• Anonym (whatiswrongwiththisguy)

Män som tror att man är intresserad bara för

att man är glad, social och trevlig. Är du också trött på dom?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män som tror att man är intresserad bara för
  • Anonym (.)
    Anonym (olika) skrev 2021-05-12 23:12:53 följande:
    Varför behöver inte kvinnor lära sig att ta ett nej?

Nu läser du in saker i texten som inte alls står där. Eftersom trådstarten handlar om män som visar intresse för kvinnor så är det den specifika situationen som diskuteras i tråden. Det betyder inte att det inte finns andra situationer där människor behöver lära sig att ta ett nej.
  • Anonym (Vift)

Intressant fråga. Jag råkar inte ut för det här men har en kompis som lider av att såväl män som kvinnor faller för henne och tror att hon är intresserad. Själv tycker hon att hon är just glad och trevlig, men jag som ser det utifrån ser att hon flirtar med typ alla. Inte medvetet, men hennes grundbeteende är det som vi andra har när vi flirtar. Skrattar mycket, lång ögonkontakt, lutar sig fram mot osv. Inte sexigt eller våpigt utan just intresserat. Hon är genuint intresserad av människor. Men det ser ut som flirt.

• Anonym (Ann)
    Anonym (olika) skrev 2021-05-12 23:12:53 följande:

Varför behöver inte kvinnor lära sig att ta ett nej? Enligt min erfarenhet är man både bög och äcklig om man tackar nej. Jag har fru och två barn hemma.

1. De flesta kvinnor klarar av att ta ett nej. Trist om det finns de som inte gör det. Finns män som inte kan ta nej heller för övrigt. Ett nej ska man kunna ta oavsett kön.

2. Off topic här.
  • Anonym (QQ)
    Anonym (Ann) skrev 2021-05-12 14:29:22 följande:
    Nej du har inte svarat på mina frågor. Du nämnde ett specifikt fall under vissa omständigheter med dig som frågade. Jag frågade om en allmän situation när en godtycklig kille blir intresserad av en tjej.

När du svarat på det allmänna fallet och inte ditt fall ska ska du få svar på din fega som är förvånansvärt lättbesvarad.
    Anonym (Ann) skrev 2021-05-12 14:31:38 följande:
    Och glöm heller inte bort att svara på varför du ignorerar alla svar som kvinnor gett i denna tråd.

Bra där Ann, tror han blev svarslös.
  • Anonym (Dr No)
    Anonym (Vift) skrev 2021-05-13 07:25:33 följande:

Intressant fråga. Jag råkar inte ut för det här men har en kompis som lider av att såväl män som kvinnor faller för henne och tror att hon är intresserad. Själv tycker hon att hon är just glad och trevlig, men jag som ser det utifrån ser att hon flirtar med typ alla. Inte medvetet, men hennes grundbeteende är det som vi andra har när vi flirtar. Skrattar mycket, lång ögonkontakt, lutar sig fram mot osv. Inte sexigt eller våpigt utan just intresserat. Hon är genuint intresserad av människor. Men det ser ut som flirt.

Sen finns det kvinnor som medvetet beter sig flirtigt, bara för att locka, men egentligen inte intresserade av nåt. Inte helt ovanligt detta fenomen.

Dem lär man sig känna igen rätt snart. De klär sig utmanande, har ofta rejält dekolletage, överdriver nästan alltid.
  • Anonym (Vift)
    Anonym (Dr No) skrev 2021-05-13 11:27:37 följande:

Sen finns det kvinnor som medvetet beter sig flirtigt, bara för att locka, men egentligen inte intresserade av nåt. Inte helt ovanligt detta fenomen.

Dem lär man sig känna igen rätt snart. De klär sig utmanande, har ofta rejält dekolletage, överdriver nästan alltid.

