Anonym (k) skrev 2021-06-05 21:20:54 följande:
Du skriver hela tiden att du är så sjuk, samtidigt som du vet att det aldrig hade blivit så här om ni bara haft ett barn. Hur kan du veta det om du nu är så sjuk?
Det går ju inte ihop.
Jag tror ändå att du får ut någonting av att befinna dig där du gör just nu. Även om det låter märkligt så har du liksom blivit kompis med denna fixering om ett barn och att idén om att du är för evigt obotligt sjuk. Menar dock inte att du valt det medvetet, men någon slags trygghet ger det dig.
Därför att jag var frisk när vi hade ett barn. Sjukdom kom i följd med andra barnet. Alltså hade det inte hänt annars, förlossningen eller att inte klara situationen gjorde att det blev såhär, eller depressionen och på den ECTn som förstörde mitt liv. Så, inget hade hänt om barn nr 2 inte fötts.
Det ger ingen trygghet att vara såhär sjuk, det är fruktansvärt, att inget blir bättre och att barnen förlorar sin mamma. Väntar varje dag på att må bättre men det kommer bara inte
så nej, ingen trygghet alls. Bara en längtan tillbaka till ett barn, för då var jag frisk
Anonym (k) skrev 2021-06-05 21:56:53 följande:
Om du inte fick ut nåt av dig så hade du ju inte redan bestämt dig för att det är så här det ska vara resten av livet. Säger inte att du tycker det är roligt.
Men det lite som de här på tv-n som väger ca 300 kg och är sängliggande...
De mår skit och allt är pest och pina, men de vill ändå inte förändra nåt egentligen för att sjukdomen/vikten blir en trygghet i sig. Du har liksom ställt in dig på att det här är ditt och dina flickors liv nu, det tycker jag är så märkligt och påminner om detta.
Du upprepar bara att du är sjuk och vill inte ta in några tips, som t.ex. ha en flicka i taget. Nä andra barnet ska bara bort, det är din fantasivärld som du faktiskt väljer att vara kvar i.
Jag känner så för det blir inte bättre, bara sämre, trots att jag tar de mediciner dom ordinerar, blir bara tröttare och mer deprimerad för varje dag
och därför blir sorgen över barnen större, att jag ältar mig tillbaka till när jag var frisk och hade min enda dotter
jag kan liksom inte sluta för det är sådan sorg! innan du skrev har ingen skrivit om att ha ett barn i taget. Det är ju långt bort nu men känns meningslöst oavsett, när jag bara ville ha ett till barn
känns som sagt att då orkade jag kämpa, för henne, men nu kan jag inte det, då jag bara känner att jag KAN inte ha två barn, och får ju inte bara vara mamma till ett barn, en mamma skrev tidigare att hon fick ett till, men klarade inte av det och lämnade bort det, det finns ju mammor som inte mäktar med två barn, och precis det jag var rädd för, eller int beredd på, var just att kärleken till 1:an blev så påverkad, ville bara ha henne att älska och känner inget för 2:an, men om ngt alternativ i framtiden så är det ju att ha ett barn i taget då, varannan helg
har en vän vars mamma t barnen blev sjuk, hon kom aldrig tillbaka, han fick uppfostra dom själv, antar det gick bra det med
det sorgliga är att ECT:n förstörde nog mer än väntat, hela min person blev förändrad, mer känslokall och avstängd, och mer deprimerad än jag var innan den.