• EpicF

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Anonym (Moa) skrev 2021-07-07 21:06:54 följande:

Äldre personer som har förmyndare?

Det är ju inget konstigt.

Men det var inte det du skrev du skrev i stort sett att vi i Sverige har tvångsvaccinerat äldre.

Du kan inte hålla på och skriva såna osanningar.

Det är tvångsvaccinering om man inte frågar personen först. I vissa fall med äldre är det en gråzon.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-07-07 20:04:06 följande:

Jo, de som tagit vaccinet har vågat ta det.

Vi har inte tvångsvaccinering i Sverige, men ditt påstående om det är intressant. Länka gärna till källa på det.

Det vet vi inte. Vet vet enbart att de har tagit vaccinet, det är det som framgår av statistiken.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-07 21:45:27 följande:

Ingen gråzon, det har du berätta för oss otroligt många ggr.

Jag berättade just att var en gråzon.

Ja, de har alla vågat = självförklarande.

Jaha, och bar i statistiken står det?

Avlendon saknar betydelse för patienten.

Mekanisk lunga är mekanisk lunga som syresätter blodet när lungor är kaputt som för denna patienten.

Givetvis har de mer verktyg i lådan.

Ja, man medicinerar en COVID-19 patient och med de mediciner man har som kan hjälpa.

Självklart och behöver inte ens nämnas för en sån patient.

De som tagit vaccinet har vågat, finns inget värde i nått annat.

Du vet alltså inte vad alvedon är för läkemedel? Hade du inte kunnat sagt det från början så hade jag förklarat för dig tidigare. Alvedon är febernedsättande och smärtstillande. Har allra högsta grad betydelse för patienten och patienterna.

Du vet inte vad en mekanisk lunga är, eller snarare vad det innebär och är för begrepp. Borde jag egentligen förstått eftersom du inte ens vet vad alvedon är. En mekanisk lunga/ventilationshjälpmedel fungerar dock inte när lungorna är helt kaputt. Då hjälper enbart en lungtransplantation.

Man ger läkemedel mot symtomen som kan uppstå vid en covid-19. Exempel smärtor, huvudvärk, feber, kroppsvärme, respirationsprolem etc. Man har dock prövat med tuberkulosmedisin som om jag inte tar fel, hade en liten effekt. Man har testat antivirala läkemedel och Dexametazon, dessa två är godkända läkemedel mot covid-19. Och har haft effekt. Man diskuterade också om att testa molnupiravir, som är ett bredspektrum antiviralt läkemedel efter påsk. Om det har testats vet jag inte.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-07-07 21:54:23 följande:

Kan du vara vänlig att ge en källa på att vi i Sverige vaccinerar personer utan att fråga dem först?

Bara ta dig en titt i äldrevården så får du se hur mycket vi egentligen gör utan att fråga först. Men det tillhör gråzoner.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-07-08 06:24:09 följande:

Pratar du generellt om mediciner nu eller bara vaccin?

Vad är det som är grå-zoner i Sverige i äldrevården?

Du får ju tala ur skägget!

Du kan inte bara antyda att vi tvångsvaccinerar äldre i Sverige utan att ha några som helst belägg för det.

Eller ska du ändra det till en "åsikt nu". Då kan man tydligen skriva vad som helst.

Generellt om både mediciner och vacciner. Många äldre som inte tillfrågas om de vill ha vaccinet. Vi ger ändå. Det är inte tvångsvaccinering men det är i gråzone . Nej, det är ingen åsikt utan hur det går till.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-08 06:36:17 följande:

Ingen gråzon, vilket du själv upprepat hur många gånger som helst

Uppenbarligen har dessa vågat ta vaccinet, lycka till och påstå annat

Inget du skriver ändrar något för den patienten jag pratar om som dog pga bland annat av lungor som var kaputt m,ed sin COVID-19.

Vet faktiskt inte varför du tror det var man enda man gjorde, är det verkligen vad du tror IVA-personal, att de sätter på den mekaniska lungan och går hem?

