AndreaBD skrev 2021-07-29 21:12:14 följande:
Det gäller INTE vad som helst, nej. Det beror alldeles på VAD man upprepar så många gånger. Och framför allt beror det på vad som är syftet med upprepandet.
Nu tänkte jag iofs på propaganda. Tjatigt kan det även vara om det finns en bra anledning. T.ex. Klybans upprepningar må vara tjatiga (det var ju förresten jag som sa det. Konstigt att du då frågar efter!), men han har då syftet - rätta mig nån om jag har fel - att påpeka att folk fortfarande inte har tagit till sig viss fakta.
Om någon till exempel tjatar om att regeringen borde göra si och folkhälsmyndigheten borde göra så, trots att de faktiskt inte har befogenhet att göra så, och Klyban säger t.ex. "vi har inget ministerstyre" - då må det vara tjatig att han säger det IGEN. Men det är egentligen personen som IGEN inte tagit till sig att det de föreslå inte är möjligt, som gör att det blir så.
Klyban kör med provacc propaganda, så tjatigt är inte rätt ord.
Klyban slår ner på om man skriver att man har ett fritt val att välja att inte vaccinera sig, då är det antivacc propaganda, när det i själva verket är Klyban själv som propagerar sig blå i ansiktet.