Anonym (Gravid) skrev 2021-06-20 17:20:21 följande:
Förutom då för oss gravida som ligger efter i studierna. Just för att det både är på den gravida (en graviditet tar ju tid) och på bebisen (som kommer efter). Så när det är testat och utvärderat på ickegravida kan ju utvärdering på en gravid + bebis vara ofullständig. Som nu.
Tycker det är jobbigt. Har själv blivit kallad antivaxxer på fb som gravid...
Jo, det är ett aber att få reda på såna här saker och pga leveranstiden för forskningen.
Jag förstår din tanke och vaksamhet och det är svårt och för gedigen information.
Jag lärt mig en antivaccer inte är intresserad av nått, utan bara lyfta kompartmentaliserade saker och aldrig sätta saker i sitt hela sammanhang.
Vi har ju en del här som tror att vi ska gå på att inga studier görs på människor.
Anonym (Edit) skrev 2021-06-20 17:21:12 följande:
Ja, det har jag missat. Vilka är det?
Kommer inte ihåg exakt nu, men för mig moderna och pfizer är samma tillverkningsmetod och de andra två stora här är av en annan.
Anonym (Edit) skrev 2021-06-20 17:29:45 följande:
Jag kan knappast länka till något som inte finns.
Man har inte gjort långtidsstudier.
Man gjort det som krävs för godkänna läkemedel och ett urval av 30000-50000.
Och detta är jordens mest kontrollerade läkemedel, och tid har gått och vi vet att biverkningarna är få.
Och vad som en del verkar glömma av är att om man vaccinerar en så stor patientkropp, så kommer massor av vanliga och ovanliga sjukdomar vara helt normalt, då det sker även utan vaccin.
Ni anitvaccers vill glömma av saker, och nu har vi en tidsrymd som berättar att du har fel, och ett antal som berättar du har fel.
Medicinska nyttan överstiger de få svåra biverkningar.
Jag tillåter inte att det ska glömmas av saker för sprida desinformationen.
Anonym (Edit) skrev 2021-06-20 17:51:58 följande:
Det är du som har missförstått. Virusvektorvaccin är inte en beprövad tillverkningsmetod.
Det är en beprövad metod.
Anonym (Edit) skrev 2021-06-20 18:10:42 följande:
Och det står ju i din egen länk, som jag läste.
"Normalt kan det ta fem till tio år, men vaccinet mot covid-19 har tagits fram på rekordtid."
Ja, man lade andra saker åt sidan pga det är en pandemi, har du redan glömt av det?
Och detta gäller pappersarbeten och annat också, ingen som vet varför man sprider desinformation som du.