• klyban

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    EpicF skrev 2021-06-17 14:51:31 följande:
    Då har inte du förmåga att förstå och ta in det du läser.

    Om du hänvisar till en tidningsartikel i Affonbladet, så är Aftonbladrt din källa till det du påstår. Oberoende vad Aftonbladet har för källa. Aftonbladet är en (skvaller) nyhetstidning som säljer pga rubriker. Det är inte och kommer aldrig bli en trovärdig vetenskaplig källa.

    Vaccinet är frivilligt. Ingen kan varken tvinga en till att ta eller tvinga en till att låta bli.

    Det finns bra argument för att ta vaccinet och det finns bra argument för att inte ta vaccinet. Folk väljer själva vad de vill göra oberoende av vad du, tegnell, regeringen, staten eller läkare tycker.

    Nu börjar du lägga orden i mun på mig och att jag säger saker om AB.
    Allt jag säger att de angav källan och att det inte finns någon ursäkt för dig.

    Att man dresserar 2 år framåt på vaccineringen, det är av Regeringen och regeringsuppdraget till FHM och följa upp om det behövs fyllas på med mer antikroppar.


     


    Jaså är vaccinet frivilligt, och jag som trodde vi skulle tvinga alla genom internering
    Varför all denna desinformation och diskussionstekniker för?
    Vore det inte enklare och återge regeringsuppdraget korrekt?
    För den berättar just det jag sagt och AB sagt, och immunologen på GU har sagt, och som karolinska Matti sagt
    Och sen om man vill läsa skälv så är det även diariefört för dig den 9:e Juni
    Och källan vart har du redan fått, så inga ursäkter för dig längre där inte


     


    Tack!


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-06-17 14:56:44 följande:
    Med all irrelevant babbel, desinformation och oförmågan att ta in det som står samt ange korrekta källor och inte bara ta första bästa träff så har ingen utbildning inom ämnet.

    En antivaccer brukar vända på argumentationen och anklaga för desinformation, men först måste du påvisa den som vi har gjort.
    Och det gör du aldrig, så svaret där är självförklarande, inget ändrar sig om din desinformation.


     


    Och på tal om korrekta källor, så väntar vi fortfarande om den om antibiotikan, för inte ett enda ord har du gett oss där med källa.


    EpicF skrev 2021-06-17 14:58:57 följande:
    Så du menar att dina irrelevanta osammanhängande inlägg är sakliga.

    Om det blir en fjärde spruta är inte upp till varken dig eller mig att tro något om. Jag förhåller mig till vetenskapen, inte vad Aftonbladet anonserar.

    Som du vet har man ställt frågan till FHM,inget du skriver här ändrar den punkten.
    Även har du fått källan och regeringsuppdraget.


     


    Vad AB´s annonser har med att de återger ett regeringsuppdrag, kommer du till den punkten snart Solig


    EpicF skrev 2021-06-17 15:00:43 följande:
    En vaccinationssamordnaren har kontroll på logistiken runt vaccineringen. Inte om vaccinet eller hur det verkar.

    Varför berättar du inte vet om deras ansvar fullt ut?
    Och vad ska vi göra med att du inte vet det?


    EpicF skrev 2021-06-17 15:01:27 följande:
    Du vet ju inte ens vad jag har sagt. Oförmåga att ta in det som står?

    Jo, AndreaBD har varit med här och är ett sakligt påstående om din diskussionsteknik över att argumentera med fakta.


    EpicF skrev 2021-06-17 15:01:54 följande:
    Att kan vara det ja. Inte att det är.

    Exakt och verkligheten berättar något helt annat och med den extremt låga prevalensen på döda av vaccin, och de 3,8 miljoner COVID-19 dödsfallen som troligtvis är MINST det dubbla.


    Ms anybody skrev 2021-06-17 15:02:10 följande:
    Jag kommer att vänta med vaccinering främst för vi försöker att få barn och de har avrått en att ta det då i och mer de inte vet vad biverkningar kan göra. Men i dagsläget så vet vi att viruset har muterat flera gånger pga vaccinering och det senaste nu är delta viruset som har dödat tusentals i Indien och har nu kommit till Sverige. Det har även sagt att det kommer att behöver göra ett starkare och bättre vaccin för att kunna hindra
    dig från att bli sjuk i mutationer som delta. Med andra ord de vaccin som finns ute idag inte kan skydda dig tillräckligt bra mot mutationerna. Eftersom viruset muterade pga dagens vacciner.

