BIM JULI
Hej! Jag är ny i gruppen och är inne på månad 2 att försöka. Tagit två ÄL test idag, imorse visade det lite mindre och nu 4 timmar senare lite starkare Tror jag? Jag vet inte.. tror ni det är ägglossnings på g dom närmsta dagarna?
Hej! Jag är ny i gruppen och är inne på månad 2 att försöka. Tagit två ÄL test idag, imorse visade det lite mindre och nu 4 timmar senare lite starkare Tror jag? Jag vet inte.. tror ni det är ägglossnings på g dom närmsta dagarna?
Det är 12/7 enligt en app jag har däremot har jag oftast längre cyklar så det brukar bli något längre än vad appen säger, ligger oftast mellan 31-36 dagar!
Nu borde väl äl vara på g? Strecket är betydligt tydligare idag och tänkte testa ett till sen i eftermiddag.
Tog ett nytt äl test nu, från det väldigt starka imorse till detta svaga :( kan det redan ha gått över? På 11 timmar?
Mina test såg ut såhär (på midsommarafton)
Förra månaden blev mitt starkaste inte tydligare än vad ditt blev nu, på samma cykeldag som digitalt test blev positivt den här cykeln. Hade samma ÄL-symtom båda cyklarna och bekräftad ÄL genom natural cykle denna månad. Min slutsats är att mitt test var positivt förra månaden fast det bara nästan var lika starkt som kontrollstrecket, och att jag inte ska använda annat än digitala test i framtiden ;) Jag tror alltså ditt kanske också är så positivt det blir för dig och att det är dags för ÄL :)
Har googlat lite nu och vad jag fattar så len det vara kort tid av LH-stegring utan att det är något konstigt. Men himla svårt att pricka in att man tar test just då!
Jag tog ett test till dagen efter och då var teststrecket väldigt svagt. Hade sån äggviteflytning den dagen (26:e), så gissar att ägglossning var då nångång.
Testade du idag också?
[quote=81219819][quote-nick]Emmissss skrev 2021-06-30 16:56:44 följande:[/quote-nick][/quote]
Grattis!!!! :)
Vet inte när jag ska våga testa mig för vet inte ens om jag prickat in ägglossning? Hade enormt ont i magen för en vecka sedan och då trodde jag det kunde vara ägglossning och fick rätt starkt på äl testet, men har inte haft nå äggviteflytningar, får man alltid det? Isåfall kan jag inte haft någon äl.. ska ha mens nästa måndag 12/7.. eller ska man bara låta tiden gå utan att testa sig och se om man får mens eller inte? Har köpt Natural Cycles som jag funderar på att börja använda om det inte blir graviditet denna månad!
Samma som för mig! Någon skrev här ovan att äl uteblir några gånger per år. Kände inte till det
Jag fick inte heller positivt äl test förra cykeln, men natural cycles bekräftade dock att en ägglossning hade skett senare.
Men jag fick dock äggviteflytningar en dag den cykeln.
Har du nånsin haft äggviteflytningar? Eller är det bara dessa två cykler de uteblivit?
Tagit mitt första graviditetstest för denna månad, mens ska komma om 6 dagar (på måndag). Jag anar ett streck men vågar inte tro allt för mycket, kan det vara ett spökstreck eller positivt? Mina bröst är dessutom så ?hårda/svällda? och det brukar dom inte vara haha snarare tvärtom!
Absolut positivt skulle jag säga. Du är gravid, grattis!<3
Ser också strecket kom de på en gång?
Gjorde ett till test nu och det visade ingenting? kan det vara så? Varför visade det imorse och nu inget? Det kanske var ett spök imorse trots allt.. blev besviken
För att du har jättelångt kvar till bim. Innan bim ska man bara testa med morginurin eftersom det då har blivit så koncentrerat över natten.
Hej på er.
Jag har följt er de senaste veckorna och har min BIM på Lördag (10 Juli) och hade ÄL kring den 28 Juni enligt NC, men jag tror att det var midsommarafton, 25 Juni, då jag hade vattnit fertilt sekret och var överlag supersugen. Som den invriga person jag är så testade jag redan i Tisdags, men det var negativt, ÄL +8.
Min bild kom inte med på förra så här är den.
Jag gjorde ett test i måndags som visade ett svagt streck, sedan har 3 test i veckan varit negativa. Nu gjorde jag ett till test som visar såhär, har beräknad mens imorgon. Är det positivt eller är det spökstreck? Anledningen varför jag testade idag är för att jag fått såna sjuka humörsvängningar och mina bröst är så svullna.. men varför visar isåfall test i måndags positivt sedan flera negativa och nu såhär igen?
Jag gjorde ett test i måndags som visade ett svagt streck, sedan har 3 test i veckan varit negativa. Nu gjorde jag ett till test som visar såhär, har beräknad mens imorgon. Är det positivt eller är det spökstreck? Anledningen varför jag testade idag är för att jag fått såna sjuka humörsvängningar och mina bröst är så svullna.. men varför visar isåfall test i måndags positivt sedan flera negativa och nu såhär igen?
Jag skulle testa med digitalt om jag var du :)
Själv fick jag ett svagt streck på rfsus test vid äl+10 för att sedan bli negativa. Äl+12 tog jag digitalt och fick plus. Och på bim tog jag rfsu igen och fick såhär, visst det syns men tycker det är svagt ????