• Liisa21

Vilket flicknamn är finast?

Lillasyster heter Alice : )

Tar jätte gärna emot andra förslag också.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket flicknamn är finast?
  • mari123
    Anonym (Lilly) skrev 2021-05-22 07:47:32 följande:
    Du måste bära på så mycket inre aggressioner. Är det bara här du får utlopp för dem?

Jag skulle så gärna vilja veta vad du är för typ av person IRL.
    "inre aggressioner"? Ja kanske. Jag gillar INTE namnet "Charlie" på vare sig pojke eller flicka och framför allt INTE på en flicka! Är det aggressivt?
  • Anonym (Lilly)
    mari123 skrev 2021-05-22 07:55:13 följande:

"inre aggressioner"? Ja kanske. Jag gillar INTE namnet "Charlie" på vare sig pojke eller flicka och framför allt INTE på en flicka! Är det aggressivt?

Versaler och utropstecken tolkas lätt som aggressivt, liksom att tokdissa ett namn istället för att svara på frågan och föreslå ett namn som du tycker är fint.

Jag ser dessutom liknande inlägg från dig i andra trådar, vilket får mig att undra hur du egentligen mår.
  • mari123
    Anonym (Lilly) skrev 2021-05-22 08:55:17 följande:
    Versaler och utropstecken tolkas lätt som aggressivt, liksom att tokdissa ett namn istället för att svara på frågan och föreslå ett namn som du tycker är fint.

Jag ser dessutom liknande inlägg från dig i andra trådar, vilket får mig att undra hur du egentligen mår.
    Okej! Tack för omtanken(?) Jag mår bra Jag använder versaler när jag vill BETONA ord. Kan kanske se aggressivt ut? Jag kommer inte med förslag på flicknamn för det finns TUSEN (versaler igen) vackra så det är meningslöst att rabbla. (MEN! be mig om tio fina pojknamn och jag går bet)
  • Anonym (Laura)

Lilly är det enda som över huvudtaget skulle kunna komma i fråga. 
    De andra namnen är namn jag snarare tycker är fula, speciellt Hedda och Charlie. Charlie är, för mig, dessutom ett pojknamn.

Vet en som har en dotter som heter Charlie, jag är bekant med detta barns mormor. När hon berättade om detta barn trodde jag faktiskt ganska länge att det var en pojke!

Som min anonyma signatur heter, Laura, hade jag valt det. 
    Sen har jag ett namn till, men det är ett unikt släktnamn så det väljer jag att inte ens nämna här.

• Nimzay

Lilly och Maja tycker jag är finast av dem, röstade på Lilly.

Andra förslag: Alma, Astrid, Emilia, Hanna, Clara, Stella, Selma, Sabina, Jasmine Elisa, Signe, Siri, Irma, Ellinor, Nadine, Nanna, Lina, Jessica etc

• Anonym (hejsan)

Lilly är finast men jag tycker Lilja är fint med.

Andra namn:
    Annie
    Caisa
    Fredrika
    Carla
    Sigrid
    Agnes
    Augusta
    Lotta
    Maj
    Tova
    Disa
    Daga
    Harriet
    Cecilia
    Aline
    Hedvig

• Anonym (Luna)

Luna var fint resten gillade jag inte alls faktiskt.

• Liisa21
    Anonym (Alma) skrev 2021-05-23 11:38:54 följande:

Snälla. Alma!

Alma är fint : )

Karln är inte lika på. Strider om Alma och Olivia just nu haha
  • Anonym (Alma)
    Liisa21 skrev 2021-05-24 10:06:59 följande:

Alma är fint : )

Karln är inte lika på. Strider om Alma och Olivia just nu haha

Olivia, nej. Be honom lyssna på mig.
  • Xenia

Jag röstade på Maja. Lilly kommer två. Både är fina namn och klart feminina.

Hedda är väl ok men jag hade nog föredragit Edith.

Luna - nja, det låter för flummigt jämfört med det klassiska Alice.

Charlie - det låter för unisex jämfört med det feminina Alice. Dessutom precis samma vokaler A - I.

Egna förslag: Alice och Clara. Alice och Molly. Alice och Siri. Alice och Ingrid. Alice och Julia.

• Liisa21

Tack för förslag : )

Vi har pratat om Molly men då tycker mannen att Lilly låter mer som eh flicknamn än vad Molly gör.

Klara är fint men mannen gillar det inte.

Xenia skrev 2021-05-30 00:18:56 följande:

Jag röstade på Maja. Lilly kommer två. Både är fina namn och klart feminina.

Hedda är väl ok men jag hade nog föredragit Edith.

Luna - nja, det låter för flummigt jämfört med det klassiska Alice.

Charlie - det låter för unisex jämfört med det feminina Alice. Dessutom precis samma vokaler A - I.

Egna förslag: Alice och Clara. Alice och Molly. Alice och Siri. Alice och Ingrid. Alice och Julia.

Svar på tråden Vilket flicknamn är finast?