AndreaBD skrev 2021-06-21 23:43:43 följande:
Dessutom sa jag ju inte att jag ALDRIG går in i affärer.
Känner mig fundersam varför man trampar på dig, och vad syftet är.
För trodde det räckte med alla dom gånger innan, men uppenbarligen inte.
EpicF skrev 2021-06-21 23:52:07 följande:
Här "Och du kanske har missat att immuniteten bara vara 6 - 8månader, så du kan redan få det en gång till" talar du att du inte vet det. Därav min inlägg till dig. För att rädda upp din desinformation som du kom med.
Har redan glömt vad du själv påstod?
Som vi alla vet har FHM fått denna fråga på sitt bord och reda ut och ta reda på svar, dit svar nej det gör dom inte alls.
Och detta fast än regeringsuppdrag är givet till FHM och är DIARIEFÖRT i början på Juni.
Och där får vi hoppas de ger svar var kvartals som är angivet, och vilka som fr antikroppar/T-celler för en immunitet.
AndreaBD skrev 2021-06-21 23:53:30 följande:
Menar du att han förklarar mycket? Iofs, men inte på det sättet. Han upprepar mer det som han tycker är viktigast, eller som folk verkar ignorera.
Exakt så, sen enstaka gånger lite kuriosa, som tex idag när jag tog min andra dos och när jag ser en massa gravida när jag stiger ur bilen.
Tänker oj så många som ska och vaccinera sig, men sen 1 sek senare kom jag på att det är en barnakut i anslutning.
Men det var en av dessa gravida som tog en dos som jag såg, men vart hon sen tog vägen vet jag inte, för hon satte sig inte i väntrummet eftersprutan.
Intressant och tillägga och för överträffa epic, det är att jag GIVETVIS frågade igen om det var okey med antibiotika och misstänkt borrelia och ta dosen.
Hon sade jag ringer en vän som är hemma idag och som var överläkare och chef för neurologen och som arbetade lite med vaccinen också.
Inga problem sade det där, och funktionen är inne korsande.
Eftersom SSK gillade mig, så pratade vi en massa, hon berättade att hon inte tog svininfluensa sprutan när det begav sig.
Och enbart för hon inte kunde se att det var nödvändigt och sen efteråt haft närstående som fått narkolepsi.
Sen sade hon att jag har arbetat med vårda COVID-19 patienter, och hon sade efter jag sett hur en fullt frisk människa som inte varit i vården i sitt liv nästan, bara förtvinar bort framför en.
Och redan där insåg hon att detta är att ta på allvar och gravt allvar.
Hon berättade även att förra året vid denna tiden hade man 10-15 på IVA och hur det fylldes på sakta, nu hade man en och få nya fall som kräver kvalificerad sjukvård.
Sen kom och även in och pratade mer när jag satt och vänta på 15min skulle gå.
Det intressanta så pratar vi om medicinsk nytta för vaccinen och de skador och död som följer i COVID-19 spåren.
Idag har man presenterat att man upp tills nu har diagnostiserat 11000 med postcovid, det sätter saken i en helt annan dager.
Det är sån här saklighet som berättar saker och gör desinformationen de ger obsolet, då desinformationen faller av sin egen tyngd av osaklighet.
Tow2Mater skrev 2021-06-22 01:05:17 följande:
Nej, jag menar att han känner sig alltid manad att upplysa om en massa saker som ingen har frågat om. Och detta om saker alla redan vet. Konstant. Om och om igen.
Om någon glömmer av viktiga faktan och för påstå saker.
Så måste man ALLTID påminna om att man inte kan exkludera fakta, det är nog det du fastnat i.
Anonym (Vera) skrev 2021-06-22 01:17:56 följande:
Absolut, jag har redan vaccinerat mig.
Jag är mer rädd för den äckliga sjukdomen.
Känner flera unga personer som fortfarande, många månader efter sjukdomen, är personlighetsförändrade, orkar inget, är helt utarmade fysiskt och psykiskt.
Covid-19 kan lätt sprida sig till hjärnan genom luktnerven. Därav du förlorar lukt och smaksinnet.
Det är alltid den logiska slutsats man måste göra om man är saklig.
Det finns ett par småundantag, men de är så få att de saknar betydelse för de allra flesta.