• Liisa21

Vilket flicknamn är finast?

Lillasyster heter Alice : )

Tar jätte gärna emot andra förslag också.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket flicknamn är finast?
  • Sniki

Av dessa tycker jag lilly, men jag gillar kombinationen Lily-Rose bättre :)

• Liisa21
    Anonym (Rut) skrev 2021-05-19 23:14:26 följande:

Clamydia är rätt fint oxå!

Otroligt fint! Något du eller ditt barn troligtvis heter.
  • trollhona
    Liisa21 skrev 2021-05-19 22:44:13 följande:
    Ja det är så svårt . Jag har lättare med pojknamn. Vad har ni för förslag.

Namn jag gillar som mannen inte är lika på är Olivia , Alma, Freja och Wilma . Så jobbigt när man inte tycker lika haha .
    Maja är det namn av era förslag som jag tycker passar bäst, de hör till samma klass. Hedda är också fint men inte lika fint.
    Luna, Lilly och Charlie uppfattar jag som malplacerade om inte en förälder har utländskt ursprung.

Signe tänker jag spontant skulle passa, äldre stil och klingar fint med systerns namn.

Övriga namnförslag i samma anda:
    Alva
    Mathilda
    Amelia
    Svea
    Rigmor
    Cornelia
  • trollhona
    Anonym (Lilly) skrev 2021-05-19 20:38:46 följande:

Min dotter heter Lilly så det är mitt favoritnamn. Vi försöker också komma på ett namn till en lillasyster. Det är svårt?

Daisy
  • fluu

Av era förslag så föredrar jag Hedda. Rejält även om det är lite väl smeknamnigt för min smak. Maja och Lilly är också okej.

Några förslag:

Klara, Ilse, Irma, Juni/Junia, Malva, Cleo, Essy, Edith, Franka, Alvina, Vera, Tove, Säga, Nora.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    fluu skrev 2021-05-20 17:26:51 följande:

Av era förslag så föredrar jag Hedda. Rejält även om det är lite väl smeknamnigt för min smak. Maja och Lilly är också okej.

Några förslag:

Klara, Ilse, Irma, Juni/Junia, Malva, Cleo, Essy, Edith, Franka, Alvina, Vera, Tove, Säga, Nora.

*Saga
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Liisa21
    fluu skrev 2021-05-20 17:26:51 följande:

Några förslag:

Åh Vera är fint. Mannen tok vägrar dock .
  • Anonym (Lilly)
    Liisa21 skrev 2021-05-19 22:44:13 följande:

Ja det är så svårt . Jag har lättare med pojknamn. Vad har ni för förslag.

Namn jag gillar som mannen inte är lika på är Olivia , Alma, Freja och Wilma . Så jobbigt när man inte tycker lika haha .

Oj, det var inte meningen att avsluta mitt förra inlägg med ett frågetecken.

Alma har vi också funderat på. Annars gillar vi Sigrid, Astrid, Signe och Iris. Svea har vi funderat på också, då Sven finns i bådas släkter.
  • mari123

Det absolut SISTA namnet jag skulle ge till en liten dotter är CHARLIE! Säkert käckt och inne bland kändisar i dessa tider när vi ska vara så moderna och "könsöverskridande".....eller "kön" förresten......SÅ 1980. Är det ngt det finns gott om så är det vackra flicknamn. Jag kan ge 100 förslag på ett bräde! Jag skulle inte ens välja namnet Charlie till en pojke. 

• Anonym (Lilly)
    mari123 skrev 2021-05-22 07:29:43 följande:

Det absolut SISTA namnet jag skulle ge till en liten dotter är CHARLIE! Säkert käckt och inne bland kändisar i dessa tider när vi ska vara så moderna och "könsöverskridande".....eller "kön" förresten......SÅ 1980. Är det ngt det finns gott om så är det vackra flicknamn. Jag kan ge 100 förslag på ett bräde! Jag skulle inte ens välja namnet Charlie till en pojke. 

Du måste bära på så mycket inre aggressioner. Är det bara här du får utlopp för dem?

Jag skulle så gärna vilja veta vad du är för typ av person IRL.
Svar på tråden Vilket flicknamn är finast?