Inlägg från: Anonym (whatiswrongwiththisguy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (whatiswrongwiththisguy)

Män som tror att man är intresserad bara för

att man är glad, social och trevlig. Är du också trött på dom?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män som tror att man är intresserad bara för
    Anonym (Dr No) skrev 2021-05-12 00:38:23 följande:

Extroverta kvinnor som alltid är glada och trevliga, mot alla, är svårtolkade.

För ett tag sen fick jag höra av en ex-kollega (kvinna), att en annan kvinna som också jobbade där då, hade varit dökär i mig under flera år. Hon hade "väntat" på mig men till slut blev hon ihop med en annan man och flyttade från stan, och blev på smällen direkt.

Det hade inte jag fattat alls. Visst var hon trevlig, charmig, glad, o.s.v., men det tyckte jag hon var mot alla.

Sen jag fick höra detta har jag förstått vissa saker som jag inte begrep alls då när det begav sig.

Kuriöst!

Normala och sociala män har lärt sig att läsa av kvinnors signaler, har jag läst här på FL.
    Anonym (Dr No) skrev 2021-05-12 00:38:23 följande:

Extroverta kvinnor som alltid är glada och trevliga, mot alla, är svårtolkade.

För ett tag sen fick jag höra av en ex-kollega (kvinna), att en annan kvinna som också jobbade där då, hade varit dökär i mig under flera år. Hon hade "väntat" på mig men till slut blev hon ihop med en annan man och flyttade från stan, och blev på smällen direkt.

Kvinnor använder subtila signaler. Om hon tittar på dig, så har hon tagit första steget. Det är upp till dig som man att veta om hon är intresserad eller inte.
    Hon väntade, men inget hände.
    Anonym (ensam) skrev 2021-05-12 03:01:23 följande:
    De enda kvinnor som är glada, sociala och trevliga mot mig är de som jobbar inom serviceyrken. Jag vet att de har betalt men det känns trevligt ändå :)
    Finns en del sura också. På sommaren märker man skillnad, med nya kassörskor på ICA. Unga, glada, fulla av energi Solig
    Anonym (Dr No) skrev 2021-05-12 10:00:17 följande:
    Å fan! Så enligt FL är jag vare sig normal eller social då? Dömd!

Fast det ligger nog nåt i det. Har aldrig varit speciellt 'socialt kompetent'. Är helt medveten om det. I grunden kommer det sig nog av att jag skiter i om folk gillar mig eller ej.

Men somliga gör det iaf. Den kvinna jag lever mig sedan några år: Det var definitivt hon som tog initiativet och gjorde så att jag inte kunde värja mig. Det är jag idag mycket lycklig över.
    Det är inte jag heller. Jag har haft fel ibland när det gäller kvinnor, så jag är inte normal.

Jag förstår det. Måste vara underbart att haft sån tur Solig
    Men det har jag också läst här på FL. De flesta hittar nån, och gör man inte det, så har det inget med otur att göra. Då är det nåt som är fel och onormalt.
    Anonym (K) skrev 2021-05-12 10:27:48 följande:

Undrar om det här med att läsa av varandra har mycket med att göra med att vi borde träffas mer irl? Vi är världsmästare på att använda mobilen och söka kontakt och göra fina bilder för att attrahera, kan tänka efter lite innan man svarar på meddelanden osv. Men när vi hamnar öga mot öga så fattar vi inte hur man gör med den där levande tvåbenta varelsen framför oss.

Tänk förut när man träffades på fritiden, på lilla affären i byn, på logdansen, på ungdomsgårdar, i föreningsliv osv. Ungdomar som går i skolan har ju fördel att träffas där men hur gör man när man blir äldre?

Visst det här är ganska generellt men vad tror ni, är det så?

Efter vad jag kan förstå så tar kvinnor första steget om hon tittar på en man.
    Kan han inte avgöra om hon är intresserad eller inte, så måste han lära sig det. För det gör dom flesta normala och sociala män.
    Anonym (Dr No) skrev 2021-05-12 10:42:17 följande:
    Tror jag inte. Kvinnor och män har alltid haft att svårt att förstå varandra. Läs t.ex. Ovidius
    Inte enligt majoriteten på FL. De flesta normala och sociala män har inga problem att förstå kvinnor. Inte heller att läsa kvinnors signaler. Det är sånt man lär sig.
    Anonym (Normalt) skrev 2021-05-12 10:54:17 följande:
    Så är det nog absolut. Jag tror det här kommer att bli ett ökande problem i framtiden, att vi inte klarar av att läsa varandras signaler. Och när män får höra att om de agerar på vad de tror är signaler, så är de mest tröttsamma - ja då kommer allt fler män att kapitulera helt och liksom Dr No skriver börja ignorera alla signaler. Och kvinnor kommer att fortsätta klaga på att män antingen tar initiativ när kvinnan inte vill det, alternativt inte tar initiativ alls. Oavsett vilket så gör de alltid fel.
    Ja, män inbillar sig så mycket, och kvinnor är trötta på att dom inte får vara ifred.

De flesta har svarat att man märker om hon är intresserad. Och gör man inte det, eller feltolkar, så har man problem.

