man vill ha någon yster färgklick (men inte för ljust bara utan mörkgrått, tack - annars blir det för mycket och det är inte bra för blodtrycket!). Svart uniform m.a.o. Ingen individualitet.
    Nej, jag skulle inte rekommendera svart skjorta, eftersom jag associerar det med maffian. Men någon blå nyans är väl alltid trevligt? Eller vit, men då med en blå kavaj till. 
Svar på tråden i dejting app så får jag reaktioner att jag inte ser svensk ut med mera