EpicF skrev 2021-06-17 18:18:13 följande:
Viruset har inge muterat pga vaccinering.
Det är nått du inte kan veta ens just nu, men det är att förvänta sig till 100% i andra änden.
Det i sig betyder inte att de kommer vara nog för hålla smittan kvar, men kan även göra det.
EpicF skrev 2021-06-17 18:27:48 följande:
Svårt att läsa?
Hälften av det du skrivit är desinformation. Den andra hälften har du missförstått vad som står och då blir det fel.
Fast källa du angav om en tredje spruta var fortfarande Aftonbladet. Du kan vända och vrida hur mycket du vill, faktum kvarstår. Din källa är Aftonbladet.
Jag skrev precis vad en vaccinsamordnare var. Att du inte förstår det är redan uppenbart.
Sakligt påstående? Var då? Var har hon någonstans varit saklig i tråden?
Så hela världens befolkning är redan vaccinerade? Sedan när? Och den studien som då ska var gjort på biverkningar och dödsfall, var är den?
Ännu mera meningslöst och irrelevant babbel...
En antivaccare tar inte vaccinet och är därmed inte full vaccinerad. Jag är fullvaccinerad sedan början av juni. Inte antivaccare.
Eftersom du aldrig kan påvisa desinformation av mig, så avfärdar jag ditt påstående som grundlöst.
Jag väntar spänt på din saklighet om den.
AB bara upprepa regeringsuppdraget till FHM, missat det fortfarande?
Vem har sagt att hela världen har vaccinerats, lägger du orden i munnen nu igen?
Och då är det bara du som säger, så varför säger du att hela världen är vaccinerad, vi vet ju alla så är det inte.
EpicF skrev 2021-06-17 18:30:07 följande:
Ja, men då ska man också vara medveten lm vilken källa man använder. Och inte mena på att den är vetenskaplig eller trovärdig.
Källan var med, AB bara återgav regeringsuppdraget och en kommentar från fackman, en immunolog och en forskare om vaccin på karolinska, och då vet bättre än dom också verkar det som.
EpicF skrev 2021-06-17 18:32:27 följande:
Mycket möjligt men fullt sant. Jag argumenterar för att vaccinet är frivilligt och att man kan avstå oavsett orsaker.
Finns inget att argumentera att det är frivilligt, det är en vedertagen fakta i Sverige, så varför antydan det skulle vara annat för?
Det är en ny desinformation av dig.
hade du däremot sagt nått om Ryssland och deras tankar där om att tvinga statsanställda ta vaccin, och pga deras låga prevalens av vaccination just nu.(endast 10% senast jag såg)
Skulle gissa på mer tagit sputnik utanför Ryssland gränser än innanför, dock bara en gissning.
EpicF skrev 2021-06-17 18:37:57 följande:
Vad AB har för källor är irrelevant eftersom det inte är de källor du har hänvisat till.
Jag har aldrig sagt att man inte kommer att ta en tredje spruta. Så varför skulle jag ha fel?
AB är din källa. Den du refererade till. Den du hänvisade till. Den du hade som underlag för ditt påstående.
Vad de har använt för källor är irrelevant i frågan då de inte är dina källor.
Varför är det så svårt för dig att så för att du använder AB som källa för dina argument?
Källhanteringen är korrekt, enda man kan säga om AB och det är att de inte skrev det var ett regeringsuppdrag.
Dock berätta forskaren på GU och forskaren på Karolinska att det är ytterst troligt med tredje spruta.
Detta är fakta om regeringsuppdraget, men du vet bättre än det uppdrag och fråga man ställt.
Och korrekt återgivet.
Du har källan, Regeringens regeringsuppdrag till FHM, finns ingen ursäkt för dig längre att låtsas.
hawthorne skrev 2021-06-17 18:41:54 följande:
Alla antivaxxer utan undantag påstår just det, att de tar vaccin. De påstår en massa saker för att försöka "bevisa" att de inte är vad de är - antivaxxer. Det är deras metod, att påstå saker som aldrig någonsin kan bevisas.
Säger det igen, det är inte dina påståenden om din eventuella och påstådda vaccination som avgör om du är en antivaxxer. Det är dit resonemang och dit spridande av desinformation. Det är definitivt inte du själv som avgör det utan det gör vi andra.
Ja, det är mycket som påstås därifrån, i början var det lite i dunklet och svårt och avgöra.
Men osakligheten och argumentation teknikerna istället för sakligheten, den berättar en klar och tydlig sak och det är att återge allt rätt är inte i intresse för denna användare.
Dessa berättar också att användare är medveten om desinformationen, för en utbildad inom sjukvårdsområdet skulle aldrig missa så.