    Låter som en legitim anledning.



     


    Att virus muterar är inget nytt, det har man vetat om i århundraden, och skillnaden nu är att man kan skapa en flockimmunitet genom en vaccination.
    Sen om det räcker återstår och se, men ny/fylla på som man gör med andra vaccinationer, får vi troligtvis även räkna med här.


    EpicF skrev 2021-06-17 15:03:52 följande:
    Vad är det för desinformation du menar?

    Att COVID-19 skulle vara vara mer smittsamt än vattenkoppor, och detta fast än läkarvetenskapen berättar du har fel.

    Du har aldrig tagit bladet ifrån munnen om antikroppar, och vi har vid detta laget insett det är deinformation.

    Och av någon underlig anledning verkar att regeringsuppdraget Regeringen skapade för FHM om fortsatt vaccination även fram i tiden och dess behov.(Läs regeringsuppdraget vet ja det är en enkel källa för dig att kolla upp.)

    osv..., för det är mer.


    EpicF skrev 2021-06-17 15:05:24 följande:
    Nej, jag måste inte ta vaccin pga jobbet. Har många på mitt jobb som av olika anledningar valt att inte ta vaccinet.

    Finns inget jobb där du tvingas att coronavaccinet.

    Jag misstänker när du pratar som en fullfjädrad antivaccer, att det är aldrig en dos eller två tagna.
    Troligtvis inte ens reflekterat tanken.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-06-17 16:01:57 följande:
    Men varför hänvisar du till AB om du själv menar att det inte är en bra källa?
    Spelar ingen roll att AB har källor. Din källa är fortfarande AB.

    AB hade nödvändigt källor för dig, dock inte om man struntar i dom.
    Som du vet var denna fråga ställd redan 9:e Juni och en rapport ska komma varje kvartal.

    = Saklighet.


    Och det visat sig nu att du har fel och det är så att man har adresserat denna fråga två år in i framtiden, det är vad som heter fakta och är en motsats till desinformation.


    AndreaBD skrev 2021-06-17 15:55:51 följande:
    Jaha. Jag har själv två avslutade högskoleutbildningar och jag kunde inte heller förstå vilka problem du hade med hans källor. Kan hända att det gäller specifika regler t.ex. på högskolan - ärligt sagt kommer jag inte ihåg. 

    Irrelevant babbel? Kanske har du inte förstått det?

    Desinformation kom just inte från hans sida. 

    Oförmåga att ta in det som står - kan bero delvis på dyslexi, men jag tror inte heller att problemen bara ligger hos honom. Jag tycker han har ofta varit ganska tydlig och du verkade inte ta in det. 

    Skulle aldrig pyssla med desinformation, för då säger man inget längre och vad är det för mening att forma ord då?
    Dock har jag fel ibland, och då tar man in den nya faktan och implementerar den i helheten och sakligheten, som alla gör som vill komma fram till något som du och jag.


    AndreaBD skrev 2021-06-17 16:04:42 följande:
    Hårklyveri!! I praktiken spelar det ingen roll, om du säger att det kan vara så eller att det är så. Du argumenterar MOT vaccin i båda fallen. Och det är en självklarhet att folk då tror att du är en antivaxer. 

    En intressant iakttagelse och sann, det spelar ingen roll, vi hamnar på samma punkt ändå.
    Och det intressanta är att hela tiden hävdar högre utbildningarna.


     


    Jag bara antar det var något annat innan jag kom in i tråden, för när jag kom in i tråden så var vattenkoppor mindre smittsam än COVID-19.


    Där COVID-19 hade ett rätt lågt R0-tal som jag nu inte riktigt kommer ihåg, runt 2-3?(pratar inte om topparna, frö de kan vara större, samma gäller givetvis vattenkoppor som också är ett luftburet virus enligt läkevetenskapens sätt och definiera hur en patogen smittar, ett tillägg man måste göra med desinformatörer som detta.)


    Och vattkoppor har ett R0-tal som närmar sig x10, det är märkliga saker som sker i denna tråd.
    Vi får inte heller reda på varför dessa tokigheter kommer ifrån en UTBILDAD inom sjukvården.


     


    Och sen den komiska att man kan få vattkoppor två gånger, som det skulle ändra något för R0-talet.


