Anonym (Moa) skrev 2021-07-26 18:55:04 följande:
Har du någon länk till hur mycket mer mutationerna skulle öka pga vaccinering kontra att släppa viruset fritt som du tycker man skulle ha gjort? Eller skulle mutationerna faktisk öka om viruset släpptes fritt och fler bli smittade och även återsmittade?
Vad är dina källor i dina påståenden?
När alpha uppstod hade vi inte ens vaccin.
www.hopkinsmedicine.org/health/conditions-and-diseases/coronavirus/a-new-strain-of-coronavirus-what-you-should-know
"Geographic separation tends to result in genetically distinct variants
Since the beginning of the COVID-19 pandemic, the SARS-CoV-2 coronavirus that causes COVID-19 has mutated (changed), resulting in different variants of the virus.
As long as the coronavirus spreads through the population, mutations will continue to happen.
New variants of the SARS-CoV-2 virus are detected every week
The more people who are unvaccinated and infected, the more chances there are for mutations to occur.
The virus seems to have some limitations in its evolution ? the advantageous mutations are drawn from a relatively limited menu ? so there is some hope that we might not see variants that fully escape our vaccines."
Ann-Cathrin Engwall, jag har läst det hennes man skriver om hennes forskning i virologi, dvs sammanfattningen av den.
Dagens vaccin kommer inte funka eftersom de verkar på ett väldigt smalt område och ökar inte kroppens motståndskraft mot mutationerna som både finns och kommer komma, eftersom det är lätt för viruset att komma runt vaccinets verkan och infektera personen även om den är vaccinerad och tror sig vara säker.
Om dagens vaccin hade varit så bombsäkra, varför rekommenderar FHM fortfarande att man ska hålla avstånd till varann för att stoppa spridning?
Många verkar dock strunta i det, de resonerar som så att nu är jag vaccinerad och inget kan hända mig så nu står vi i stora klungor och flåsar varann i ansiktet.