• Längtar efter Dig

BIM JULI

Ska vi följas åt?

Vi är inne på fjärde försöket med ett MF.

Nu hoppas vi på ett plus!

• Svar på tråden BIM JULI
  • Längtar efter Dig
    muffins88 skrev 2021-06-20 10:46:33 följande:
    Tack! Kul med så mkt gemensamt (även om vi kunde struntat i missfallen) Heja oss! :)
    Ja MF hade jag gärna skippat.. fy så trist det är! 
  • Elin11989
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-06-19 21:01:36 följande:

Häftigt att du kunde känna av det!

Vad har du för symtom?

Jag har äggvitaflytningar, mycket molvärk och ömma bröst :)
  • QueenS

Jag hoppar gärna in här med :) Längtar så efter en till bebis! Detta blir vårt första försök på ett syskon till vår 1,5 åriga dotter!

2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

2/7 Längtar efter dig (4e försöket, 1 MF)

4/7 Elin11989 31 år (3e försöket 3:e barnet)

4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

5/7 mangelica92 (2a försöket på barn nr 6)

6/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel)

6/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

8/7 Jolly74, 47 år (1:a sedan MA för 3:e barnet, 1 MA)

8/7 QueenS, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet)

10/7 Viola94, 27 år (2a försöket, 1a barnet)

11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)

11/7 Rårakan, 36 år (2a försöket efter mf, tredje barnet)

14/7 muffins88, 33 år (tredje försöket, ett mf, andra barnet)

15/7 Fridahello, 25 år (andra försöker, första barnet)

30/7 johanna1992, 28 år (första försöker, första barnet)

• mamma8212

Ok, positivt äl-test igår, som jag bara tog spontant. Trodde inte det skulle vara det, har i princip inte känt av någon ägglossning denna månaden. Typ inga symtom alls, som jag brukar ha.

Men iaf, blev positivt igår och mannen somnade på kvällen.. Men vi har legat alla dagar innan det, och även idag.. Får se om det resultat.

Rosa är senaste mens, hjärtan är när vi har haft sex, haha..

• Hoppas2022
    mamma8212 skrev 2021-06-20 21:49:09 följande:

Ok, positivt äl-test igår, som jag bara tog spontant. Trodde inte det skulle vara det, har i princip inte känt av någon ägglossning denna månaden. Typ inga symtom alls, som jag brukar ha.

Men iaf, blev positivt igår och mannen somnade på kvällen.. Men vi har legat alla dagar innan det, och även idag.. Får se om det resultat.

Rosa är senaste mens, hjärtan är när vi har haft sex, haha..

Det ser ju bra ut :) ska räcka med sex vartannan dag så ni har fått till det bra. Samt att ägget släpper runt 24-72 timmar efter positivt test (enligt RFSUs tester) så då har ni nog prickat själva ägglossningen. Lycka till!
  • Hallonglass91
    Anonym (Längtan2022) skrev 2021-06-19 18:17:25 följande:

Hej testade RFSU ägglossningstest idag och strecken kom direkt, de ser lovande ut :) eller vad tror ni?

Ja! Det där skulle jag säga är positivt! :)
  • Anonym (Bebisdrömmar)

Tog digitalt äl-test igår kväll och fick en fast gubbe. Cd 12 bara och har nog aldrig fått positivt så tidigt förr. Tog en vanlig sticka idag på morgonen för att jämföra om det verkligen är rätt?

Kommer ta ett till ikväll för att se om det stegrar eller sjunker.

• mamma8212
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-06-21 09:56:58 följande:

Tog digitalt äl-test igår kväll och fick en fast gubbe. Cd 12 bara och har nog aldrig fått positivt så tidigt förr. Tog en vanlig sticka idag på morgonen för att jämföra om det verkligen är rätt?

Gå efter det digitala. Jag skulle aldrig jämföra digitalt och vanligt, svårt att tolka när dom är tagna vid olika tillfällen. :) Dessutom ska man inte gå efter stickan inuti det digitala, även om jag också gör det ibland, haha. Och att du fick positivt på digitalt och idag svagare på stickan är inte så konstigt, det kan sjunka snabbt och bli negativt :) Jag gick från glad gubbe till tom ring på ett dygn.
  • Hoppas2022
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-06-21 09:56:58 följande:

Jag hade nog gått efter det digitala, har bara hört positivt om dessa.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    mamma8212 skrev 2021-06-21 11:42:16 följande:

Gå efter det digitala. Jag skulle aldrig jämföra digitalt och vanligt, svårt att tolka när dom är tagna vid olika tillfällen. :) Dessutom ska man inte gå efter stickan inuti det digitala, även om jag också gör det ibland, haha. Och att du fick positivt på digitalt och idag svagare på stickan är inte så konstigt, det kan sjunka snabbt och bli negativt :) Jag gick från glad gubbe till tom ring på ett dygn.

Rent logiskt vet jag ju att det är så men känns så knäppt nu när det blev så tidigt hehe. Har verkligen aldrig, aldrig någonsin fått positivt före cd 14 och det är i undantagsfall. Oftast blir det positivt 15 eller 16 så det va ren flax att jag började testa tidigare än vanligt denna månaden och fick glad gubbe redan på dag 12.

Men hoppas att det är bra att ägget släpper tidigt så kanske kroppen får bättre möjlighet att ta hand om det om det blir befruktat. Gissar att när lutealfasen är så kort som min ofta är hinner ägget knappt fästa innan mensen kommer.

Men tar nog en analog sticka ikväll igen för att se om strecket blir starkare eller svagare på den.
Svar på tråden BIM JULI