    EpicF skrev 2021-06-17 16:01:57 följande:
    Men varför hänvisar du till AB om du själv menar att det inte är en bra källa?
    Spelar ingen roll att AB har källor. Din källa är fortfarande AB.

    Du fick källor med AB texten, vad vill du berätta med att du vägrar ta in källan och detta regeringsuppdrag?
    Vad är det du vill uppnå med att säga en källa inte finns där.


     


    Och nu är FACIT att det handlar inte ens om en tredje spruta kanske utan tom en fjärde som måste fyllas på.(Och svaret kommer allt eftersom man får in svaren, och dessa börjar väl lätt efter sommaren skulle jag tro, och när de första som tagit vaccinet kommer mot den yttre gränsen för ett adekvat antikroppsantal.)


     


    Det är svårt och förstå vad du vill när du är så osaklig och sprider desinformation, jag tror du vill att folk inte ska ta vaccin och med tanke på att jag vill och det är dålgit.
    Då jag har insett att denna gång går det inte smita undan och om man bryr sig om sin omgivning.


     


    Och källan kommer aldrig vara AB, de bara återgav källans innehåll
    Tryck visa endast epic.


    AndreaBD skrev 2021-06-17 16:04:42 följande:
    Hårklyveri!! I praktiken spelar det ingen roll, om du säger att det kan vara så eller att det är så. Du argumenterar MOT vaccin i båda fallen. Och det är en självklarhet att folk då tror att du är en antivaxer. 

    Allt tyder på detta, då ingen rättning sker av felen och desinformationen, utan den bara ökar nu och osakligheten bara ökar också och diskussionstekniker som slänga 20 frågetecken på en och inte svara på något.

    Visst är det lustigt, och varje gång glömmer av den andra som har samma budskap, och ska berätta att vaccinera sig är dåligt oavsett.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-06-17 18:18:13 följande:
    Viruset har inge muterat pga vaccinering.

    Det är nått du inte kan veta ens just nu, men det är att förvänta sig till 100% i andra änden.
    Det i sig betyder inte att de kommer vara nog för hålla smittan kvar, men kan även göra det.


    EpicF skrev 2021-06-17 18:27:48 följande:
    Svårt att läsa?
    Hälften av det du skrivit är desinformation. Den andra hälften har du missförstått vad som står och då blir det fel.

    Fast källa du angav om en tredje spruta var fortfarande Aftonbladet. Du kan vända och vrida hur mycket du vill, faktum kvarstår. Din källa är Aftonbladet.

    Jag skrev precis vad en vaccinsamordnare var. Att du inte förstår det är redan uppenbart.

    Sakligt påstående? Var då? Var har hon någonstans varit saklig i tråden?

    Så hela världens befolkning är redan vaccinerade? Sedan när? Och den studien som då ska var gjort på biverkningar och dödsfall, var är den?

    Ännu mera meningslöst och irrelevant babbel...

    En antivaccare tar inte vaccinet och är därmed inte full vaccinerad. Jag är fullvaccinerad sedan början av juni. Inte antivaccare.

    Eftersom du aldrig kan påvisa desinformation av mig, så avfärdar jag ditt påstående som grundlöst.
    Jag väntar spänt på din saklighet om den.


     


    AB bara upprepa regeringsuppdraget till FHM, missat det fortfarande? Solig

    Vem har sagt att hela världen har vaccinerats, lägger du orden i munnen nu igen?
    Och då är det bara du som säger, så varför säger du att hela världen är vaccinerad, vi vet ju alla så är det inte.


    EpicF skrev 2021-06-17 18:30:07 följande:
    Ja, men då ska man också vara medveten lm vilken källa man använder. Och inte mena på att den är vetenskaplig eller trovärdig.

    Källan var med, AB bara återgav regeringsuppdraget och en kommentar från fackman, en immunolog och en forskare om vaccin på karolinska, och då vet bättre än dom också verkar det som.


    EpicF skrev 2021-06-17 18:32:27 följande:
    Mycket möjligt men fullt sant. Jag argumenterar för att vaccinet är frivilligt och att man kan avstå oavsett orsaker.

    Finns inget att argumentera att det är frivilligt, det är en vedertagen fakta i Sverige, så varför antydan det skulle vara annat för?


    Det är en ny desinformation av dig.
    hade du däremot sagt nått om Ryssland och deras tankar där om att tvinga statsanställda ta vaccin, och pga deras låga prevalens av vaccination just nu.(endast 10% senast jag såg)
    Skulle gissa på mer tagit sputnik utanför Ryssland gränser än innanför, dock bara en gissning.