För det är det vad du säger först, och sen tror du dig säga något nytt.

Och läkemedlen använder man efter situation, kanske du inte visste om det efter som du trodde man koppla in den mekaniska lungan och gick hem

BS

Och andra har förmyndare, och de har tappat sin rätt och göra egna beslut då de inte klarar det.

Vet du så lite och du som ropar D E T  ÄR  F R I V I L L I G T  så många gånger.

Det är ingen som vet vad epic menar, epic har ropat om frivillighet så länge, och nu ropar han att det inte är.

Verkar ha lite problem och veta vilket ben den ska stå på.

Av någon anledning upprör dessa vaccinationssiffror epic, siffrorna är inte till för det, utan siffrorna är till för och visa hur många som vågar ta vaccinet.

Och det finns inget runt det faktumet, så nu kommer du få sen en uppvisning i undanglidning som aldrig lämnar punkten frivilligt som är upprepat väldigt många gånger, bara titta tillbaka på tryck visa endast, så kommer du få se hur flitigt det är använt.

Dina inlägg är så meningslösa. Du vet inte vad en mekanisk lunga är, du vet inte hur man behandlar symtomen till de med covid-19, du har ingen aning om hur IVA-arbetet ser ut, du vet inte vad alvedon är, du tror att statetstik visar känslor och tyckande och du kak inte läsa en enkel text.

Nej, vaccinsiffrorna upprör mig inte på något sätt. De är bara helt irrelevanta.

Vaccinet är frivilligt. Många äldre (även andra med hjölp) dock blir faktiskt inte tillfrågade, vilket innebär att det är inom en gråzon. Inget ovanligt alls inom äldrevården.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-08 11:46:44 följande:

Inget du skriver ändrar något för denna patient, det är värt och notera.

Men en sak är säker, de kopplade inte upp patienten på den mekaniska lungan och sen gick hem.

Varför citerar du irrelevans för?

Jag kommer fortsätta berätta hur många som vågar vaccinera sig.

Vaccin är det frivilligt, det visste jag inte.

Och de under förmyndarskap, de har andra som tar beslut om dom, visste du inte det?

Det är värt och notera ingen källa på detta heller och alla som man aldrig frågar, låter som en fantasi åsikt igen.

De under förmyndarskap, de har andra som tar dessa beslut.

Visst du inte ens om det?

Jag har aldrig påstått att det ändrar något för din vän.

Förmyndarskap innebär dock inte att man tar beslut mot någons vilja.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-07-08 12:59:47 följande:

Precis. Du kan inte låta en dement person avgöra själv om de vill vaccineras. Min egen mamma var då redan så pass dement att hon inte känner igen sina egna barn, t.ex. Det är klart att man bara sa till henne att hon måste få den här vaccinationen. Dock hade hennes förmyndare/förvaltare varit inblandad. 

Vilket innebär att det är i gråzoner för tvångsvaccinering. Dock helt ok.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-07-08 13:07:49 följande:

Vi VET INTE om de som har tagit vaccinet har vågat ta det?  Vad är det för problem du har, för konkret tänkande? 

Om de har tagit vaccinet så måste de ju ha vågat ta det. Om inte, måste vi dra slutsatsen att någon annan måste ha tvingat dem. En tredje möjlighet finns nog inte. 

Statistiken säger enbart att folk har tagit vaccinet. Inte vad de känner, om de blivit övertalade eller om de egentligen vågar. Är det oklart för dig? Vet du inte vad statistiken visar?
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-07-08 13:44:28 följande:

Om det går till så på det demensboende där du jobbar så får du ta ditt ansvar och lex-maria-anämla det.

Eftersom det inte är fel enligt lagen så kommer man inte långt med någon lex Maria anmälan. Det är en gråzon och helt ok enligt lagen. Etiskt är det dock inte speciellt ok. Jobbar inte på demensboende längre.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?