Vilket flicknamn är finast?
Lillasyster heter Alice : )
Tar jätte gärna emot andra förslag också.
Lillasyster heter Alice : )
Tar jätte gärna emot andra förslag också.
"inre aggressioner"? Ja kanske. Jag gillar INTE namnet "Charlie" på vare sig pojke eller flicka och framför allt INTE på en flicka! Är det aggressivt?
Lilly är det enda som över huvudtaget skulle kunna komma i fråga.
De andra namnen är namn jag snarare tycker är fula, speciellt Hedda och Charlie. Charlie är, för mig, dessutom ett pojknamn.
Vet en som har en dotter som heter Charlie, jag är bekant med detta barns mormor. När hon berättade om detta barn trodde jag faktiskt ganska länge att det var en pojke!
Som min anonyma signatur heter, Laura, hade jag valt det.
Sen har jag ett namn till, men det är ett unikt släktnamn så det väljer jag att inte ens nämna här.
Lilly och Maja tycker jag är finast av dem, röstade på Lilly.
Andra förslag: Alma, Astrid, Emilia, Hanna, Clara, Stella, Selma, Sabina, Jasmine Elisa, Signe, Siri, Irma, Ellinor, Nadine, Nanna, Lina, Jessica etc
Lilly är finast men jag tycker Lilja är fint med.
Andra namn:
Annie
Caisa
Fredrika
Carla
Sigrid
Agnes
Augusta
Lotta
Maj
Tova
Disa
Daga
Harriet
Cecilia
Aline
Hedvig
Snälla. Alma!
Luna var fint resten gillade jag inte alls faktiskt.
Snälla. Alma!
Alma är fint : )
Karln är inte lika på. Strider om Alma och Olivia just nu haha
Jag röstade på Maja. Lilly kommer två. Både är fina namn och klart feminina.
Hedda är väl ok men jag hade nog föredragit Edith.
Luna - nja, det låter för flummigt jämfört med det klassiska Alice.
Charlie - det låter för unisex jämfört med det feminina Alice. Dessutom precis samma vokaler A - I.
Egna förslag: Alice och Clara. Alice och Molly. Alice och Siri. Alice och Ingrid. Alice och Julia.
Tack för förslag : )
Vi har pratat om Molly men då tycker mannen att Lilly låter mer som eh flicknamn än vad Molly gör.
Klara är fint men mannen gillar det inte.
Jag röstade på Maja. Lilly kommer två. Både är fina namn och klart feminina.
Hedda är väl ok men jag hade nog föredragit Edith.
Luna - nja, det låter för flummigt jämfört med det klassiska Alice.
Charlie - det låter för unisex jämfört med det feminina Alice. Dessutom precis samma vokaler A - I.
Egna förslag: Alice och Clara. Alice och Molly. Alice och Siri. Alice och Ingrid. Alice och Julia.