    EpicF skrev 2021-06-17 18:37:57 följande:
    Vad AB har för källor är irrelevant eftersom det inte är de källor du har hänvisat till.

    Jag har aldrig sagt att man inte kommer att ta en tredje spruta. Så varför skulle jag ha fel?

    AB är din källa. Den du refererade till. Den du hänvisade till. Den du hade som underlag för ditt påstående.

    Vad de har använt för källor är irrelevant i frågan då de inte är dina källor.

    Varför är det så svårt för dig att så för att du använder AB som källa för dina argument?

    Källhanteringen är korrekt, enda man kan säga om AB och det är att de inte skrev det var ett regeringsuppdrag.
    Dock berätta forskaren på GU och forskaren på Karolinska att det är ytterst troligt med tredje spruta.


    Detta är fakta om regeringsuppdraget, men du vet bättre än det uppdrag och fråga man ställt.
    Och korrekt återgivet.


    Du har källan, Regeringens regeringsuppdrag till FHM, finns ingen ursäkt för dig längre att låtsas.


    hawthorne skrev 2021-06-17 18:41:54 följande:
    Alla antivaxxer utan undantag påstår just det, att de tar vaccin. De påstår en massa saker för att försöka "bevisa" att de inte är vad de är - antivaxxer. Det är deras metod, att påstå saker som aldrig någonsin kan bevisas.

    Säger det igen, det är inte dina påståenden om din eventuella och påstådda vaccination som avgör om du är en antivaxxer. Det är dit resonemang och dit spridande av desinformation. Det är definitivt inte du själv som avgör det utan det gör vi andra.

    Ja, det är mycket som påstås därifrån, i början var det lite i dunklet och svårt och avgöra.


    Men osakligheten och argumentation teknikerna istället för sakligheten, den berättar en klar och tydlig sak och det är att återge allt rätt är inte i intresse för denna användare.


     


    Dessa berättar också att användare är medveten om desinformationen, för en utbildad inom sjukvårdsområdet skulle aldrig missa så.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Ess skrev 2021-06-17 19:14:46 följande:
    Så mycket bs i ett och samma inlägg.
    Jag lever som vanligt och har gjort hela tiden, och umgås med mina äldre släktingar precis som tidigare. Ni rabiata blåser upp det till enorma proportioner.

    Om du svarar igen, och är saklig.
    Så har jag en chans att svar på nått, nu är det omöjligt.


    Du utsätter dina äldre anhöriga för en stor risk.


    Är du likgiltig för detta och med tanke på ad hominem du avslutade med?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-06-17 20:38:40 följande:
    Mutationerna kom långt innan vi började vacciner. Så du får gärna visa källa på att vaccinet gör att viruset muterar.

    Det är irrelevant vad Aftonbladet har för källor då din källa var Aftonbladet.

    Ja, du påstod att inga dog av vaccinet och det måste innebära att vi redan har vaccinerat hela värden.

    Så vi har börjat tvångsvaccinera i Sverige? Sedan när? Eftersom du påstår att det är desinformation om att vaccinet är frivilligt...

    Ryssland är inte Sverige och vad de gör är totalt irrelevant.

    Jag pratar inte om mutationer som inte är under vaccinet.
    Utan om den 100% saken att en sådan sker, vi är inte där än och facit kommer.
    Och jag har inte som du låst fast mig vid ett enda svartvita svar.


     


    Vem har sagt att vi tvångsvaccinerar i Sverige, jag är perpelxad!
    VArt tyog sakligheten vägen och Ryssland som jag sa pratade om att TVINGA :o

    AD återgav bara regeringsuppdraget och en del vad det innebär möjligtvis och en tredje och kanske tom en fjärde dos.
    Och allt går för vem som helst att läsa i regeringsuppdraget och diarieföringen.
    Schack matt på den!!!
    www.regeringen.se/regeringsuppdrag/2021/06/uppdrag-att-bedoma-och-redovisa-kommande-behov-av-vaccin-mot-covid-192/


    Ess skrev 2021-06-17 19:58:20 följande:
    Vad är detta för trams!
    Varför skulle en antivaccer ljuga och säga att den tagit vaccinet, du hör inte själv hur osannolikt dumt det låter?

