• Längtar efter Dig

BIM JULI

Ska vi följas åt?

Vi är inne på fjärde försöket med ett MF.

Nu hoppas vi på ett plus!

• Svar på tråden BIM JULI
  • Fialotta8
    evelinagra1 skrev 2021-07-06 08:13:28 följande:

Hej på er, behöver eran hjälp! Jag är bortrest denna veckan och kommer hem på torsdag natt/ fredag förmiddag, jag fick idag positivt ägglossningstest och jag och min sambo myste i söndags kväll innan jag åkte iväg, tror ni att det kan bli något ändå? För torsdag/ fredag lär ju vara för sent

Ägget släpper väl 24-48h efter positivt test om jag inte minns fel! Så torsdag kan absolut gå. Ägget lever väl i ca 24h? Håller alla tummar för lite mys på torsdagskväll :D
  • Elli123

Gjorde ett till test nu och det visade ingenting? kan det vara så? Varför visade det imorse och nu inget? Det kanske var ett spök imorse trots allt.. blev besviken

• mamma8212
    Elli123 skrev 2021-07-06 18:46:51 följande:

Gjorde ett till test nu och det visade ingenting? kan det vara så? Varför visade det imorse och nu inget? Det kanske var ett spök imorse trots allt.. blev besviken

För att du har jättelångt kvar till bim. Innan bim ska man bara testa med morginurin eftersom det då har blivit så koncentrerat över natten.
  • Anonym (JG)
    Fialotta8 skrev 2021-07-06 18:00:55 följande:

Jag hade inga symptom på äl denna månaden vid beräknad heller utan den va typ 10dagar senare. Så h0ll ut!

Ok skönt att höra. Håller hoppet uppe då lite halvt i alla fall haha. Vi ligger ju i snitt varannan var tredje dag så någon gång lär det väl prickas
  • Fialotta8
    Anonym (JG) skrev 2021-07-06 19:24:13 följande:

Ok skönt att höra. Håller hoppet uppe då lite halvt i alla fall haha. Vi ligger ju i snitt varannan var tredje dag så någon gång lär det väl prickas

Håller tummarna. Vi kör samma koncept, lite paus nu efteråt i väntan på mensen typ, haha! Så får vi se!
  • Frufundersam
    ZTE skrev 2021-07-06 16:58:41 följande:

Hej!

Hoppar också gärna in i denna tråden och säger grattis till er som plussat!

Jag och min sambo försöker bli med barn. Blir mitt 3e och hans 2a.

Vi har försökt i fem månader och jag har regelbunden mens och vi hade sex på äl dagen samt 2 dagar innan äl.

Hade äl den 1/7 och känner nu att det sticker till nere i vänstra äggstock. Har ofta halsbränna på kvällarna och är sinnessjukt trött om dagarna. Någon mer som har halsbränna o är ovanligt trött?

Lycka till alla som kämpar!

Hej,

Är ny här! Är Bim -2 enligt mensappen. Och har varit så extremt trött de senaste dagarna. Har trott att det beror på ångest/stress men såhär extrem.. man börjar fundera. jag har sen efter ÄL även haft stickningar i nedre delen av magen. Så får invänta och se!
  • Längtar efter Dig

Grattis till alla som har plussat! Så himla roligt för er. 

Jag fick blinkade gubbe på äl-test idag så snart hoppas jag på fast gubbe. vanliga äl-tester hoppas jag kommer i brevlådan imorgon också. 
    Måtte det ta sig denna gången!!

• mariamariamaria

Jag har bim 24/7 enligt NC.

Har haft mycket äggviteflytningar igår, vilket var CD10, och mycket vattniga flytningar också både igår och idag (känns som att det är mycket mer än vanligt denna gång). Vad har ni för erfarenhet gällande ägglossningsdag efter sånna flytningar?? När har ni haft ägglossning då? Borde jag börja ta ägglossningstest redan imorgon?

Förra cykeln fick jag lite äggviteflytningar en gång när jag gick på toa och sen ingenting mer, så denna gång känns det verkligen som mycket mer. Kan det vara att det betyder att man är extra fertil då? Eller hittar jag på nu för att tagga upp mig själv haha

• Inorina

Tack!! Det är första så känns väldigt spännande. Dock är jag på stugsemester med min sambo och föräldrar + syskon, känns ju alldeles för tidigt att berätta för nån annan än sambon som såklart vet men ska jag berätta för föräldrarna? Vad hade ni gjort??

• Hallonglass91
    Bopbopipop skrev 2021-07-06 15:23:30 följande:

Hej alla!!

Jag har plussat!! <3

Tog ett test i söndags, äl+10 som såg ut såhär, jag själv såg en såå svag linje även på armlängds avstånd men vågade inte riktigt tro på det. Tog ett till dagen efter som va såå negativt.

Men eftersom jag ändå känt att allt inte känns som vanligt så bestämde jag mig för att ta ett digitalt idag på äl+12 och det blev positivt!

Håller tummarna för alla som fortfarande inväntar äl och bim för att kunna testa och till er som fått mens redan håller jag tummarna för att det går vägen nästa äl <3

Underbart.

Stort grattis!!
Svar på tråden BIM JULI