Wqyu skrev 2021-07-03 22:39:18 följande:
Vet inte när jag blev såhär oteknisk men hittar inte hur jag svarar på ett specifikt meddelande utan bara i tråden. Håller tummarna för era ultraljud! :) Skönt med någon som är expert på just ultraljud.
Hur tänker ni med kosten bortsett från det som är tydligt att man ska undvika? Äter ni till exempel socker? Tar ni kosttillskott? Man vill ju så gärna göra allt rätt men det är inte helt lätt känner jag.
Hela gränssnittet är lite svåröverskådligt här tycker jag. Men för att svara så finns det en "citera"-knapp i överkanten av inläggen :)
Jag äter ungefär som vanligt, men har varit lite försiktigare med vissa "konstgjorda" rätter som jag äter ofta annars, typ snabbnudlar och sånt som kanske inte har så mycket näring och speciellt sånt som värms i plastförpackningar i micron. Vi försöker laga själva lite mer än annars. Jag är vegetarian, så det är inte så mycket att undvika utom vissa ostar tror jag, Snarare är det som är svårt för mig att se till att jag får tillräckligt järn och så. Äter järntabletter nu, och omega 3 från algolja + folsyra.
Jag har överhuvudtaget haft rätt så dålig aptit redan från start, så jag satsar på att äta ofta men små portioner för att inte må illa. Det blir mycket frukt, bär och nötter för det kan jag äta utan problem. Popcorn har jag ätit som en galning (känns som att det är bra för magen, underligt nog!) Jag tror ju egentligen det är bra att inte vara allt för petig och hård mot sig själv. Många får ju speciella saker de vill äta eller inte kan äta, och det viktigaste är väl ändå att få i sig energi och näring, försöker jag tänka. Man ska ju orka länge. Men det är lätt att bli så orolig för allt.
Hur är det för dig?