    Det är ingen som vet, men ändå sker det.


    För vem går argument enbart  för antivaccers av en som säger den är vaccinerad?
    Sknas logik på ett sådant påstående.


    molly50 skrev 2021-06-17 20:56:15 följande:
    Ok. Ja,det är ju aldrig försent att testa för allergier igen.

    Nej,det är kanske så.

    Det du säger är en sak jag måste fundera på, frågan är hur jag får til en sådan utan ha nått på benen.


    Och känns inte jag har det nu som med angieödemen.
    Den läkaren gillade mig starkt, och tyckte det var skoj att patienten visste allt som skedde i den undersökningen och efterspelet.

    Han sade det är sällan patienter har en så stor insikt i detaljer av en undersökning(komiskt nog var det saker jag lärt mig 10-12 år före det besöket), och fått läsa detta i många många läkarbesök jag haft och med alla mina hälsoproblem av okänd art och att man sagt jag har en  hög slutledningsförmåga och förmåga och förstå vad de säger.


    En läkare sade att "Ja, som du förstår när vi remitterat bort dig, så har vi inte längre ansvar för ditt blodtryck".
    Jag svarade då "Okey, det visste jag inte" och sen sade "Ja, då behöver vi inte prata om det mer!", och läkaren klarade inte av att gå vidare och adressera annat.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-06-17 22:32:42 följande:
    Så varför svarar du på ett inlägg om just mutationer? Och nej, du kan inte till 100% säga att det muterade virus kommer av vaccinet.

    Du påstått att jag kom med desinformation när jag sa att vaccinet är frivilligt... så ja, då talar du om att vi tvångsvaccinerar i Sverige.

    Snälla, sluta använda ord som perpelxad när du inte vet vad det betyder och dessutom stavar det hel fel.

    AB är fortfarande din källa. Vad de har för källor är irrelevant eftersom du inte hänvisade till dessa.

    Schack matt? Seriöst?!

    Nu lägger du orden i munnen på mig igen och jag älskar det, då det berättar du ingen argumentation har.
    Och det är 100% att mutationer kommer skapas hos vaccintagare i andra änden, verkar som introduktionskursen missade avhandla detta, så var nog ingen djup bildning.


    Men nu är det så att vi har startat ett regeringsuppdrag som faktiskt ska titta på detta och frågan att fylla på med en tredje och eventuellt kanske även en fjärde spruta.


    Har du redan glömt av detta?(Ingen annan har.)


    Och en antivaccer som du använder ohederliga argumentationstekniker som lägga orden i mun på mig om och om igen.
    Det är så alla identifierar din desinformation som är nu såpass övertydlig att det behöver inte låtsas längre, ingen går på det mer.
    Och jag använder en argumentations teknik som heter fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus, du är välkommen och istället för läggar orden mun på mig IGEN Solig
    För då är det bara du som säger, och efter den punkt finns inget argument för dig ens och pga det är dina ord och inte mina.(Men det visste du redan.)

    Sen nästa är också lägga orden i mun, dvs det är bar du som säger och reflekterar precis inget över vad jag säger, men såklart det är bra och konversera med sig själv, då får man bäst svar och "comebacks", då du inte bryr dig om sakligheten med den röda tråden.


     


    Ja, schack matt blir det samma sekund du börjar med diskussionstekniker och din desinformation.
    Du skulle mycket väl kunna vara en kandidat till var årets antivaccer på FL, det borde säga dig nått, men gör inte och det är en mycket bra fråga varför det är så.
    Eller åtminstone fråga sig hur kommer det sig att jag springer deras ärenden och sprider desinformation.
    Vet du att du inte ens en gång har påvisat "min" desinformation, som du förstår sånt är väldigt talande


     


    AB återgav bara källorna, gillar att du berättar detta åter och åter igen, då det målar upp en bild av att du inte vet vad källa är för något.
    Och det såg vi när du postade länken som du påstod skulle berätta att ta vaccin inte går pga antibiotika och nämnd situation.
    Eller försöker du berätta att du inte förstår att en text innehåller källor som tar dig vidare.
    Kanske det blev jobbigt att jag hade rätt igen, för jag har det jobbigt med det och alltid ha rätt.


    AndreaBD skrev 2021-06-18 00:05:56 följande:
    Äh.... det känns angeläget att påpeka att ord inte betyder det som du VILL att de ska betyder, när de betyder något annat för alla andra människor. Eftersom Kyban aldrig har kört med någon desinformation, så måste ju du ha en felaktig förståelse av ordets betydelse.  