Min väninna tillhör definitivt inte den gruppen.
  • Anonym (K)
    Anonym (Dr No) skrev 2021-05-13 11:27:37 följande:

Visst kan man tycka att de är lockande och vackra att se på men berör mig inte så jag får känslor (och självfallet så finns det undantag). Gillar mycket mer de som är lite blyga, tittar i ögonen och man ser att de är intresserade men viker blygt undan blicken med ett litet leende
  • Anonym (Dr No)
    Anonym (K) skrev 2021-05-13 11:47:39 följande:
    Visst kan man tycka att de är lockande och vackra att se på men berör mig inte så jag får känslor (och självfallet så finns det undantag). Gillar mycket mer de som är lite blyga, tittar i ögonen och man ser att de är intresserade men viker blygt undan blicken med ett litet leende
    Du menar att du gillar dem som SPELAR blyga/pryda :)
  • Anonym (tydlig)
    Anonym (whatiswrongwiththisguy) skrev 2021-05-12 07:42:56 följande:
    Kvinnor använder subtila signaler. Om hon tittar på dig, så har hon tagit första steget. Det är upp till dig som man att veta om hon är intresserad eller inte.
    Hon väntade, men inget hände.
    Eh, nej, inte om man är extrovert.

Jag kan snacka privat med dig på en tjänsteresa, svepa tre drinkar, dansa salsa och skaka loss, ta på din arm eller boxa på dig lite på skoj om du säger nåt dumt och det betyder bara att jag uppskattar dig som person, inte att jag nödvändigtvis vill ligga med dig, om jag är upptagen.

Min idé om att ta initativ är att ta taxi hem till dig i bara kappa och underkläder och flasha när du öppnar dörren.

(Och de män som inte fattar vinken då vet jag inte vad man ska göra med faktiskt.)
  • Överste Senap
    Anonym (QQ) skrev 2021-05-13 10:28:12 följande:

Bra där Ann, tror han blev svarslös.

Jag ser också fram emot att höra ts svar. Men misstänker att man får vänta förgäves. Gissar att han övergått till att trycka tummen ned istället för att behöva svara. (Kommer säkert även för detta)
  • Anonym (K)
    Anonym (Dr No) skrev 2021-05-13 12:16:48 följande:

Du menar att du gillar dem som SPELAR blyga/pryda :)

Jo men hellre det än någon som hänger på en som silvertejp. Gillar hon som är lite svårflörtad och jag får anstränga mig lite för att "få" henne men ändå visar någon slags intresse
  • Anonym (Dr No)
    Anonym (K) skrev 2021-05-13 20:33:03 följande:
    Jo men hellre det än någon som hänger på en som silvertejp. Gillar hon som är lite svårflörtad och jag får anstränga mig lite för att "få" henne men ändå visar någon slags intresse
    Alla har vi våra fäblesser.
  • Anonym (WQ)
    Anonym (whatiswrongwiththisguy) skrev 2021-05-12 07:42:56 följande:

Kvinnor använder subtila signaler. Om hon tittar på dig, så har hon tagit första steget. Det är upp till dig som man att veta om hon är intresserad eller inte.

Hon väntade, men inget hände.

Hur många killar får inte du ögonkontakt med på en utekväll?

Är alla dessa ett täcken på invit så förstår jag att du tycker det är jobbigt att så många män kommer fram.

Du låter som en sån klassisk brud som anser att bara män du finner intressanta är värdiga att flörta med dig, resten borde fatta att dom inte är värdiga dig och att du bara är trevlig.
  • Anonym (whatiswrongwiththisguy)
    Anonym (WQ) skrev 2021-05-17 08:49:08 följande:
    Hur många killar får inte du ögonkontakt med på en utekväll?

Är alla dessa ett täcken på invit så förstår jag att du tycker det är jobbigt att så många män kommer fram.

Du låter som en sån klassisk brud som anser att bara män du finner intressanta är värdiga att flörta med dig, resten borde fatta att dom inte är värdiga dig och att du bara är trevlig.
    Längesen jag var ute nu.
    Faktiskt ingen man som kom fram (kanske hade varit trevligt, om det var rätt man)
    Jag är ingen brud, men jag har ofta sett att normala och sociala män har lärt sig att läsa av kvinnors signaler. Och att kvinnor tar första steget när hon tittar på en man.
Svar på tråden Män som tror att man är intresserad bara för