Pinnen2 skrev 2021-05-12 12:52:03 följande:
    Jag är usel på att känna av sådant. Men om jag feltolkar är det väl bara mitt problem och inte hennes?
    Hon måste tacka nej till killar hon inte tänder på och det är ett problem. Killar måste lära sig att veta vilka han har chans på.
    Pinnen2 skrev 2021-05-12 13:17:00 följande:
    Ser inte det är hennes problem så länge man accepterar att hon sagt nej. Annars är det ett problem. Har aldrig upplevt att någon haft andra problem än att de fått tacka nej men det hör ju till. Alla får väl nej ibland i alla fall. De flesta åtminstone. Det finns väl inga som med 100% säkerhet vet att man får ett ja bara för att man frågar, det finns väl miljoner anledningar till varför man tackar nej.
    Hon känner sig taskig. Killar som tror en massa bara för att hon är glad och trevlig, är jobbiga för tjejer.
    Så det blir problem för tjejer också.
    Anonym (Ann) skrev 2021-05-12 14:03:10 följande:
    Struntprat! Pinnen har helt rätt. Så länge killen respekterar ett Nej är det inget problem. Ditt resonemang innehåller så många logiska kullerbyttor att man baxnar. Ingen vet att man får ett ja när man frågar. Hur skulle man kunna veta det? Hur ska killen veta att hon ev skulle kunna vara intresserad? Hur ska han veta att hon inte redan är upptagen? Hur ska han veta att hon inte är lesbisk? Hur ska han veta att hon kanske inte är intresserad av att träffa någon alls av gud vet vilken anledning ? Om du tänker fortsätta envisas med att killen ska förstå det förväntar jag mig svar på dessa frågor. Tydliga sådana.

Det kan finnas enstaka tjejer som tycker det är jobbigt om de måste säga nej men för de flesta är det inget problem utan något man som vuxen förväntas kunna hantera. Det ingår i vuxenlivet att veta hur man ska agera om någon blir intresserad av en. Så länge killen fattar att ett nej betyder nej är det i regel inga som helst problem att han frågar om han är intresserad.
    Självklart så ska killen respektera ett nej. Det behöver vi inte ens diskutera.

Men de flesta normala och sociala killar har lärt sig att läsa tjejers signaler, känna av om det finns kemi, om hon är intresserad eller inte.
    De flesta killar har lärt sig det.
    Det kan finnas enstaka tjejer som tycker det är jobbigt om de måste säga nej men för de flesta är det inget problem utan något man som vuxen förväntas kunna hantera. Det ingår i vuxenlivet att veta hur man ska agera om någon blir intresserad av en. Så länge killen fattar att ett nej betyder nej är det i regel inga som helst problem att han frågar om han är intresserad.
    Enstaka? Nej, det är vanligt att tjejer tycker det är jobbigt med killar som tror att dom är intresserade. Kan inte en tjej få vara glad och social, utan att hon måste värja sig från ovälkomna närmanden?
    Struntprat! Pinnen har helt rätt. Så länge killen respekterar ett Nej är det inget problem. Ditt resonemang innehåller så många logiska kullerbyttor att man baxnar. Ingen vet att man får ett ja när man frågar. Hur skulle man kunna veta det? Hur ska killen veta att hon ev skulle kunna vara intresserad? Hur ska han veta att hon inte redan är upptagen? Hur ska han veta att hon inte är lesbisk? Hur ska han veta att hon kanske inte är intresserad av att träffa någon alls av gud vet vilken anledning ? Om du tänker fortsätta envisas med att killen ska förstå det förväntar jag mig svar på dessa frågor. Tydliga sådana.

När jag kallade mig kaffedraken så skrev jag om en tjej som jag var kär i hon var 24. 20 år yngre. Jag trodde att hon var intresserad, men jag visste inte.
    Alla här visste att hon inte var intresserad. Min syster också, som jag berättade detta för.
    Jag visste att hon var singel.
    Jag tror inte hon är lesbisk, hon hade varit ihop med killar.
    Jag visste inte om hon var nöjd som singel då, eller ville träffa nån.
    Nu har jag svarat på dina frågor.
    Anonym (Ann) skrev 2021-05-12 14:14:22 följande:
    Varför svarar du inte på de frågor du fick?

Och varför ignorerar du alla svar som kvinnor gett dig i tråden?
    Nu ska jag fråga dig lite. Om man inte kan veta om man får ja, eller om nån är intresserad, hur kunde alla andra veta att jag skulle få nej, och att hon inte var intresserad?
    Anonym (WQ) skrev 2021-05-17 08:49:08 följande:
    Hur många killar får inte du ögonkontakt med på en utekväll?

Är alla dessa ett täcken på invit så förstår jag att du tycker det är jobbigt att så många män kommer fram.

Du låter som en sån klassisk brud som anser att bara män du finner intressanta är värdiga att flörta med dig, resten borde fatta att dom inte är värdiga dig och att du bara är trevlig.
    Längesen jag var ute nu.
    Faktiskt ingen man som kom fram (kanske hade varit trevligt, om det var rätt man)
    Jag är ingen brud, men jag har ofta sett att normala och sociala män har lärt sig att läsa av kvinnors signaler. Och att kvinnor tar första steget när hon tittar på en man.
Svar på tråden Män som tror att man är intresserad bara för