    Annars förstår jag verkligen inte varför du skulle hävda något sånt. För att förvirra folk, eller?

    Kan inte påminna mig jag gjort ens en gång i mitt liv, möjligtvis när man är full och raggar och försöker få sig se bättre ut än vad man är, som alla andra på jorden.
    Men såklart det var 20-25 år sedan sist.
    Och det bästa av allt, det påvisas aldrig vilket får andra att öppna upp ögonen för epic och inse att det är desinformation som kommer där och i allt stridare ström.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Ess skrev 2021-06-18 07:39:55 följande:
    Läs på ordet propaganda!
    Det finns ingen propaganda i epiks inlägg. Att vaccinet är frivilligt är fakta och inget annat.
    Vi vet inte varför epic kör desinformation i allt högre takt, varför du gör vet vi alla.
    EpicF skrev 2021-06-18 08:41:19 följande:
    Om man läser det som faktiskt STÅR och inte tror att man vet vad som står så är det lättare diskutera. Det är något Klyban inte klarar av.

    Jo, Klyban har skrivit en mängd desinformation.

    Och ändå står vi här och aldrig får reda på det.

    Och har man inget att visa upp, så finns inget.
    Med dig har vi långa rader, kanske det som stör att det är så uppenbart nu?


     


    Jag gör som sist, väntar på ditt svar om vad, och väntar fortfarande av någon lustigt anledning.
    Kan det vara så enkelt du ingen har?
    Och komemr du och berättar du inte vet vad ordet betyder, så kan jag ge sig SAOL och wiki som förklarar det för dig.


    Men visst är det komiskt du påstår en sak men aldrig levererar Solig


    EpicF skrev 2021-06-18 08:43:10 följande:
    Att påpeka att det är frivilligt är inte någon antivaccpropaganda. Det är fakta.

    Det är bara du som pratar om frivilligt i tråden, det är fakta som du säger så ingen förstår din poäng ens.
    Än mindre upprepning om något ingen ens bryr sig om att prata om mer än du, och ingen poäng är udda om man vill ha sagt nått.


    EpicF skrev 2021-06-18 08:50:41 följande:
    Uppenbarligen så är det inte allmänkunskap att vaccinet är frivilligt.
    Och jo, självklart kan man argumenterar för att vaccinet är frivilligt och att de som väljer att inte ta det gör det utan att behöva ange eller ens ha en orsak.

    Du citerade ett inlägg och svar på inget, och nått som är allmänbildning.


    Men tack för du berättar IGEN att du är en antivaccer.


    Anonym (Nejnej) skrev 2021-06-18 08:52:01 följande:
    Ja, och? Har jag påstårtt något annat? 
    Är det inte märkligt med denna enorma propaganda där alla antas vilja ha detta experiment? Nu vill man tom börja vaccinera barn? Never ever säger jag! 

    Alla döda berättar något helt annat och nödvändigheten, du missade det?


    EpicF skrev 2021-06-18 09:01:18 följande:
    Men att vaccinet inte är godkänt for läkemedelsförsäkring innebär inte att det inte är godkänt. Vad hade du för baktanke med att hänvisa till en irrelevant källa?

    Poängen kanske kommer någon gång och vad det har med vaccinet och göra.



    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-06-18 10:33:30 följande:
    Det handlar om läkemedelsforsikring.

    Vi vet inte än ens vad det handlar om, mer om det som fanns framför oss och att det var en gammal text man missat ta bort.
    Finns inget att diskutera mer än det på den.


    AndreaBD skrev 2021-06-18 10:35:19 följande:
    Bara dem senaste. Och med gott syfte. För att jag försöker förklara för dig att du gör ALLT för att framställa dig själv som antivaxare. Vem som helst skulle ta dig för det om du bara gör vaga antydningar istället för att ta ställning.  

    Att man ibland går ifrån ämnet för att reda ut t.ex. missförstånd är naturligtvis i grunden osaklig, men nödvändig. Och det är onödigt att peka ut, det är inte den sortens osaklighet som jag menade i alla fall - jag kan förstås inte tala för andra. Det finns faktiskt minst två olika tolkningar av "saklig". En hänger mycket på fakta, men jag tänkte mer på saklig i betydelsen av att skilja mellan sak och person. Det är mycket trevligare, och egentligen nödvändigt, att kunna prata om ett ämne utan att hela tiden kritisera varandra för allt möjligt. Undantag: Om det stor kommunikationen. 

