Inlägg från: Anonym (Lilly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilly)

Vilket flicknamn är finast?

Min dotter heter Lilly så det är mitt favoritnamn. Vi försöker också komma på ett namn till en lillasyster. Det är svårt?

• Anonym (Lilly)
    Liisa21 skrev 2021-05-19 22:44:13 följande:

Ja det är så svårt . Jag har lättare med pojknamn. Vad har ni för förslag.

Namn jag gillar som mannen inte är lika på är Olivia , Alma, Freja och Wilma . Så jobbigt när man inte tycker lika haha .

Oj, det var inte meningen att avsluta mitt förra inlägg med ett frågetecken.

Alma har vi också funderat på. Annars gillar vi Sigrid, Astrid, Signe och Iris. Svea har vi funderat på också, då Sven finns i bådas släkter.
  • Anonym (Lilly)
    mari123 skrev 2021-05-22 07:29:43 följande:

Det absolut SISTA namnet jag skulle ge till en liten dotter är CHARLIE! Säkert käckt och inne bland kändisar i dessa tider när vi ska vara så moderna och "könsöverskridande".....eller "kön" förresten......SÅ 1980. Är det ngt det finns gott om så är det vackra flicknamn. Jag kan ge 100 förslag på ett bräde! Jag skulle inte ens välja namnet Charlie till en pojke. 

Du måste bära på så mycket inre aggressioner. Är det bara här du får utlopp för dem?

Jag skulle så gärna vilja veta vad du är för typ av person IRL.
  • Anonym (Lilly)
    mari123 skrev 2021-05-22 07:55:13 följande:

"inre aggressioner"? Ja kanske. Jag gillar INTE namnet "Charlie" på vare sig pojke eller flicka och framför allt INTE på en flicka! Är det aggressivt?

Versaler och utropstecken tolkas lätt som aggressivt, liksom att tokdissa ett namn istället för att svara på frågan och föreslå ett namn som du tycker är fint.

Jag ser dessutom liknande inlägg från dig i andra trådar, vilket får mig att undra hur du egentligen mår.
Svar på tråden Vilket flicknamn är finast?