klyban skrev 2021-07-07 21:45:27 följande:
Ingen gråzon, det har du berätta för oss otroligt många ggr.
Jag berättade just att var en gråzon.
Ja, de har alla vågat = självförklarande.
Jaha, och bar i statistiken står det?
Avlendon saknar betydelse för patienten.
Mekanisk lunga är mekanisk lunga som syresätter blodet när lungor är kaputt som för denna patienten.
Givetvis har de mer verktyg i lådan.
Ja, man medicinerar en COVID-19 patient och med de mediciner man har som kan hjälpa.
Självklart och behöver inte ens nämnas för en sån patient.
De som tagit vaccinet har vågat, finns inget värde i nått annat.
Du vet alltså inte vad alvedon är för läkemedel? Hade du inte kunnat sagt det från början så hade jag förklarat för dig tidigare. Alvedon är febernedsättande och smärtstillande. Har allra högsta grad betydelse för patienten och patienterna.
Du vet inte vad en mekanisk lunga är, eller snarare vad det innebär och är för begrepp. Borde jag egentligen förstått eftersom du inte ens vet vad alvedon är. En mekanisk lunga/ventilationshjälpmedel fungerar dock inte när lungorna är helt kaputt. Då hjälper enbart en lungtransplantation.
Man ger läkemedel mot symtomen som kan uppstå vid en covid-19. Exempel smärtor, huvudvärk, feber, kroppsvärme, respirationsprolem etc. Man har dock prövat med tuberkulosmedisin som om jag inte tar fel, hade en liten effekt. Man har testat antivirala läkemedel och Dexametazon, dessa två är godkända läkemedel mot covid-19. Och har haft effekt. Man diskuterade också om att testa molnupiravir, som är ett bredspektrum antiviralt läkemedel efter påsk. Om det har testats vet jag inte.