    Det stora problemet är att epic är avslöjad som att göra så folk inte ska ta vaccin.
    Men ABSOLUT INTE en antivaccer.


     


    Vi har kommit till en punkt där epic inte ens berör verkligheten längre, epic tror ju fortfarande AB var källan för tredje och fjärde dosen man lyft frågan för.
    En antivaccer värjer sig alltid för otrevliga sanningar och ger på attack med argumentationstekniker, nästa som kommer snart är med frågetecken på frågetecken, detta inte för att få svar, utan för slippa svar på varför desinformationen är här.
    Men som vi ser i tråden alla fått ögonen för epics desinformation att vi inte ska vaccinera sig, här kommer det slentrianmässiga att jag har minsann tagit två sprutor.


    Men saken är att den medicinska nytta vida överstiger nackdelarna och inte med lite heller.
    För bara i officiella siffror så har vi 3,8miljoner hörde jag, men är troligtvis det dubbla.
    Och vaccinet närmar sig kanske tvåsiffrigt, det är en bra bit ifrån 5 till, det är lite som fem myror skulle helt plötsligt vara mindre antal än fyra elefanter.


    Det är en argumentation epic aldrig kommer klara av påvisa, och det är desinformationen sen börjar.


    Anonym (dr Strange) skrev 2021-06-18 11:22:09 följande:

    Hej då demokrati,


    omni.se/ny-dom-vaccintvang-ar-inte-odemokrati...  


    Otroligt dålig artikel och innehållslös och på Tjeckiska nästan allt, det berättar att den som skrivit artikeln inte vill vi ska veta vad som står i denna "dom".
    Jag ställer mig frågan varför man gör så, för nu står vi här med inget.


    Jag kan lätt komma på ett scenario som kan prompta ett tvång, och för allmännyttan är hotad tex av en patogen och massiv död.


    COVID-19 är allvarligt, men jag vet inte, men Ryssland har redan tänkt den tanken och fört statsanställda, då de endast har ynka 11% vaccinerade.
    Och värt och notera SputnikV var VÄLDIGT tidiga ut också och ändå detta sjukt dåliga vaccinationsresultat och har som det ser ut just nu, och en ny våg på G.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    AndreaBD skrev 2021-06-18 12:24:29 följande:
    Det jag kan konstatera angående Epic och desinformation är att hen pekar ut och överdriver farorna med vaccin genom hela tråden, vilket man ju generellt skulle se som propaganda mot vaccin. T.ex.:

    "Mam löper risker även med vaccin och av vaccin"

    "Jag känner dock ingen personligen som blivit sjuk av AZ men jag har läst om fler som blivit. Själv hade jag vägrat att ta AZ men nu fick jag Pfizer istället och fick biverkningar. Hade jag vetat om att jag skulle få biverkningar så hade jag nog inte tagit vaccinet."

    "Vad är det för felaktigheter jag sprider?

    Vad jag anser är inte fakta utan en egen åsikt. Och nej, vattkoppor är inte väldigt smittsamma som ex covid-19.

    Nu var det inte jag som skrev art jag var sjuksköterska utan du."

    "Vattkoppor är fortfarande inte lika smittsam som ex covid-19.

    Så var är det felaktiga?"

    "Man kan få vattkoppor en andra gång."

    "Anonym (W) skrev 2021-05-16 21:16:44 följande: "Rätt många vacciner...."

    "Men vi kanske hade kunnat rädda några liv om vi inte hade tagit i bruka AZ så snabbt. Några länder har stoppat AZ för gått pga det som hänt.

    Du vet att vi har flera vacciner än AZ på marknaden?"

    Det där med vattkoppor var nog det mest komiska jag någonsin läst om någon som påstår sig vara utbildad inom sjukvårdens område.
    Frågan är vad epic vill med den desinformationen, för sällan man ser hålla så krampaktigt på nått som är så galet fel.
    vattkoppor av en nästan X10 faktor mer smittsamt är rätt självförklarande, dock ej för epic som är utbildad men inte i patogener eller förståelse att ~20 R0-tal är större än ynka 2-3 på COVID-19.

    Vad den desinformationen ska ge oss blev aldrig kartlagt, bara konstaterad som desinformation.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?