Jag ångrar mitt andra barn
Fast det finns ingenting som säger att ditt fantastiska liv hade fortsatt så även om du stannat vid ett barn. Något annat kunde ha hänt som kastade in dig i en depression. Det är liksom det som är poängen, man kan aldrig veta hur det skulle ha varit om inte något hade hänt. Det är det jag menar med idealisering, inte att du inte hade ADHDn under kontroll förut.
Saken är den att alla människor begår misstag. Alla behöver lära sig att hantera och acceptera saker som inte blev som man tänkt sig, oavsett om det är resultatet av ett medvetet val eller om det bara råkat hända. Det du gör är att fixera dig vid detta misstag, du kan inte sluta älta, och det drar ned ditt mående ytterligare. Jag vet att det är lättare sagt en gjort, men du behöver hjälp med att sluta älta och acceptera det faktum att du har två barn som bägge förtjänar och behöver sin mamma.
Det är också så här att dina barn fortfarande är väldigt små, och det är jobbigt att ha små barn, även för föräldrar som är friska! Kanske kan du när de blir lite äldre och inte riktigt så krävande, orka med dem bägge två och få en fin relation till dem.
Ja men detta ?misstag? är ju av en kaliber som inte går att ändra på ngt sätt, och kan verkligen inte acceptera det, hur jag än försöker; ältat i 10 månader nu dom kommer med största sannolikhet inte få ha sin mamma i sitt liv
Det är fruktansvärt, att jag ska förlora barnen på det här sättet. För mina dåliga val Men det är ju nog som du säger, att jag kommer kanske på sin höjd finnas i deras liv när dom är äldre, inget blev som det var tänkt